Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής: Αδιέξοδο με τις αναθέσεις του μαθήματος Φυσικής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής: Αδιέξοδο με τις αναθέσεις του μαθήματος Φυσικής – Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αδιέξοδο με τις αναθέσεις του μαθήματος Φυσικής

Αθήνα 17-08-2021

Αρ. Πρωτ. : 7

Θέμα: «Αδιέξοδο με τις αναθέσεις του μαθήματος Φυσικής»

Αξιότιμη Υπουργέ Παιδείας, κα Νίκη Κεραμέως,

Η ανακοίνωση της κατανομής των θέσεων της προκήρυξης 2ΓΕ, διορισμοί που βρίσκονται σε εξέλιξη, προκάλεσε την αμηχανία και την απορία όλων για τον προβλεπόμενο μικρό αριθμό Φυσικών.

Επίσης,

δημιουργήθηκε προβληματισμός για τον δυσανάλογα μεγάλο αριθμό Χημικών, Βιολόγων και Γεωλόγων που διορίζονται, βάσει τόσο του αριθμού των αναπληρωτών που κάθε χρόνο προσλαμβάνονται για την κάλυψη των κενών στη Μέση Εκπαίδευση, όσο και της κατανομής των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων του κλάδου ΠΕ04 στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Τώρα, μετά την ανακοίνωση των διορισμών ήρθε η ώρα των τοποθετήσεων.

Με μεγάλη λύπη διαπιστώνουμε ότι

σε πληθώρα διευθύνσεων τοποθετήθηκαν εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04, όλοι πλην των Φυσικών φυσικά, σε αριθμούς που δεν δικαιολογούνται από τα λειτουργικά κενά, όπως αυτά ανακοινώνονται από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, για τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων συναδέλφων. Ο προβληματισμός μας ενισχύθηκε έτι περαιτέρω.

Κι αυτό διότι στην πλειονότητα των Διευθύνσεων για να συμπληρώσουν το ωράριό τους οι εκπαιδευτικοί, πλην των Φυσικών που δεν υπάρχουν…, πρέπει να αναλάβουν όλες τις διαθέσιμες ώρες Φυσικής!

Ακόμα και στα Λύκεια! Και πάλι, σε πληθώρα περιπτώσεων, το υποχρεωτικό ωράριό τους δύσκολα θα καλυφθεί!

Που μας οδηγεί αυτή η επιλογή;

Μετά βεβαιότητας

στην υποβάθμιση του μαθήματος της φυσικής καθότι θα  διδάσκεται από μη ειδικούς. Μετά την καταβαράθρωση στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με την αναιτιολόγητη μείωση ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Φυσικής, έρχεται το τελικό κτύπημα, με την ανάθεση του μαθήματος σε ειδικότητες που έχουν ελάχιστη σχέση με το αντικείμενο.

Τη Φυσική, ιδίως στο Λύκειο, μπορούν να τη διδάσκουν ΜΟΝΟ Φυσικοί, όπως όλοι γνωρίζουμε.

Επιπλέον, θα εξαφανιστούν και οι αναπληρωτές Φυσικοί από τα σχολεία, αφού οι ώρες του μαθήματος θα έχουν καλυφθεί από άλλες ειδικότητες, οδηγούμενοι μετά από πολλά έτη υπηρεσίας ως αναπληρωτές στην ανεργία.

Η στρεβλή μεθοδολογία που ακολουθήθηκε

οδηγεί σε αδιέξοδα, τα οποία το επόμενο σχολικό έτος θα κληθείτε να διαχειριστείτε, ως Υπουργείο Παιδείας. Πως θα εξηγήσετε στους μαθητές και τους γονείς τους ότι δεν υπάρχουν Φυσικοί για να διδάξουν Φυσικοί, γιατί θα πρέπει να γεμίσουν το ωράριό τους εκπαιδευτικοί, που όλη τους η επαφή με το μάθημα ήταν ένα εξάμηνο σαράντα ωρών! Με το σκεπτικό αυτό, ας κάνουμε όλοι ένα ετήσιο σεμινάριο σε κάποιο ΑΕΙ και να γινόμαστε ειδικοί επί παντός επιστητού…

Εισηγούμαστε, ως άμεση και εφαρμόσιμη λύση,

ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα,  οι νεοδιοριζόμενοι συνάδελφοι να διδάσκουν μόνο μαθήματα Α’ ανάθεσης, ακόμα και αν χρειαστεί να τοποθετηθούν σε δύο σχολεία. Είναι προς το συμφέρον των μαθητών μας. Προπαντός, όμως, είναι ηθική λύση, ως προς την ορθή διαχείριση των προς κάλυψη θέσεων.

Για το  Δ.Σ. της ΕΕΦ

Η συντακτική Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής
Δρακόπουλος Γρ.
Εμμανουηλίδης Αρ.
Πετρόπουλος Μιχ.

Δείτε επίσης

Αναθέσεις υλοποίησης Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο Γυμνάσιο: Συμπλήρωση απόφασης
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Γυμνασίου-Λυκείου: Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου-Ημερήσιου ΓΕΛ
 Μακρή-σχολεία: Τα μέτρα για την είσοδο των εκπαιδευτικών στα σχολεία δεν είναι αντίποινα
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply