Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΤΕΕ-Εναρξη σχολικής χρονιάς 2020-21: Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΤΕΕ-Εναρξη σχολικής χρονιάς 2020-21: Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών πριν το άνοιγμα των σχολείων.

ΟΛΤΕΕ-Εναρξη σχολικής χρονιάς

Δελτίο Τύπου κοινοποίησε η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ) αναφορικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2020-21.

Η ΟΛΤΕΕ θεωρεί πως οι συνθήκες σχετικά με την πανδημία κορονοϊού είναι σαφώς δυσμενέστερες από τις αντίστοιχες του Μαΐου και ζητά από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών πριν το άνοιγμα των σχολείων και ανάμεσα σε άλλα και την καθημερινή λειτουργία των σχολείων με τμήματα έως 15 μαθητές.

Δείτε την Ανακοίνωση της ΟΛΤΕΕ
ΟΛΤΕΕ-Εναρξη σχολικής χρονιάς

Αθήνα, 27-08-2020

 Αρ. Δ.Τ.: 07

Εναρξη Σχολικής χρονιάς 2020-21

Σε λίγες μέρες ξεκινάει η καινούργια σχολική χρονιά και η επιστροφή του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας στους φυσικούς χώρους, στα σχολεία μας.

Οι συνθήκες είναι σαφώς δυσμενέστερες από τις αντίστοιχες του Μαΐου, όταν τα ημερήσια κρούσματα του covid-19 ήταν ελάχιστες δεκάδες και η διασπορά του ελεγχόμενη!

Όπως μας πληροφορούν τα Μ.Μ.Ε. «στο επίκεντρο μαραθώνιων συζητήσεων στο υπουργείο Παιδείας, Υγείας αλλά και στην Βουλή, βρίσκεται ο τρόπος επιστροφής των μαθητών στα σχολεία».

Πολύ αργά αποφάσισαν να ασχοληθούν για τον τρόπο επιστροφής των μαθητών στα σχολεία.

Χάθηκε πολύτιμος χρόνος

για συνεννοήσεις με όλους τους φορείς υγείας, με τους δήμους, τους Δ/ντές των σχολείων, τις Δ.Δ.Ε και Δ.Π.Ε, τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών καθώς και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων για εξεύρεση λύσεων υπέρ της μάθησης και της υγείας των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Καμία προετοιμασία δεν υπήρξε στην διάρκεια του καλοκαιριού αντίθετα ακολουθείται μία ενδεχομένως επικίνδυνη ελαφρότητα και αδράνεια.

Οι σχολικές καθαρίστριες

ακόμα δεν έχουν προσληφθεί και δεν έχουν βγει τα ειδικά πρωτόκολλα καθαρισμού αιθουσών και εργαστηρίων.

Ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού σε όλους τους χώρους των σχολείων κρύβεται και στις λεπτομέρειες.

Υπάρχουν φυσικά, πολλά ακόμα που έπρεπε να έχουν γίνει, εκτός από το να τρέχει το υπουργείο για τις πάνινες μάσκες και τα παγούρια.

Αντιθέτως

όλο το επιτελείο του υπουργείου γύριζε από κανάλι σε κανάλι και από ραδιοφωνικό σταθμό σε ραδιοφωνικό σταθμό και με ενδιάμεσες στάσεις,  συνεντεύξεις σε εφημερίδες. Αλλά για την ‘ταμπακέρα’ τίποτα.

Βέβαια πρόλαβε να νομοθετήσει το απαράδεκτο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση και να προβεί στη «βιαστική» και «πραξικοπηματική» αντικατάσταση των Δ/ντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπ/σης.

Έτσι φτάσαμε στο παραπέντε συζητώντας αν θα είναι 2 ή 3 οι μάσκες, αν ο Μ.Ο. των μαθητών ανά τμήμα είναι 17, 20 ή 24, αν πρέπει να φοράνε τη μάσκα μέσα και έξω από την τάξη, αν θα αποβάλλονται από το μάθημα οι μαθητές που δεν θα φορούν μάσκα κ.λ.π..

Για να καλύψουν την ανεπάρκειά τους, ουσιαστικά, περί άλλων τυρβάζουν.

Όταν γειτονικές χώρες

δαπανούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από Κοινοτικές Επιχορηγήσεις, βρίσκουν νέες  αίθουσες διδασκαλίας και προσλαμβάνουν επαρκές εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, για να μειωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά αίθουσα για την τήρηση των αποστάσεων, που είναι το κλειδί για την προστασία από τον ιό.

Οι λοιμοξιωλόγοι,  βλέπουν με έντονη ανησυχία την προοπτική συγχρωτισμού 25 και 27 παιδιών σε αίθουσες των 30 τετραγωνικών μέτρων.

Οι ίδιοι υπενθυμίζουν

ότι η ανάγκη τήρησης απόστασης τουλάχιστον δύο μέτρων ποτέ δεν έπαψε να ισχύει και παρ’ ότι δημοσίως «στρογγυλεύουν» τον λόγο τους, υπονοούν ξεκάθαρα ότι οι αποφάσεις είναι καθαρά πολιτικές.

Χαρακτηριστικό είναι και το μήνυμα που έστειλε με ανάρτηση του, ο κ. Ηλίας Μόσιαλος ως ‘εκπρόσωπος της Κυβέρνησης’, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις για το άνοιγμα των σχολείων:

«Οι προϋποθέσεις», έγραψε μεταξύ άλλων, «για το άνοιγμα των σχολείων υπερβαίνουν τη χρήση της μάσκας, αλλά απαιτούν την τήρηση περισσότερων παρεμβάσεων».

Η μέχρι σήμερα συμπεριφορά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας χωρίς διάθεση διαλόγου και συναίνεσης, δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται ότι μόνη της δεν μπορεί να τα καταφέρει.

Ζητούμε
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών πριν το άνοιγμα των σχολείων.
  • Την καθημερινή λειτουργία των σχολείων με τμήματα έως 15 μαθητές.
  • Την δια ζώσης ενημέρωση από ειδικούς όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αντιμετώπιση κρουσμάτων.
  • Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές.
  • Διενέργεια δωρεάν τεστ για τον covid-19, για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Αντικατάσταση των θρανίων 2 θέσεων με μονοθέσια θρανία.
  • Να δεσμευτούν πόροι για την λειτουργία σε άλλα κτίρια, με επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Την κάλυψη όλων των κενών πριν ανοίξουν τα σχολεία.
  • Την πρόσβαση και την διάθεση δωρεάν όλων των αναγκαίων μέσων προφύλαξης από τον covid-19 (όπως θερμόμετρο υπερύθρων, αντισηπτικά, μάσκες, γάντια, διαχωριστικά κ.α.) σε όλους τους  εμπλεκόμενους στη σχολική μονάδα.
  • Να είναι στα σχολεία, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όλο το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, έχοντας λάβει την απαραίτητη ενημέρωση για τον ειδικό τρόπο καθαρισμού επιφανειών αιθουσών, εργαστηρίων και κοινόχρηστων χώρων

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δείτε επίσης

Καθηγητής Γώγος: Προς την 14η Σεπτεμβρίου κατευθύνεται η εισήγηση της Επιτροπής για το άνοιγμα των σχολείων
Σύψας-Γαργαλιάνος: Ναι στο άνοιγμα των σχολείων 7 Σεπτεμβρίου
Ανοιγμα σχολείων 14 Σεπτεμβρίου: “Κλείδωσε” η ημερομηνία-Ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα επανασχεδιασμός λειτουργίας σχολ. μονάδων
Σενάριο για άνοιγμα σχολείων δυο ταχυτήτων: Πρώτα τα Δημοτικά

Δείτε ακόμη

Νέα σχολική χρονιά 2020-21: 25 απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα για το άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών
Μέτρα Υπουργείου Παιδείας για άνοιγμα σχολείων: Επιπλέον αναπληρωτές-Ενδεχόμενη έναρξη 7 Σεπτεμβρίου-Λήψη απόφασης 1η Σεπτεμβρίου
Εγκύκλιος Υπουργείου Εσωτερικών για μέτρα και ρυθμίσεις περιορισμού του κορονοϊού-Δημόσιοι Υπάλληλοι
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση