Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΤΕΕ για Ιδιωτική Εκπαίδευση: Σαρωτικές και επιβαρυντικές για εκπαιδευτικούς οι αλλαγές στο νομοσχέδιο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΤΕΕ για Ιδιωτική Εκπαίδευση: Σαρωτικές και εξαιρετικά επιβαρυντικές σε βάρος των εκπαιδευτικών οι προτεινόμενες αλλαγές στο νομοσχέδιο.

ΟΛΤΕΕ για Ιδιωτική Εκπαίδευση

Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ)

Αθήνα, 23-07-2020

Αρ. Δ.Τ.: 006

Σαρωτικές και εξαιρετικά επιβαρυντικές σε βάρος των εκπαιδευτικών οι προτεινόμενες αλλαγές στο νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση

Το νομοσχέδιο ‘παραγγελιά’ που προωθείται για ψήφιση από την κυβέρνηση αναφορικά με την ιδιωτική εκπαίδευση, προκαλεί έντονες αντιδράσεις από τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών Λειτουργών.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ήδη έχουν εκδηλωθεί ενστάσεις τόσο ως προς σειρά διατάξεων όσο και ως προς τις διαδικασίες που ακολουθούνται από το Υπουργείο, χαρακτηρίζοντας το κάλεσμα για συζήτηση προσχηματικό.

Στο νέο νομοσχέδιο προβλέπονται απελευθέρωση των απολύσεων, δυνατότητα περιορισμού του ωραρίου, υπαγωγή των εκπαιδευτικών στο εργατικό δίκαιο, απαλλαγή της υποχρέωσης των σχολαρχών να δηλώνουν τις απογευματινές δραστηριότητες, τροποποίηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και «ελεύθερη» επιλογή διευθυντών και υποδιευθυντών.

Μεταξύ άλλων, δίνεται η δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να διαμορφώνουν διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα (επιπλέον του υποχρεωτικού του υπουργείου Παιδείας) και να παρέχουν επιπρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες στις δράσεις, εκτός όρων και ημερών λειτουργίας των σχολείων.

Αυτό συνέβαινε και πριν, ωστόσο τα ιδιωτικά σχολεία ήταν υποχρεωμένα να δηλώνουν τις επιπρόσθετες απογευματινές δραστηριότητες ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα και οι εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών.

Την ίδια ώρα, οι «εθελοντές – είλωτες»  εκπαιδευτικοί θα «μπορούν»

α) να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του ωραρίου τους με πρόσθετη αμοιβή

β) να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης και

γ) να δουλεύουν με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).

Προβλέπεται επίσης η «δυνατότητα περιορισμού του ωραρίου».

Αυτό σημαίνει

ότι υπό την απειλή της απόλυσης, οι ιδιοκτήτες των σχολείων θα μπορούν να μειώνουν κατά βούληση το ωράριο των εκπαιδευτικών με τους υψηλότερους μισθούς ώστε να προσλαμβάνουν φθηνότερους που θα κληθούν να συμπληρώνουν το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Μέχρι σήμερα για τους αορίστου χρόνου εκπαιδευτικούς, υπάρχει ένα πλαίσιο που απαγορεύει τις αναιτιολόγητες απολύσεις.

Θα πρέπει δηλαδή ένας ιδιοκτήτης να παραδώσει μια αιτιολογημένη έκθεση για τους λόγους της απόλυσης και στη συνέχεια αξιολογείται από μια επιτροπή του υπουργείου Παιδείας. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις χώρες της ΕΕ.

Διότι πρέπει να υπάρχει ένας έστω στοιχειώδης έλεγχος για τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό που υπογράφει ισότιμους τίτλους σπουδών με το δημόσιο σχολείο, ώστε, προστατεύοντας τον ίδιο, να προστατεύει και την διαδικασία.

Τώρα αυτό τελειώνει οριστικά με το νομοσχέδιο. Έτσι, πλέον τίθεται ζήτημα νομιμότητας των τίτλων σπουδών που παρέχουν τα ιδιωτικά σχολεία. Γιατί πλέον καθιστά τις καταγγελίες σύμβασης ελεύθερες.

Τα ιδιωτικά σχολεία

δεν θα δίνουν πλέον λόγο στις κατά τόπους Δ.Δ.Ε. και δεν θα υπάρχει καμία εποπτεία. Είναι, λοιπόν, εφικτό να μπορούν να “αναβαθμίζουν” τις βαθμολογίες των μαθητών τους, έχοντας σ’ αυτήν την περίπτωση ως δέσμιους τους εκπαιδευτικούς,  οι οποίοι θα φοβούνται τις απολύσεις.

Άρα λοιπόν το ιδιωτικό σχολείο μετατρέπεται σε έναν χώρο παροχής ίσως “άριστων” τίτλων σπουδών. Ψεύτικων. Υπάρχει δηλαδή ένας βιασμός της ισονομίας ανάμεσα στους μαθητές των δημόσιων και των ιδιωτικών σχολείων.

“Αριστούχοι” μαθητές από τα ιδιωτικά σχολεία, υποψήφιοι είτε στις πανελλήνιες είτε στους διαγωνισμούς του δημοσίου, θα εκκινούν από καλύτερη θέση σε σχέση με τους μαθητές των δημόσιων σχολείων διότι ο βαθμός απολυτηρίου  θα παίζει ρόλο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επίσης βαθμός “20” στο απολυτήριο του Λυκείου σημαίνει τουλάχιστον 1000 μόρια σε διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π..

Οι Ομοσπονδίες

καταγγέλλουν ότι αιφνιδιάστηκαν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, καλούμενη σε έναν «διάλογο» για το νομοσχέδιο ο οποίος εξαρχής ήταν προσχηματικός με αποτέλεσμα η Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών να αποχωρήσει από τη συνάντηση με την υπουργό, καταγγέλλοντάς την για «διάλογο – παρωδία» και για επιβεβαίωση των φόβων τους για το τι φέρνει το νομοσχέδιο.

Ζητάμε

την απόσυρση του νομοσχεδίου, που φέρνει αντιεκπαιδευτικά μέτρα, όταν μάλιστα τα σχολεία είναι κλειστά.

 Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δείτε επίσης

Νομοσχέδιο Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση
Κεραμέως για ιδιωτική εκπαίδευση στη Βουλή: Από τον ασφυκτικό κρατικό έλεγχο στη δημιουργική εποπτεία
Φίλης-ιδιωτική εκπαίδευση: Ομιλία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Τζούφη για ιδιωτική εκπαίδευση: Δώρο στους σχολάρχες το νομοσχέδιο
Κεφαλίδου: Σχολείο σημαίνει Δάσκαλος-Χωρίς άξιους, ασφαλείς, εκπ/κούς η κοινωνία είναι καταδικασμένη
Νίκος Φίλης στην ακρόαση φορέων: Σκληρή μάχη των εργοδοτών εις βάρος των εργαζομένων εκπαιδευτικών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση