Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οργανικά κενά: Πως προκύπτουν στην Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οργανικά κενά: Πως προκύπτουν στην Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Ενημερωτικό σημείωμα του εκπαιδευτικού Δημήτρη Νικολόπουλου.

Οργανικά κενά

Τα 3 είδη των οργανικών κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παραθέτει ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Νικολόπουλος μαζί με επισημάνσεις του επί του θέματος.

Αναλυτικά η ενημέρωση του εκπαιδευτικού

Ένα σύνηθες λάθος που κάνουν πολλοί στη Δευτεροβάθμια είναι ότι λένε “οργανικά κενά” και δεν ξέρουν που αναφέρονται.

Τα οργανικά κενά είναι 3 ειδών:

1) τα μεταθέσεων/μετατάξεων,

2) τα οριστικής τοποθέτησης,

3) τα του Ν.1566/1985 (“κουβάς της Δευτεροβάθμιας”).

Τα κενά των μεταθέσεων είναι αυτά που προκύπτουν από το γνωστό αλγόριθμο υπολογισμού κενών μεταθέσεων της Δευτεροβάθμιας (πλην τμημάτων ένταξης και ΚΕΔΑΣΥ). Υπολογίζονται ανά ομάδα σχολείων (και όχι ανά σχολείο) με βάση μόνο τις ώρες Α Ανάθεσης. Τα αναδιαμορφωμένα κενά μετά τις μεταθέσεις είναι τα κενά των μετατάξεων.

Τα κενά οριστικής τοποθέτησης είναι αυτά στα οποία τοποθετούνται και οι νεοδιόριστοι μετά την προσωρινή τοποθέτηση του 1ου χρόνου. Υπολογίζονται ανά σχολείο (και όχι ανά ομάδα σχολείων) με βάση μόνο τις ώρες Α Ανάθεσης.

Όσον αφορά στα κενά του Ν.1566/1985 (“κουβάς της Δευτεροβάθμιας”), ο Ν.1566/1985 περιέχει έναν αριθμό θέσεων για κάθε ειδικότητα. Σε αυτές τις θέσεις έγιναν διορισμοί στη Δευτεροβάθμια Γενική το περασμένο καλοκαίρι. Τα προηγούμενα 4 χρόνια γίνονταν μόνο επί των κενών μετατάξεων.

Προσοχή:

Μπορεί κάποιος να μετατεθεί ή να διοριστεί αλλά να μην υπάρχει κενό οριστικής τοποθέτησης για να τοποθετηθεί οπότε μένει στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Αυτό δεν είναι κάτι περίεργο. Συμβαίνει επειδή τα κενά μεταθέσεων και διορισμών δεν είναι υπολογισμένα με το ίδιο τρόπο που είναι και τα οριστικής τοποθέτησης.

Στην Πρωτοβάθμια τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά.

Κενά μεταθέσεων/μετατάξεων, διορισμών και οριστικής τοποθέτησης βγαίνουν με βάση το Ν.1566/1985. Μάλιστα στους δασκάλους και στους νηπιαγωγούς ορίζονται οργανικές θέσεις ανά σχολείο και όχι συνολικά ανά κλάδο όπως στη Δευτεροβάθμια και στις άλλες ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας. Στα Τμήματα Ένταξης και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια τα κενά μεταθέσεων, διορισμών και οριστικής τοποθέτησης βγαίνουν με βάση την παρ.1 του άρθρου 28 του Ν.4638/2019.

Δείτε επίσης

Αδεια άσκησης Ιδιωτικού έργου με αμοιβή: Παράθεση νομοθεσίας – Η διαδικασία χορήγησης 

Ολα τα καθηκοντολόγια εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Συμβ. Εκπ/σης-Δ/ντών, σε σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Σύλλ. διδασκόντων 

Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία 

Οδηγός εκπαιδευτικού 2024-25: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Αδειες-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply