Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΤΕΕ για νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Η ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο είναι επιτακτική

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΤΕΕ για νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Φάνηκε ξεκάθαρα ότι η ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο είναι επιτακτική – Η Ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.

ΟΛΤΕΕ για νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Τις αδυναμίες του προτεινόμενου νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘΑ “Ενίσχυση του εθνικού συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης”, του οποίου η δημόσια διαβούλευση περατώθηκε και αναμένεται η κατάθεσή του για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, επισημαίνει η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ), τονίζοντας την ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο με το Υπουργείο.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΟΛΤΕΕ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΟΛΤΕΕ)

Αθήνα, 05-01-2024

Αρ. Δ.Τ.: 45

“Ενίσχυση του εθνικού συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης”

Αναμέναμε το Χριστουγεννιάτικο μήνυμα του Υπουργείου και τις ευχές για Καλή Χρονιά και αντί αυτού λάβαμε την παρουσίαση του “προσχεδίου” για το νέο νομοσχέδιο άλλης μιας «Ενίσχυσης του εθνικού συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης».

Το νομοσχέδιο που προτείνεται προσπαθεί να αναζωπυρώσει παλιές πρακτικές που αποδεδειγμένα απέτυχαν πριν από δεκαετίες.

Η επιμονή του Υπουργείου για μεγαλύτερες δομές στα σχολεία απειλεί την ποιότητα της εκπαίδευσης και διαρρηγνύει τη σχέση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Αντί το  Υπουργείο να δημιουργεί υπερδομές και να συγχωνεύει ΕΠΑ.Λ, θα πρέπει να κατασκευάσει νέα κτίρια με σύγχρονες προδιαγραφές, εξοπλισμό και πρόσβαση για ΑΜΕΑ, να επαναφέρει τα αντίστοιχα γραφεία Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε κάθε ΔΔΕ και Περιφέρεια με αυξημένες αρμοδιότητες και να μην δημιουργεί πολλών ταχυτήτων Επαγγελματικά σχολεία, αλλά να ξεκινήσει να εφαρμόσει καθολικά τις όποιες αλλαγές προτείνει η εκπαιδευτική κοινότητα, όπως την τοποθέτηση παιδοψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, στελέχωση των σχολείων με γραμματεία, νέα βιβλία και νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών.

Το προσχέδιο αυτό αποδομεί τα εργαστηριακά κέντρα και θέτει σε κίνδυνο τον εξοπλισμό των εργαστηρίων ο οποίος θα πρέπει να διαφυλαχθεί με κάθε κόστος, καθώς είναι πολύτιμος για την εκπαιδευτική διαδικασία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια και αποτελούν θεμέλιο για την εκπαίδευση, καθώς εκεί πραγματοποιείται η πρακτική άσκηση και εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων των μαθητών και αυτά είναι αναντικατάστατα.

Θα πρέπει το Υπουργείο να βρει τους μηχανισμούς αυτούς και τα κονδύλια που υπεύθυνα και αποτελεσματικά θα συντηρηθούν και θα παραμείνουν λειτουργικά τα εργαστήρια και να σταματήσει να επιβαρύνει και να μεταθέτει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, καθώς επίσης να πραγματοποιηθεί η περαιτέρω ενίσχυση αυτών των πόρων διότι είναι κρίσιμα για την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Εκατοντάδες εργατοώρες έχουν ξοδέψει οι υπεύθυνοι εργαστηρίου και οι Υπεύθυνοι Τομέα των ΕΚ το τελευταίο διάστημα για να μπορέσουν να καταστήσουν λειτουργικό το «νέο» εξοπλισμό που παρέλαβαν τα ΕΚ και φέρουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν.

Τα σκόρπια άρθρα που έδωσε το Υπουργείο στη διαβούλευση, φαίνεται ότι έχουν γραφεί κατά παραγγελία, από ανθρώπους που δε γνωρίζουν την Επαγγελματική  Εκπαίδευση και την Ελληνική Πραγματικότητα ούτε αντιλαμβάνονται τα υπάρχοντα προβλήματά της. Επί της ουσίας είναι σταχυολογήματα από νόμους και εγκυκλίους χωρίς καμία σύνδεση μεταξύ τους.

Η ΟΛΤΕΕ προκάλεσε ανοιχτό μαραθώνιο διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων ήταν συγκλονιστική. Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί από κάθε γωνιά της Ελλάδος και από κάθε θέση ευθύνης άκουγαν τους συνομιλητές για τους προβληματισμούς που έθεταν και ταυτιζόταν με αυτούς.

Φάνηκε ξεκάθαρα ότι η ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο με το Υπουργείο είναι επιτακτική και οφείλουμε να καταδείξουμε τις αδυναμίες του προτεινόμενου νομοσχεδίου και στη διαβούλευση και στις Επιτροπές Παιδείας των κομμάτων.

Μέσα από τέτοιες διαδικασίες, μπορούμε να επιτύχουμε πραγματική αλλαγή για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δείτε σχετικά

Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για το νομοσχέδιο της Επαγγελματικής εκπαίδευσης με 621 σχόλια 

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης για εγκύκλιο απουσιών μαθητών-ενδοσχολική βία-νομοσχέδια Τριτοβάθμιας και Επαγ/κής Εκπ/σης 

Πιερρακάκης για μεταρρύθμιση ΑΕΙ: Εθνικό συμφέρον να πραγματοποιηθεί με λογική συναίνεσης

Σε Διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση έως 5 Ιανουαρίου 2024 

Πιερρακάκης-εκπαίδευση 2024: Μεγάλες τομές σε όλες τις βαθμίδες-3 πυλώνες παρεμβάσεων 

Καλωσόρισμα Πιερρακάκη στη νέα Υφυπουργό Παιδείας Ιωάννα Λυτρίβη και ξεπροβόδισμα στη Δόμνα Μιχαηλίδου

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply