Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οργανικά κενά σε ειδικότητα και περιοχή εκπαιδευτικών, ΕΕΠ-ΕΒΠ: Πάνω από 8.000 κενά και 48.000 αναπληρωτές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οργανικά κενά σε ειδικότητα και περιοχή εκπαιδευτικών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Πάνω από 8.000 κενά και 48.000 αναπληρωτές – Ενημερωτικό σημείωμα με Πίνακες από τον εκπαιδευτικό Πάνο Ντούλα.

Οργανικά κενά σε ειδικότητα και περιοχή

Τα αναλυτικά οργανικά κενά σε ειδικότητα και περιοχή τα οποία προέκυψαν από την καταμέτρηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μετά τις Μεταθέσεις και πριν από τις Μετατάξεις και τυχόν μόνιμους διορισμούς, κοινοποιεί ο Καθηγητής Αγγλικής-Κοινωνικών Επιστημών Πάνος Ντούλας.

Ακολουθεί το ενημερωτικό σημείωμα με τους σχετικούς Πίνακες

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 8.000 ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ! 48.000 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ( = ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΑ) ΦΕΤΟΣ!!

Του Πάνου Ντούλα

Καθηγητή Αγγλικής-Κοινωνικών Επιστημών,

Κόρινθος, 31/03/2023,

pandou.paron@gmail.com

ΓΕΝΙΚΑ

Προχτές, δημοσιεύθηκαν Υπουργικές Αποφάσεις που περιέχουν τα οργανικά κενά για τις μετατάξεις (Αρ.Πρωτ.36165/E2/29-03-2023/ΥΠΑΙΘ και 36149/E2/29-03-2023/ΥΠΑΙΘ). Ο αριθμός έχει ενδιαφέρον καθώς αποτυπώνει την εικόνα που  δίνει το Υπουργείο Παιδείας για τα οργανικά κενά.

Τα οργανικά κενά που προέκυψαν από την καταμέτρηση του Υπουργείου μετά τις μεταθέσεις και πριν από τις μετατάξεις και τυχόν διορισμούς είναι τα εξής:

  • στην Πρωτοβάθμια Γενικής ο αριθμός που δίνει το Υπουργείο είναι 392 κενά. Έχει δώσει ουσιαστικά ελάχιστα κενά στις «ειδικότητες» (σε κάποιες δεν έχει θεσπίσει καθόλου και υπολογίζονται σε τουλάχιστον 500) ενώ δεν έχει θεσπίσει επίσης εκατοντάδες κενά στα Νηπιαγωγεία που προέκυψαν από τη δίχρονη (τουλάχιστον 1.000).
  • στη Δευτεροβάθμια Γενικής έχει δώσει 434 οργανικά κενά. Ο αριθμός σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια είναι παρόμοιος με τις φετινές συνταξιοδοτήσεις.
  • στη Σιβιτανίδειο έδωσε 8 κενά.
  • στα Μουσικά σχολεία Δευτεροβάθμιας έχει δώσει 272.
  • στα Καλλιτεχνικά σχολεία Δευτεροβάθμιας έχει δώσει 25.
  • στα ΚΕΔΑΣΥ έχει δώσει 497 ενώ στα ΣΔΕΥ-ΚΕΔΑΣΥ 865.
  • σε ΣΜΕΑΕ (για ΕΒΠ/ΕΕΠ) έχει δώσει 281.
  • Στην Εγκύκλιο δεν υπάρχουν τα κενά στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών των ΣΜΕΑΕ (τα οποία πέρσι, με ανεπίσημες πληροφορίες, ήταν, πριν τους περίπου χίλιους διορισμούς, πάνω από 1.500).
  • Επομένως, το Υπουργείο έχει δώσει τουλάχιστον 774 οργανικά κενά. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν τα τουλάχιστον 500 οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ που δεν καλύφτηκαν πέρσι καθώς και άλλα τουλάχιστον 1.500 στην πρωτοβάθμια από Νηπιαγωγούς και ειδικότητες.
  • Επομένως, μιλάμε για σχεδόν 8.000 οργανικά κενά, ακόμη και με τους πολύ σφιχτούς υπολογισμούς του Υπουργείου που βασίζονται σε όλα τα μνημονιακά μέτρα που μείωσαν την οργανικότητα των σχολείων: 27άρια τμήματα στη Δευτεροβάθμια, αύξηση ωραρίου +2 ώρες στη Δευτεροβάθμια (αυτό αυτόματα στέρησε 6.000 οργανικά κενά μόνο στη Δευτεροβάθμια), 6ωρα από 7ωρα στα Δημοτικά, κατάργηση οργανικών Ολοήμερου Δημοτικού, περικοπή ολιγομελών τμημάτων, συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, κ.ά.

Πέρα από αυτά όμως, υπάρχει και η πραγματική εικόνα που βιώνουν κάθε χρόνο γονείς και εκπαιδευτικοί στα σχολεία: δεκάδες χιλιάδες λειτουργικά πραγματικά κενά που προκύπτουν λόγω αδειών, Παράλληλης, Ενισχυτικής, ΜΝΑΕ, Αγγλικών Νηπιαγωγείου, απαλλαγές στελεχών, κ.ά.: πχ φέτος (και παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει 25.000 διορισμοί μονίμων) ανακοινώθηκαν σχεδόν 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών (!!!) ενώ τα οργανικά κενά υποτίθεται ότι ήταν κάποιες χιλιάδες μόνο.

Χαρακτηριστικά, η Υφυπουργός Παιδείας στις 4 Μάρτη 2023 δήλωνε ότι φέτος έγιναν επισήμως 47.167 προσλήψεις αναπληρωτών ενώ από τότε προσέλαβε άλλους 846 + 163 (ΕΒΠ-ΕΕΠ) αναπληρωτές. Συνολικά δηλ έχουμε  επισήμως 48.176 προσλήψεις αναπληρωτών φέτος.

Με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου και με τους νέους αναπληρωτές να έχουν προστεθεί η κατανομή φέτος είναι η εξής:

Τα κενά αυτά, βέβαια, είναι αποτέλεσμα της χρόνιας πολιτικής αδιοριστίας που έχει φτάσει πχ τη Δευτεροβάθμια να έχει φέτος, παρά τους διορισμούς, μόλις 64.000 μόνιμους σε σύγκριση με τους 92.000 μόνιμους του 2008.  Για να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση, δεν φτάνουν οι μόλις 3.700 διορισμοί μονίμων που εξαγγέλθηκαν για φέτος από την Κυβέρνηση: χρειάζεται κάλυψη καταρχάς των υπαρχόντων οργανικών κενών και στη συνέχεια σύσταση νέων οργανικών εκεί που δεν υπάρχουν, κάλυψη και άλλων λειτουργιών του σχολείου με μόνιμους (πχ Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη, Ενισχυτική, ΜΝΑΕ, κ.ά.) και βέβαια ανάσχεση και ανατροπή όλων εκείνων των μνημονιακών μέτρων που οδήγησαν σε αυτήν την εικόνα το δημόσιο σχολείο.

Ακολουθούν οι Πίνακες με τα αναλυτικά οργανικά κενά σε ειδικότητα και περιοχή 

Δείτε τους Πίνακες εδώ

Δείτε σχετικά

Εγκύκλιος Μετατάξεων 2023-24 εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ: Tα οργανικά κενά-Αιτήσεις έως 11.04.2023 

Οργανικά κενά εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΕΠ-ΕΒΠ όπως αποτυπώνονται στις Εγκυκλίους των Μετατάξεων 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση