Κυριακή, 16 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ωνάσεια: Δημιουργία νέων «νησίδων αριστείας» εκπαιδευτικών και μαθητών και όχι ποιοτικά δημόσια σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ωνάσεια: Δημιουργία νέων «νησίδων αριστείας» εκπαιδευτικών και μαθητών και όχι φυσικά ποιοτικά δημόσια σχολεία – Ανακοινώσεις ΣΥΝΕΚ και Αιρετού ΚΥΣΔΕ Θ. Κατσωνόπουλου.

Ωνάσεια

Ενημερωτικό σημείωμα σχετικά με την εκπαιδευτική επικαιρότητα και τα Ωνάσεια Σχολεία εξέδωσε ο Αιρετός στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρής Κατσωνόπουλος, ενώ  ανακοίνωση κοινοποίησαν και οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ) για τη δημιουργία των Ωνασείων Σχολείων που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση και συζητείται αύριο 24 Ιανουαρίου 2025 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Α. Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ  Θοδωρή Κατσωνόπουλου

εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Σχετικά με την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα και τη δημιουργία των Ωνάσειων Σχολείων

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Στις 20 Ιανουαρίου 2025 υπογράφτηκε η πρώτη σύμβαση μεταξύ της πολιτείας και του Ωνάσειου Ιδρύματος για τη δημιουργία 22 Ωνάσειων πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ωνάση. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή και θα συζητηθεί στις 24 Ιανουαρίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Με τη σύμβαση αυτή εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους!

Ως εκλεγμένα μέλη των ΣΥΝΕΚ σας κοινοποιούμε την ανακοίνωση της παράταξης για το ζήτημα αυτό που υπονομεύει για άλλη μια φορά τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση:

«Στις 20 Ιανουαρίου 2025 υπογράφτηκε η πρώτη σύμβαση μεταξύ της πολιτείας και του Ωνάσειου Ιδρύματος για τη δημιουργία 22 Ωνάσειων πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ωνάση. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή και θα συζητηθεί στις 24 Ιανουαρίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Με τη σύμβαση αυτή εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους!

Οι πανηγυρικές τελετές για τη σύμβαση αυτή ωστόσο, δεν μπορούν να κρύψουν τα σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικούς  που καλύπτονται όχι με προσλήψεις αλλά με αναθέσεις υποχρεωτικών υπερωριών, τις τεράστιες ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή και στην ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών να αναδεικννύονται καθημερινά και να εντείνονται με την υποχρηματοδότηση των σχολείων μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, την παντελή απουσία σχεδιασμού αντιμετώπισης των προβλημάτων των σχολικών κτιρίων και της στέγασης των εκπαιδευτικών, την  εφαρμογή της  τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής  που βάζουν τεράστιους φραγμούς στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας. Παράλληλα μετά την ίδρυση μη κρατικών-ιδιωτικών πανεπιστημίων, ανακοινώθηκε η εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου για ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης και περιορισμό της πρόσβασης των υποψηφίων στα δημόσια ΑΕΙ, αλλάζοντας πλέον οριστικά  το τοπίο στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μέσα σε αυτή τη συγκυρία η Κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγει να διαμελίσει ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση,  δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων με εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες πολλών κατηγοριών καταργώντας την ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών!

Τα πολυδιαφημισμένα Ωνάσεια Σχολεία, μετά τα Πρότυπα και την καθιέρωση του Διεθνούς Απολυτηρίου, είναι μια ακόμη τέτοια κατηγορία σχολείων, που θεσπίζει η κυβέρνηση υπηρετώντας παρόμοιες αντιλήψεις. Δεν είναι όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα κατάλληλα για όλα τα παιδιά, διατυμπανίζει. Και ξαναφέρνει στο νου τη ρατσιστική αντίληψη που είχε καλλιεργήσει και παλιότερα ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης κάνοντας λόγο για το παιδί από το Περιστέρι που θέλει να γίνει ψυκτικός και το παιδί από τα βόρεια προάστεια που θέλει να σπουδάσει. Εξάλλου κατά δήλωσή του «μια κοινωνία χωρίς ανισότητες είναι αντίθετη στην ανθρώπινη φύση…»!

Στα 22 Ωνάσεια Σχολεία που θα «ιδρυθούν» οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις ή ηλεκτρονικό  τέστ δεξιοτήτων(!) και τελικά με προφορική συνέντευξη για την «αξιολόγηση της προσωπικότητάς τους»! Αυτό αναιρεί ακόμη και τις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα και καταργεί τα υφιστάμενα σχολεία της γειτονιάς δημιουργώντας τεράστια ζητήματα για την απορρόφηση των υπόλοιπων παιδιών! Εκεί υποτίθεται ότι θα παρακολουθούν «ιδιαίτερα» εκπαιδευτικά προγράμματα, διαφορετικά από τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία, το προσωπικό θα επιλέγεται με διαφορετικά κριτήρια ακόμη και από τα πρότυπα σχολεία με «ειδική αξιολόγηση», συνεντεύξεις, τετραετή θητεία και υψηλότερες αμοιβές έναντι των άλλων εκπαιδευτικών ενώ θα υπάρξει και ανάλογη απώλεια οργανικών θέσεων για το προσωπικό που ήδη υπηρετεί σε αυτά! Μάλιστα τα σχολεία αυτά θα έχουν ξεχωριστή, εννεαμελή διοικούσα επιτροπή στο Υπ. Παιδείας στην οποία τα τέσσερα μέλη θα υποδεικνύονται από το Ιδρυμα Ωνάση!

Με το σκηνικό αυτό έχουμε δημιουργία νέων «νησίδων αριστείας» εκπαιδευτικών και μαθητών και όχι φυσικά ποιοτικά δημόσια σχολεία! Η Κυβέρνηση «των αρίστων» στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κοινωνία: Δεν είναι ευθύνη και υποχρέωση της οργανωμένης πολιτείας να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σχολείων, με σύγχρονα προγράμματα σπουδών, ασφαλείς και επαρκείς υποδομές, με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και με την αναγκαία υποστήριξη ειδικών επιστημόνων (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.λπ.).

Είναι προφανές ότι ενάντια στη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της Κυβέρνησης και για την πραγματική αναβάθμιση και ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού συστήματος της Χώρας απαιτείται -σε πρώτη φάση-  αύξηση των δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ.  Με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κατασκευής νέων σχολικών κτιρίων, ενεργειακής αναβάθμισης των υφιστάμενων και φυσικά αντισεισμικού ελέγχου για το σύνολο των σχολικών κτιρίων της χώρας. Η δημόσια και δωρεάν Παιδεία πρέπει να αφορά όλες και όλους, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, με όρους ισότητας και συμπερίληψης.

Σταθεροί/ες στην αντίληψή μας ότι μόνο με ενωτικούς μαζικούς αγώνες μπορούμε να βάλουμε φραγμούς σε αντιδραστικά σχέδια για το δημόσιο σχολείο, αλλά και να διεκδικήσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα, συνεχίζουμε να παλεύουμε μέσα στο Σωματείο για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου. Η αγωνιστική και αποτελεσματική δράση του σωματείου μας στηρίζεται στη ενεργό συμμετοχή όλων μας. Η συσπείρωση στα σωματεία δημιουργεί ρωγμές στις νεοφιλελεύθερες και συντηρητικές πολιτικές. Παλεύοντας συλλογικά για την οριστική ανατροπή αυτών των πολιτικών, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την υλοποίηση του οράματος μιας δημοκρατικής και δικαιότερης κοινωνίας. Η νέα χρονιά μας βρίσκει στον δρόμο της διεκδίκησης και του αγώνα για την πραγμάτωση των δίκαιων αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για ένα δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά!»

 Αθήνα, 23/1/2025

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς

Θοδωρής Κατσωνόπουλος,

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

τηλ.: 6932749571,

ηλ. δ/νση:teokatso24@gmail.com

website: https://thodoros katsonopoulos.webnode.gr/

Β. Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις

23 Ιανουαρίου 2025

 Τα Ωνάσεια σχολεία και η εκχώρηση του δημόσιου αγαθού της παιδείας σε ιδιώτες αναδόχους!

Στις 20 Ιανουαρίου 2025 υπογράφτηκε η πρώτη σύμβαση μεταξύ της πολιτείας και του Ωνάσειου Ιδρύματος για τη δημιουργία 22 Ωνάσειων πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ωνάση. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή και θα συζητηθεί στις 24 Ιανουαρίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Με τη σύμβαση αυτή εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους!

Οι πανηγυρικές τελετές για τη σύμβαση αυτή ωστόσο, δεν μπορούν να κρύψουν τα σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικούς  που καλύπτονται όχι με προσλήψεις αλλά με αναθέσεις υποχρεωτικών υπερωριών, τις τεράστιες ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή και στην ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών να αναδεικννύονται καθημερινά και να εντείνονται με την υποχρηματοδότηση των σχολείων μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, την παντελή απουσία σχεδιασμού αντιμετώπισης των προβλημάτων των σχολικών κτιρίων και της στέγασης των εκπαιδευτικών, την  εφαρμογή της  τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής  που βάζουν τεράστιους φραγμούς στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας. Παράλληλα μετά την ίδρυση μη κρατικών-ιδιωτικών πανεπιστημίων, ανακοινώθηκε η εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου για ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης και περιορισμό της πρόσβασης των υποψηφίων στα δημόσια ΑΕΙ, αλλάζοντας πλέον οριστικά  το τοπίο στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μέσα σε αυτή τη συγκυρία η Κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγει να διαμελίσει ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση,  δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων με εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες πολλών κατηγοριών καταργώντας την ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών!

Τα πολυδιαφημισμένα Ωνάσεια Σχολεία, μετά τα Πρότυπα και την καθιέρωση του Διεθνούς Απολυτηρίου, είναι μια ακόμη τέτοια κατηγορία σχολείων, που θεσπίζει η κυβέρνηση υπηρετώντας παρόμοιες αντιλήψεις. Δεν είναι όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα κατάλληλα για όλα τα παιδιά, διατυμπανίζει. Και ξαναφέρνει στο νου τη ρατσιστική αντίληψη που είχε καλλιεργήσει και παλιότερα ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης κάνοντας λόγο για το παιδί από το Περιστέρι που θέλει να γίνει ψυκτικός και το παιδί από τα βόρεια προάστεια που θέλει να σπουδάσει. Εξάλλου κατά δήλωσή του «μια κοινωνία χωρίς ανισότητες είναι αντίθετη στην ανθρώπινη φύση…»!

Στα 22 Ωνάσεια Σχολεία που θα «ιδρυθούν» οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις ή ηλεκτρονικό  τέστ δεξιοτήτων(!) και τελικά με προφορική συνέντευξη για την «αξιολόγηση της προσωπικότητάς τους»! Αυτό αναιρεί ακόμη και τις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα και καταργεί τα υφιστάμενα σχολεία της γειτονιάς δημιουργώντας τεράστια ζητήματα για την απορρόφηση των υπόλοιπων παιδιών! Εκεί υποτίθεται ότι θα παρακολουθούν «ιδιαίτερα» εκπαιδευτικά προγράμματα, διαφορετικά από τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία, το προσωπικό θα επιλέγεται με διαφορετικά κριτήρια ακόμη και από τα πρότυπα σχολεία με «ειδική αξιολόγηση», συνεντεύξεις, τετραετή θητεία και υψηλότερες αμοιβές έναντι των άλλων εκπαιδευτικών ενώ θα υπάρξει και ανάλογη απώλεια οργανικών θέσεων για το προσωπικό που ήδη υπηρετεί σε αυτά! Μάλιστα τα σχολεία αυτά θα έχουν ξεχωριστή, εννεαμελή διοικούσα επιτροπή στο Υπ. Παιδείας στην οποία τα τέσσερα μέλη θα υποδεικνύονται από το Ιδρυμα Ωνάση!

Με το σκηνικό αυτό έχουμε δημιουργία νέων «νησίδων αριστείας» εκπαιδευτικών και μαθητών και όχι φυσικά ποιοτικά δημόσια σχολεία! Η Κυβέρνηση «των αρίστων» στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κοινωνία: Δεν είναι ευθύνη και υποχρέωση της οργανωμένης πολιτείας να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σχολείων, με σύγχρονα προγράμματα σπουδών, ασφαλείς και επαρκείς υποδομές, με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και με την αναγκαία υποστήριξη ειδικών επιστημόνων (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.λπ.).

Είναι προφανές ότι ενάντια στη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της Κυβέρνησης και για την πραγματική αναβάθμιση και ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού συστήματος της Χώρας απαιτείται -σε πρώτη φάση-  αύξηση των δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ.  Με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κατασκευής νέων σχολικών κτιρίων, ενεργειακής αναβάθμισης των υφιστάμενων και φυσικά αντισεισμικού ελέγχου για το σύνολο των σχολικών κτιρίων της χώρας. Η δημόσια και δωρεάν Παιδεία πρέπει να αφορά όλες και όλους, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, με όρους ισότητας και συμπερίληψης.

Σταθεροί/ες στην αντίληψή μας ότι μόνο με ενωτικούς μαζικούς αγώνες μπορούμε να βάλουμε φραγμούς σε αντιδραστικά σχέδια για το δημόσιο σχολείο, αλλά και να διεκδικήσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα, συνεχίζουμε να παλεύουμε μέσα στο Σωματείο για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου. Η αγωνιστική και αποτελεσματική δράση του σωματείου μας στηρίζεται στη ενεργό συμμετοχή όλων μας. Η συσπείρωση στα σωματεία δημιουργεί ρωγμές στις νεοφιλελεύθερες και συντηρητικές πολιτικές. Παλεύοντας συλλογικά για την οριστική ανατροπή αυτών των πολιτικών, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την υλοποίηση του οράματος μιας δημοκρατικής και δικαιότερης κοινωνίας. Η νέα χρονιά μας βρίσκει στον δρόμο της διεκδίκησης και του αγώνα για την πραγμάτωση των δίκαιων αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για ένα δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά!

 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΚ

Δείτε σχετικά

Στη Βουλή τα Ωνάσεια Σχολεία: Λειτουργία-Πρόσθετες αμοιβές εκπ/κών, Ψυχολόγων, Κοιν. Λειτ-Επιλογή μαθητών 

Παρουσίαση των 22 Δημόσιων Ωνασείων Σχολείων: Πίνακας με τα σχολεία και video 

Ιδρυση Ωνάσειων σχολείων: Πρωτοφανής συµφωνία και επικίνδυνη για την ανεξαρτησία της δηµόσιας εκπαίδευσης – Ερώτηση στη Βουλή 

Σε δημόσια Ωνάσεια σχολεία μετατρέπονται 11 Γυμνάσια και 11 Λύκεια σε ευάλωτες περιοχές της χώρας 

Εγκρίθηκαν 2 νομοσχέδια του Υπ. Παιδείας: Δημόσια Ωνάσεια σχολεία-International Baccalaureate-Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία 

Πριν φύγετε

Πρωθυπουργός για αλλαγές στα Πειθαρχικά: Διαχρονική παθογένεια η ατιμωρησία των επίορκων υπαλλήλων

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply