Κυριακή, 20 Ιουλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΤΕΕ για τη μείωση θέσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΤΕΕ για τη μείωση θέσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ – Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

ΟΛΤΕΕ για τη μείωση θέσεων εισαγωγής

Αναφορικά με τη μείωση θέσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ, απέστειλε επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνολογικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ), ζητώντας μεταξύ άλλων την άμεση ακύρωση κάθε αναδρομικής αλλαγής σε βάρος των φετινών και παλαιότερων υποψηφίων των ΕΠΑΛ και τη διατήρηση των φετινών ποσοστών.

Ακολουθεί η επιστολή

Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνολογικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ)

Αθήνα, 18-07-2025

Αρ. Πρωτ.: 056

ΠΡΟΣ : 1. κα. Ζαχαράκη Σοφία Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού – 2. κ. Παπαϊωάννου Νικόλαο Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού – 3. κ. Βλάση Κωνσταντίνο Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

ΘΕΜΑ: «Ποσοστά εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑΛ»

Κυρία Υπουργέ, Κύριοι Υφυπουργοί

με βαθιά απογοήτευση είδαμε τις διορθώσεις στον «Καθορισμό αριθμού εισακτέων σπουδαστών στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026». Η αίσθηση της αδικίας που βιώνει σύσσωμη η κοινότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί, γονείς αλλά κυρίως οι ίδιοι οι μαθητές και απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, παλιοί και νέοι, είναι τεράστια.

Οι πρόσφατες εξελίξεις με την ίδρυση νέων Πολυτεχνικών Σχολών και, κυρίως, με τις διορθώσεις του ΥΠΑΙΘΑ, μείωσαν στο μισό τις θέσεις εισαγωγής των ΕΠΑΛ σε πλήθος περιζήτητων τμημάτων για τους τομείς Πληροφορικής και Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής, επιδεινώνοντας ακόμα περισσότερο το καθεστώς άνισης μεταχείρισης και ουσιαστικά υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο το θεσμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Η απόφαση του Υπουργείου, χωρίς καμία ενημέρωση λίγο πριν κλείσουν τα μηχανογραφικά, μετατρέπει αιφνιδιαστικά πολλά τμήματα σε Πολυτεχνικές σχολές και μειώνει ουσιαστικά το ποσοστό εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑΛ από 10% στο 5%, αναδεικνύοντας τον απόλυτο εμπαιγμό προς τους μαθητές που ήδη εξετάστηκαν και στόχευσαν αυτές τις Πανεπιστημιακές σχολές. Οι αλλαγές θεσμοθετούνται με μια απλή “διορθωτική” απόφαση, λίγες μόνο μέρες πριν τη λήξη των μηχανογραφικών! Χιλιάδες παιδιά που επί μήνες αγωνίστηκαν, προετοιμάστηκαν και επέλεξαν τις σχολές τους με τα ποσοστά που είχαν επίσημα ανακοινωθεί, βρίσκονται τώρα ξαφνικά με τις μισές ή και χωρίς θέσεις, εν μέσω διαδικασίας!

Δεν είναι μόνο οι φετινοί υποψήφιοι που αδικούνται. Είναι και οι παλιοί απόφοιτοι με το 10%, που κάθε χρόνο διεκδικούν να έρθουν πιο κοντά στις οικογένειές τους ώστε να μειωθούν τα οικογενειακά έξοδα, καθώς πλέον μηδενίζονται οι διαθέσιμες θέσεις που διεκδικούν.

Αλήθεια, πόσα παιδιά θα πρέπει να παραιτηθούν από τα όνειρα να σπουδάσουν σε ένα τμήμα που αντιστοιχεί στα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές τους, επειδή αλλάζουν οι κανόνες κατά την υποβολή του μηχανογραφικού τους;

Είναι πρωτοφανές στην εκπαιδευτική ιστορία του τόπου να αλλάζουν οι όροι πρόσβασης και ο καταμερισμός θέσεων μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και λίγο πριν τη λήξη της υποβολής μηχανογραφικών! Τούτη η διορθωτική απόφαση δεν διορθώνει αδικίες, αλλά τις επισημοποιεί και τις κάνει καθεστώς.

Επιπρόσθετα είναι και ο αποκλεισμός των αποφοίτων ΕΠΑΛ από τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και σχολές αξιωματικών (ΣΣΕ,ΣΝΔ, ΣΙ, ΣΣΑΣ, ΣΑΝ) και το πολύ μικρό ποσοστό 8% στις σχολές Υπαξιωματικών (ΣΜΥ, ΣΜΥΝ, ΣΜΥΑ).

Για τους φετινούς απόφοιτους, το ελάχιστο που μπορεί και οφείλει να κάνει το Υπουργείο είναι να ΜΗΝ μεταφέρει τις θέσεις στα ΓΕΛ, αλλά να διατηρήσει τα προ της απόφασης ποσοστά για τους φετινούς υποψηφίους των ΕΠΑΛ που ανέμεναν όταν έκαναν τις επιλογές τους.

Κάθε άλλη τακτική συνιστά καθαρή θεσμική αδικία, πλήγμα στη διαφάνεια και καταρράκωση της εμπιστοσύνης στον εκπαιδευτικό θεσμό. Δεν μπορούν τα παιδιά της τεχνικής εκπαίδευσης να είναι ο φτωχός συγγενής κάθε χρονιάς και το εύκολο θύμα των βιαστικών διορθώσεων και της έλλειψης πολιτικής βούλησης.

Απαιτούμε

• Άμεση ακύρωση κάθε αναδρομικής αλλαγής σε βάρος των φετινών και παλαιότερων υποψηφίων των ΕΠΑΛ.

• Διατήρηση των φετινών ποσοστών και ουσιαστική μεταβατική περίοδος για οποιαδήποτε αλλαγή στο μέλλον.

• Γενναία αύξηση των ποσοστών εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑΛ (20% στα πανεπιστημιακά τμήματα και 10% στις πολυτεχνικές και ειδικές σχολές και στις στρατιωτικές σχολές υπαξιωματικών), για να αποκατασταθεί η χαμένη ισότητα, η αξιοπιστία και το κύρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

• Άμεση πρόσβαση στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και σχολές αξιωματικών (ΣΣΕ,ΣΝΔ, ΣΙ, ΣΣΑΣ, ΣΑΝ).

Κυρία Υπουργέ

ζητάμε ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση της αδικίας και την υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων για την πραγματική αναβάθμιση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Για εμάς, κάθε παιδί της επαγγελματικής εκπαίδευσης αξίζει ίσες ευκαιρίες – όχι εμπόδια και εμπαιγμούς.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος                           Η Γενική Γραμματέας

Σεκεριάδης Νικόλαος       Παζάρσκη Γεωργία

Δείτε επίσης

Συμπλήρωση απόφασης αριθμού εισακτέων στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας για το 2025-26 

Αριθμός εισακτέων Πανελλαδικών 2025: 68.788 έναντι 68.851 θέσεων το 2024 

Αριθμός εισακτέων Στρατιωτικών Σχολών για το Ακαδημαϊκό έτος 2025-26 κατά Σχολή και Κατευθύνσεις 

Αντιστοιχίες Τμημάτων ΑΕΙ 2025-26: Η Απόφαση με τα ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ και τα ΜΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ Τμήματα 

Κατάταξη Σχολών στα Επιστημονικά Πεδία: Τροποποιήθηκε η Υπουργική Απόφαση | Το ΦΕΚ 

Χρηματοδότηση Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ΕΛΜΕΠΑ 4,7 εκατ. ευρώ για ασφάλεια και τεχνική υποστήριξη

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply