Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ωράριο Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού: Ενημέρωση Διευθυντών από τον ΣΕΕΠΕΑ Κεντρ. και Δυτ. Μακεδονίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ωράριο Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού: Ενημέρωση Διευθυντών εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων από τον ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Ωράριο Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Σε ενημέρωση των Διευθυντών εκπαίδευσης και των Διευθυντών Σχολείων για το ωράριο του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού προέβη ο ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας με αφορμή το γεγονός ότι σε κάποιες σχολικές μονάδες γίνεται κατάχρηση του ωραρίου και του καθηκοντολογίου, με εντολή Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών σχολείων.

Ακολουθεί το έγγραφο του ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

Θεσσαλονίκη, 21/09/2024

Αρ. Πρωτ: 42

Πληροφορίες:

emailseepeakm@gmail.com

  Προς

Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Περιφέρειας Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας

Δ/νσεις Ειδικών και Γενικών Σχολείων της περιφέρειας Κ. και Δ. Μακεδονίας

Kοινοποίηση

ΠΟΣΕΕΠΕΑ – Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης Κ. & Δ. Μακεδονίας – Περιφερειακοί Σύλλογοι ΣΕΕΠΕΑ – Μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ

Θέμα: Ενημέρωση Διευθυντών εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων για το ωράριο του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Αξιότιμοι Κοι Διευθυντές Εκπαίδευσης,

Και Κοι Διευθυντές Σχολικών μονάδων Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης,

O Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού προσωπικού Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας (ΣΕΕΠΕΑΚ&Δ Μ) είναι πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Κ. &Δ. Μακεδονίας, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της Περιφέρειας Κ. & Δ. Μακεδονίας.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για το καθηκοντολόγιο των ειδικοτήτων μελών του Συλλόγου μας, του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που υπηρετεί σε ειδικά και γενικά σχολεία των διευθύνσεων ευθύνης σας, καθώς έχουμε πληροφορηθεί ότι σε κάποιες σχολικές μονάδες γίνεται κατάχρηση του ωραρίου και του καθηκοντολογίου, με εντολή διευθυντών εκπαίδευσης και διευθυντών σχολείων.

Ο σεβασμός των δικαιωμάτων των συναδέλφων ΕΒΠ δεν υπολείπεται, μειονεκτεί ή είναι κατώτερος των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών. Αναμένουμε και θεωρούμε αυτονόητο, ότι οι διευθυντές εκπαίδευσης και σχολείων θα πρέπει να διασφαλίζουν και προστατεύουν αυτά τα δικαιώματα με βάση τους νόμους. Όλες οι ειδικότητες ΕΕΠ και ΕΒΠ εντέλλονται από το ΥΠΑΙΘ. Με αντιπροσώπους τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, μέσω των διευθυντών εκπαίδευσης και των διευθυντών σχολείων οι οποίοι θα πρέπει να διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, και την προστασία των δικαιωμάτων όλων των εργαζόμενων εκπαιδευτικών, ΕΕΠ & ΕΒΠ. Τα εξατομικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης καθώς και η διαδικασία και ο τρόπος υποστήριξης των μαθητών είναι αρμοδιότητα και ευθύνη του συλλόγου διδασκόντων, των εκπαιδευτικών και των ΕΕΠ-ΕΒΠ από κοινού, οι οποίοι εργάζονται στα σχολεία με βάση τα καθήκοντά τους και όχι των γονέων ή κηδεμόνων των μαθητών.

Έχουν αναφερθεί  στο σύλλογό μας, ειδικά σε νηπιαγωγεία ότι ζητείται και έχει βγει και ανάλογη οδηγία από Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αποκλειστικά και μόνο, το ΕΒΠ να παραμένει στη σχολική μονάδα, μετά την αποχώρηση του μαθητή με τη δικαιολογία να συμπληρώσει τις 30 υποχρεωτικές υποστηρικτικές ώρες. Εφόσον ο μαθητής έχει αποχωρήσει από το σχολείο το ΕΒΠ δεν ασκεί υποστηρικτικό έργο. Κάθε περεταίρω παραμονή στο χώρο του σχολείου, αποκλεισιτικά του ΕΒΠ, οδηγεί σε άνιση μεταχείριση. Το υποστηρικτικό ωράριο ακολουθεί το διδακτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του μαθητή για την Γενική Εκπαίδευση και το ωρολόγιο προγράμμα του σχολείου στην Ειδική Εκπαίδευση. Κατά συνέπεια η λήξη του υποχρεωτικού υποστηρικτικού ωραρίου είναι η ώρα 13:00 για τα νηπιαγωγεία και 13:15 για τα Δημοτικά. Να υπενθυμίσουμε επίσης ότι προβλέπεται 15λεπτο διάλειμμα σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο του ΕΒΠ και θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την τήρησή του.

Θα θέλαμε να πληροφορήσουμε τα παρακάτω με βάση όλους τους νόμους που έχει εκδώσει το ΥΠΑΙΘ και αφορούν το ωράριο και καθηκοντολόγιο των ΕΒΠ :

α) την 88348/Δ3/30/05/2018 Υ.Α. (ΦΕΚ 2038/τΒ΄/05-06-2018) και θέμα: «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών και του κλάδου ΔΕ01 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» ορίζεται: «19. Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο του υποστηρικτικού έργου του σχολικού νοσηλευτή καθορίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για το ωράριο του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και σε καμία περίπτωση ο χρόνος παραμονής του στη σχολική μονάδα δεν μπορεί να είναι α) μικρότερος του διδακτικού ωραρίου των υποστηριζόμενων μαθητών και β) μεγαλύτερος του εργασιακού ωραρίου των τριάντα (30) ωρών την εβδομάδα».

Του Κλάδου ΔΕ01 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) τριάντα (30) ώρες.

Το ανωτέρω ωράριο, των περιπ. 1 και 2, υλοποιείται παράλληλα με το διδακτικό ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας της σχολικής μονάδας και οι ώρες αντιστοιχούν με τις διδακτικές ώρες

β) την 66079/Δ3/26/04/2018 Υ.Α. (ΦΕΚ 1585/τΒ΄/08-05-2018) και θέμα: «Καθορισμός εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στις Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» ορίζεται: «Όλο το προσωπικό των ανωτέρω κλάδων παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες του υποχρεωτικού ωραρίου υποστηρικτικού έργου, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου ΣΤ΄ του άρθρου 11, του ν.1566/1985 (Α 167) για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού, η καταχώρηση-ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η ενημέρωση των ατομικών φακέλων των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με το εκπαιδευτικό ή ειδικό εκπαιδευτικό ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών».

 Από την ανωτέρω απάντηση του αρμοδίου τμήματος του Υπουργείου Παιδείας συνάγεται ότι το ωράριο του Ε.Β.Π. σύμφωνα με το ΦΕΚ 1585/τΒ΄/8-5-2018 ορίζεται με ανώτερο όριο σε 30 διδακτικές ώρες. Οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία ή αύξηση του ωραρίου θα είναι σε αντίθεση με το ΦΕΚ και με τις υπογραφόμενες συμβάσεις του προσωπικού. Η παραμονή του προσωπικού στις σχολικές μονάδες ορίζεται επακριβώς, είναι στο πνεύμα του αρ. 11, του ν. 1566 και η υποχρέωση αυτή αφορά το σύνολο του προσωπικού, Εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., χωρίς διακρίσεις και διαφοροποιήσεις.

Ζητάμε την απαρέγκλιτη εφαρμογή του συγκεκριμένου ΦΕΚ και την προστασία του εργασιακού ωραρίου του κλάδου του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(ΕΒΠ), που παρέχει τις υπηρεσίες του στη Γενική Εκπαίδευση, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι θεωρούμε απαράβατο κανόνα όσον αφορά τους συναδέρφους που υποστηρίζουν μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας  και κινητικές δυσκολίες, ότι θα πρέπει να διαχειρίζονται τις ανάγκες των μαθητών με αίσθημα ευθύνης. Επισημαίνοντας ότι ο μαθητής ανήκει στην τάξη και στον εκπαιδευτικό του και απολαμβάνει τις υπηρεσίες του προσωπικού που του παρέχει την εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη της παράλληλης στήριξης. Δεν ανήκει στην παράλληλη στήριξη και απολαμβάνει τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες.

Πιστεύουμε και αναμένουμε ότι οι διευθυντές εκπαίδευσης και οι διευθυντές των σχολείων θα μεριμνήσουν για τη διαφύλαξη των εργασιακών δικαιώματα των συναδέλφων, θα άρουν άμεσα τις οδηγίες που έχουν ανακοινώσει για την παραμονή των συναδέλφων στη σχολική μονάδα μετά το τέλος του υποστηρικτικού του ωραρίου και δεν θα χρειαστεί να προβούμε σε καταγγελίες που αφορούν την παραβίαση αυτών των δικαιωμάτων.

Το ΔΣ του ΣΕΕΠΕΑ Κ. Μακεδονίας

Δείτε επίσης

Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία 

Ολα τα καθηκοντολόγια εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Συμβ. Εκπ/σης-Δ/ντών, σε σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Σύλλ. διδασκόντων

Ποιες άδειες δικαιούνται εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ μόνιμοι-αναπληρωτές-νεοδιόριστοι-ΑμεΑ – Ποιος τις χορηγεί 

Οδηγός εκπαιδευτικού 2024-25: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Αδειες-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 

Οδηγός ΕΒΠ στην εκπαίδευση 

Οδηγός νέου αναπληρωτή: Γενικές οδηγίες-Πριν και μετά την πρόσληψη-Προς την απόλυση 

Δικαιώματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών | Οδηγός

 Σχολικές αργίες 2024-25 και αργίες σε πόλεις της Ελλάδας λόγω θρησκευτικών επετείων 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση