“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ομιλία στη Βουλή Υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ομιλία στη Βουλή της Υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως: Τι είπε για το Ασυλο, τις λοιπές εκπαιδευτικές ρυθμίσεις, τη Δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Ομιλία στη Βουλή

Η ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως στη Βουλή κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα».

Δείτε το video

Επιγραμματικά

Τι είπε για το Ασυλο

  • Διασφάλιση της κανονικότητας στα Πανεπιστήμια.
  • Οι φοιτητές και καθηγητές να μπορούν να μιλούν ελεύθερα στο Πανεπιστήμιο.
  • Τα πανεπιστήμια να μην είναι χώροι διακίνησης ναρκωτικών;
  • Να μην χρησιμοποιούνται τα πανεπιστήμια από δράστες του ποινικού δικαίου ως καταφύγια ασυλίας;
  • Οι πρυτάνεις και οι καθηγητές να μην ξοδεύουν ενέργεια και χρόνο στην αντιμετώπιση περιστατικών βίας και ανομίας.
  • Οφείλουμε να θωρακίσουμε τα πανεπιστήμια, οφείλουμε να προστατεύσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών εντός αυτών.
  • Βάζουμε τέλος στο παράλογο, πράττουμε το αυτονόητο.

Δύο κατηγορίες ενεργειών

Εχουμε να αντιμετωπίσουμε δύο κατηγορίες ενεργειών:

  • Εκνομες ενέργειες που λαμβάνουν χώρα ΕΝΤΟΣ κάποιων – όχι όλων – των Πανεπιστημίων της χώρας
  • Εκνομες ενέργειες που λαμβάνουν χώρα ΕΚΤΟΣ κάποιων Πανεπιστημίων της χώρας, με τους δράστες να καταφεύγουν ΕΝΤΟΣ του Πανεπιστημίου μόνο και μόνο για να αποφύγουν τη σύλληψη.

Τι προτείνουμε

  •  Εντός των χώρων των ΑΕΙ, οι δημόσιες αρχές να ασκούν όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους, συμπεριλαμβανομένης της επέμβασης λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων.
  • Παύουν τα Πανεπιστήμια να αποτελούν το «πεδίο προστασίας» έκνομων ενεργειών και συμπεριφορών.
  • Το «καταφύγιο» δραστών που τελούν αξιόποινες πράξεις εκτός των ΑΕΙ και εισέρχονται σε αυτά προκειμένου να αποφύγουν τη σύλληψη.
  • Εξομοιώνεται ο χώρος των ΑΕΙ με τον κοινό δημόσιο χώρο.

Απάντηση σε ερωτήματα

  • Ποιες δημόσιες αρχές δηλαδή; Οποιεσδήποτε έχουν κατά νόμο αρμοδιότητα.
  • Θέλουμε αστυνομοκρατούμενα πανεπιστήμια; Φυσικά και όχι. Επιθυμία μας θα ήταν να μην χρειαστεί η διάταξη να εφαρμοστεί ποτέ, και να λειτουργεί μόνο αποτρεπτικά.
  • Αρκεί μία διάταξη για να διορθωθεί η κατάσταση; Για να περάσουμε στην πολυπόθητη κανονικότητα; Απαντώ. ΟΧΙ. Είναι όμως ένα απαραίτητο βήμα.
  • Γιατί το ισχύον καθεστώς, του Ν. ΣΥΡ δεν μας καλύπτει;
  • Για δύο λόγους: α) Πρώτον γιατί προβλέπει ότι οι αρχές έχουν αυτεπάγγελτη αρμοδιότητα στα πανεπιστήμια μόνο σε περίπτωση τέλεσης κακουργημάτων και εγκληματών κατά της ζωής. Β) Δεύτερον, γιατί εισήγαγε αυτή τη διάκριση μεταξύ πταισμάτων και πλημμελημάτων από την μία, και κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά της ζωής από την άλλη.
  • Με την προτεινόμενη διάταξη: α) Υπάρχει δυνατότητα επέμβασης των αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη, όχι μόνο για κακουργήματα και εγκλήματα κατά της ζωής. Β) Δεν προβλέπεται καμία παρέμβαση των πρυτανικών αρχών, σύγκληση του πρυτανικού Συμβουλίου, άδεια ή ενημέρωση του πρύτανη.
  • Έρχομαι τώρα στο ΚΙΝΑΛ και στην πρότασή του. Καθόλα σεβαστή. Δεν συμφωνούμε όμως με την πρόταση αυτή. Γιατί εισάγει εκ νέου ένα ειδικό καθεστώς για τα πανεπιστήμια, μία πιο περιορισμένη προστασία σε σχέση με τους κοινούς δημόσιους χώρους.

Κλείνοντας

Το άσυλo συνιστά σίγουρα μία σημαντική ρύθμιση, αλλά δεν είναι η μόνη. Εντάσσεται σε μια συνολική προσπάθεια για ουσιαστική αναβάθμιση και θωράκιση των ιδρυμάτων μας σε 4 βασικούς άξονες:

  • Μεγαλύτερη ελευθέρια και αυτονομία για τα ιδρύματα μας.
  • Εξωστρέφεια.
  • Καλύτερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.
  • Καλύτερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα της ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας της πληροφορίας.

Οι υπόλοιπες ρυθμίσεις

  • Εισηγούμαστε ρύθμιση για την εξασφάλιση των πιστώσεων για την πρόσληψη των απαραίτητων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Εισηγούμαστε ρυθμίσεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, προβλέπουμε τη δυνατότητα παράτασης της θητείας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία αυτά, εν όψει επανεξέτασης του θεσμικού πλαισίου των εν λόγω σχολείων.
  • Ρύθμιση για την άρση της πρόβλεψης για ίδρυση Νομικής Σχολής στην Πάτρα. Τα είπαμε εκτενώς στην Επιτροπή για το θέμα αυτό.
  • Το γεγονός αυτό επιτείνει, μεταξύ άλλων, τα υφιστάμενα προβλήματα αναντιστοιχίας μεταξύ της εκπαίδευσης και των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας, αλλά και αναποτελεσματικής κατανομής των διαθεσίμων δημοσίων πόρων εν γένει.
  • Επίσης, ακούσαμε ότι υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για τις νομικές σχολές που οι νέοι φεύγουν στην Κύπρο και αλλού για να σπουδάσουν. Πράγματι. Ερωτώ, όμως, με ειλικρίνεια και ανησυχία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πώς θέλουμε να πορευτούμε ως πολιτικό σύστημα;

Ρυθμίσεις για τα προβλήματα της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

  1. Φροντίζουμε για την καταβολή των οφειλόμενων αμοιβών στους μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές ενηλίκων.
  2. Φροντίζουμε για τη δυνατότητα επιλογής και πρόσληψης εκπαιδευτών στα δημόσια ΙΕΚ για την ομαλή έναρξη του διδακτικού έτους 2019-2020.
  3. Φροντίζουμε για τη δυνατότητα έναρξης λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης δεδομένου του προβλήματος που είχε δημιουργηθεί από την μη πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών τους.

Μέσω τροπολογίας που καταθέτουμε στο παρόν νομοσχέδιο (με γενικό αριθμό 22 και ειδικό αριθμό 10), προτείνουμε την αναστολή της λειτουργίας των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης καθώς και των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των Κ.Ε.Ε. καθώς:

  • οργανώθηκαν χωρίς ουσιαστική προηγούμενη μελέτη, χωρίς καμία προετοιμασία και τεκμηρίωση και χωρίς καμία συνεργασία με στελέχη της αγοράς,
  • καλύπτουν, εν πολλοίς, τις ίδιες ειδικότητες με τις ειδικότητες που προσφέρονται ήδη στα Ι.Ε.Κ. και στο «Μετα-λυκειακό έτος – τάξης μαθητείας»,
  • δεν πιστοποιούνται από τον ΕΟΠΠΕΠ όπως οι απόφοιτοι των ΙΕΚ και του «Μετα-λυκειακού έτους-τάξης Μαθητείας» για την απόκτηση προσόντων επιπέδου 5,
  • δεν έχουν ακόμα λειτουργήσει, είναι δομές στα «χαρτιά»,
  • δεν έχει εκδοθεί η προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος και εγγραφή μαθητών σε αυτά,
  • ιδρύθηκαν χωρίς τη διατύπωση γνώμης των συμβουλευτικών Οργάνων, δηλαδή του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ.) και της Εθνικής Επιτροπής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.), όπως ο νόμος προβλέπει,
  • οι διετείς κύκλοι σε άλλες χώρες στοχεύουν και σε ομάδες πληθυσμού που έχουν ανάγκη επανακατάρτισης μέσα από διαδικασίες επικύρωσης μη τυπικής και άτυπης μάθησης, ενώ στη χώρα μας δεν υπάρχει σύστημα σε λειτουργία και οι διαδικασίες έχουν τελματώσει εδώ και χρόνια στον ΕΟΠΠΕΠ.

Αναστέλλεται λοιπόν η λειτουργία των διετών προγραμμάτων και η κυβέρνηση θα επανεξετάσει συνολικά το πλαίσιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στη χώρα μας.

Δείτε αναλυτικά την ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως στη Βουλή

Δείτε ακόμη

Τροπολογία για ΚΕΕ: Αναστολή λειτουργίας

Συνταγματικότητα Ασύλου: Η τοποθέτηση της Υπουργού Παιδείας στη Βουλή

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση