Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ολομέλεια προέδρων ΔΟΕ-αξιολόγηση: Η αποτίμηση και η στάση των παρατάξεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ολομέλεια προέδρων ΔΟΕ-αξιολόγηση: Η αποτίμηση και η στάση των παρατάξεων – Ενημερωτικό σημείωμα από το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. κοινοποίησε ενημέρωση αναφορικά με την αποτίμηση της ολομέλειας των προέδρων της ΔΟΕ και τη στάση των παρατάξεων στο θέμα της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και τη μορφή της από εδώ και πέρα δράσης της Ομοσπονδίας.

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε.

αφού παραθέτει το τι συζητήθηκε και τις αποφάσεις που ελήφθησαν στην Ολομέλεια των προέδρων της ΔΟΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23.10.2021, επισημαίνει ότι:

Μέχρι να ολοκληρωθούν οι διεργασίες στο ΔΣ της ΔΟΕ, μετά την ολομέλεια των προέδρωνη τελευταία απόφαση της ΔΟΕ, για αξιοποίηση των ενιαίων κειμένων, είναι σε πλήρη ισχύ και εφαρμογή.

Καλεί δε όλους να την εφαρμόσουν συντεταγμένα και μαζικά.

_____________

Δείτε αναλυτικά το ενημερωτικό
“Αποτίμηση της ολομέλειας των προέδρων της ΔΟΕ-Η στάση των παρατάξεων”

Το Σάββατο, 23 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε η ολομέλεια των προέδρων της ΔΟΕ, έπειτα από τον κύκλο των έκτακτων γενικών συνελεύσεων των συλλόγων σε όλη τη χώρα.

Στην ολομέλεια συμμετείχαν 111 από τους 133 συλλόγους εκπαιδευτικών,

ωστόσο μονάχα 13 πρόεδροι είχαν έρθει με αποφάσεις απαρτίας στις έκτακτες γενικές συνελεύσεις τους, επομένως το όργανο της ολομέλειας δεν είχε αποφασιστικό χαρακτήρα, όπως ορίζει το καταστατικό της ΔΟΕ και ο κανονισμός λειτουργίας.

Οι εκπρόσωποι του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών Π.Ε.,

ως προοδευτική δύναμη και παράταξη ευθύνης, τοποθετήθηκαν με σαφήνεια και ξεκάθαρο τρόπο, υπογραμμίζοντας ότι απέναντι στη γενικευμένη επίθεση (νομοθετική-παιδαγωγική-πολιτική) που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση, αποτελεί κρίσιμης και ζωτικής σημασίας ο Κλάδος να προχωρήσει ξανά με ομόφωνη απόφαση για τη συνέχιση του αγώνα απέναντι στην αξιολόγηση, χωρίς  φετιχισμό στη μορφή.

Είναι κρίσιμο σε αυτή την ιστορική στιγμή,

από όλες τις δυνάμεις που έχουμε την ίδια στόχευση, να προταχθεί ο στόχος της αποτροπής της εφαρμογής στην πράξη της αξιολόγησης Κεραμέως, η υπεράσπιση και διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών.

Μόνο με ενιαία, ομόθυμη και συμπαγή στάση

μπορούμε να αντιπαλέψουμε τον αυταρχισμό, την τρομοκρατία, την τιμωρητική και νεοφιλελεύθερη πολιτική της Κεραμέως και της Κυβέρνησης της ΝΔ απέναντι στους εκπαιδευτικούς.

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε

κατέθεσε στην ολομέλεια των προέδρων την πρόταση που μπορεί να ενώσει τον Κλάδο, σε συμβολικό και ουσιαστικό επίπεδο, με στόχο να μεταφερθεί το μήνυμα της ασφάλειας και να σπάσει ο φόβος στη βάση των συναδέλφων αφού όλοι μαζί συντεταγμένα μπορούμε να δώσουμε τη μάχη, με ομόφωνη απόφαση, για επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής, χωρίς την υιοθέτηση εφαρμογής πτυχών του αντεργατικού- αντισυνδικαλιστικού νόμου Χατζηδάκη, και αξιοποίηση των ενιαίων κειμένων, από όλους τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία, για την αποδόμηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και τη μη εφαρμογή της κατηγοριοποίησης των σχολείων.

Μια τέτοια απόφαση πρέπει και μπορεί να παρθεί υπό το πρίσμα της απαραίτητης ομόφωνης και ομόθυμης στάσης ΟΛΩΝ των δυνάμεων.

Η αντίδραση της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ

στην απόφαση της ΔΟΕ με τα κείμενα αποδεικνύει ότι η κίνηση αυτή αποτελεί ουσιαστικό μέσο αντίστασης στις επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ μέσω της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Η επιχείρηση της Κεραμέως

να επιβάλει ξανά κλίμα φόβου και τρομοκράτησης στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς με ανυπόγραφα  «ενημερωτικά» σημειώματα ερωταπαντήσεων, ότι η κατάθεση κοινών απαντήσεων συνιστά παραβίαση, ότι τα φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης μιλούν για σαμποτάζ των εκπαιδευτικών, αποτελούν αυταπόδεικτα στοιχεία ότι βρισκόμαστε σε μετωπική σύγκρουση και όχι σε «υποχώρηση».

Η ΔΑΚΕ έθεσε,

μέσω του Προέδρου της ΔΟΕ, τη βούληση να προχωρήσουμε στην αντιμετώπιση της αξιολόγησης Κεραμέως μέσω της ομοφωνίας σε όποια μορφή κι αν επιλέξουμε, επομένως επί της ουσίας συντονίζεται στην κατεύθυνση που μπήκε και η μία πτέρυγα των παρεμβάσεων που είχε εξ αρχής τοποθετηθεί σε αξιοποίηση των ενιαίων κειμένων και επαναπροκήρυξη της απεργίας αποχής.

Δυστυχώς, ορισμένες δυνάμεις όχι απλά δε στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, αλλά ούτε στο βάρος της ιστορίας τους.

Η παράταξη της ΔΗΣΥ (πρώην ΠΑΣΚ),

εκτός από το ότι δεν κατέθεσε καμία πρόταση και δεν ψήφισε ούτε την απεργία αποχή, ούτε τα ενιαία κείμενα, ούτε λίγο-ούτε πολύ ανέφερε, μέσω του Γραμματέα της, πως πρέπει να εφαρμόσουμε την αξιολόγηση, να σταματήσουμε κάθε αγωνιστική προσπάθεια και να αλλάξουμε ατζέντα ως Κλάδος.

Είναι γεγονός, εδώ και καιρό, πως η ηγεσία της παράταξης της ΔΗΣΥ στηρίζει τις εκπαιδευτικές πολιτικές της Κεραμέως και κατ’ επέκταση της Κυβέρνησης της ΝΔ.

Όλο το προηγούμενο διάστημα ενώ,

θεωρητικά, είχε ψηφίσει την απεργία-αποχή, η ηγεσία της, έδινε κατεύθυνση και πολλά στελέχη τους ανά την Ελλάδα, όχι όλα φυσικά γιατί υπήρξαν και στελέχη που στάθηκαν στο ύφος των περιστάσεων και με συνέπεια στη συνδικαλιστική τους ιδιότητα, δεν συμμετείχαν στην απεργία αποχή και λειτούργησαν απεργοσπαστικά στα σχολεία τους.

Η παράταξη της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) και η μια πτέρυγα των Παρεμβάσεων,

ενώ μιλούσαν στις έκτακτες γενικές συνελεύσεις και σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για προδοσία, υποταγή και ξεπούλημα του αγώνα όσων υποστηρίξαμε τα ενιαία κείμενα, αναγνώρισαν ουσιαστικά στην ολομέλεια ότι αποτελούν μορφή αγωνιστικής δράσης αλλά η διαφωνία τους ήταν στον χρόνο αξιοποίησης, χωρίς παρόλα αυτά να προσδιορίζουν ποιος θα ήταν αυτός ο χρόνος και υπό το βάρος ποιων συνθηκών.

Σ’ αυτή την κρίσιμη και ιστορικής σημασίας για τον Κλάδο στιγμή,

ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε., επιδιώκουμε να συμβάλουμε στη συνεκτική και ενιαία αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος.

Είμαστε παρόντες σε κάθε είδους θεσμική διεργασία ώστε να ληφθούν ολοκληρωμένες και ευρύτατης αποδοχής αποφάσεις απέναντι στην κυβερνητική πολιτική που διαλύει το Δημόσιο Σχολείο, συρρικνώνει εργασιακά κεκτημένα και μορφωτικά δικαιώματα.

Αναλαμβάνουμε την ευθύνη που μας αναλογεί

και καλούμε όλους τους χώρους και πτέρυγες του εκπαιδευτικού κινήματος να αναλάβουν τη δική τους ευθύνη για την ενότητα του Κλάδου.

Μέχρι να ολοκληρωθούν οι διεργασίες στο ΔΣ της ΔΟΕ,

μετά την ολομέλεια των προέδρων και υπό το πρίσμα της τοποθέτησής μας, η τελευταία απόφαση της ΔΟΕ, για αξιοποίηση των ενιαίων κειμένων, είναι σε πλήρη ισχύ και εφαρμογή και καλούμε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων και τα στελέχη εκπαίδευσης να την εφαρμόσουν συντεταγμένα και μαζικά.

Δείτε επίσης

Συλλογικός Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας: Νέες οδηγίες και κατευθύνσεις
 Ολοήμερα έως τις 6 το απόγευμα: Εξετάζεται παράταση λειτουργίας για τη διευκόλυνση των γονέων

Πριν φύγετε

Επιλογή Συμβούλων Εκπαίδευσης-Δ/ντών Εκπ/σης: Ξεκινούν σύντομα οι διαδικασίες

 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply