Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οργανικές θέσεις διοικητικών γραμματέων στα σχολεία: Τι ζητά ο ΣΥΠΥΥΠ από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οργανικές θέσεις διοικητικών γραμματέων στα σχολεία: Τι ζητά ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΕΠΘ (ΣΥΠΥΥΠ) από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.

Οργανικές θέσεις διοικητικών γραμματέων στα σχολεία

Το παράδοξο, σε άλλες ΠΔΕ να διενεργούνται μεταθέσεις γραμματέων σε σχολικές μονάδες και σε άλλες όχι, αποτέλεσμα μη σύννομης ερμηνείας από ορισμένους Διευθυντές ΠΔΕ, σύμφωνα με την οποία το Π.Δ.18/2018 δήθεν κατήργησε τη δυνατότητα κατανομής οργανικών θέσεων γραμματέων στις σχολικές μονάδες και κατ΄ επέκταση τις μεταθέσεις σε αυτές, επισημαίνει με επιστολή του στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΕΠΘ (ΣΥΠΥΥΠ).

Ο Σύλλογος ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ την άμεση διευθέτηση του θέματος.

Ακολουθεί η επιστολή

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Υ.Π.Ε.Π.Θ. (Σ.Υ.Π.Υ.Υ.Π.)

Δ/νση: Ανδρέα Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι – Ε-mail: sypyyp@gmail.com – Ιστοσ: www.sypyp.gr

Αθήνα 23/01/2024

Αρ. πρωτ.: 643

ΠΡΟΣ: 1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΑΙΘΑ κ. Κ. Πιερρακάκη 2. Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΑΙΘΑ κ. Γ. Κατσαρό

ΚΟΙΝ. : 1. Υπηρεσιακό Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ κ. Ι. Βλάσση 2. ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ Π.Δ.Ε. ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ 3. Μέλη μας

Θέμα: Οργανικές θέσεις διοικητικών γραμματέων στα σχολεία

Κύριε Υπουργέ, κ. Γενικέ,

Όπως γνωρίζετε, έχει αναπτυχθεί μία αυθαίρετη, λανθασμένη, και συνεπώς μη σύννομη ερμηνεία από ορισμένους Διευθυντές Π.Δ.Ε. σύμφωνα με την οποία το Π.Δ.18/2018 δήθεν κατήργησε τη δυνατότητα κατανομής οργανικών θέσεων γραμματέων στις Σχολικές Μονάδες και κατ΄ επέκταση τις μεταθέσεις σε αυτές, με αποτέλεσμα την εμφάνιση του διοικητικού παράδοξου σε άλλες ΠΔΕ να διενεργούνται μεταθέσεις σε Σχολικές Μονάδες και σε άλλες όχι.

Οι οργανικές θέσεις σύμφωνα με το Π.Δ.18/2018 που αφορά τον νέο Οργανισμό του ΥΠΑΙΘΑ, κατανεμήθηκαν ανά νομό.

Στο άρθρο 49 παρ. 2 του Π.Δ.18/2018 αναφέρεται: «Κάθε μία από τις δεκατρείς (13) Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: α) λειτουργεί ως αποκεντρωμένη υπηρεσία υπαγόμενη στον Γενικό/Διοικητικό Γραμματέα του Υπουργείου…»

Στο άρθρο 51 παρ. 8 αναφέρεται: «Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν, ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες, σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στην περ. ι΄ της παρ.1 του άρθρου 1 του ν.2986/2002 (Α΄24) όπως ισχύει

Στο άρθρο 52, παρ. 8 αναφέρεται: «Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν, ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες, σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στην περίπτ. ι΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2986/2002 (Α΄ 24) όπως ισχύει.»

Στο άρθρο 78 αναφέρεται η κατανομή των θέσεων μόνιμου προσωπικού ανά κατηγορία και κλάδο, ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και νομό. Επομένως το σύνολο των οργανικών θέσεων ανά νομό, δεν περιλαμβάνει αποκλειστικά τις οργανικές θέσεις των  Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αλλά και αυτές των Σχολικών Μονάδων.

Από τα παραπάνω, ουδόλως προκύπτει ότι στις Σχολικές Μονάδες δεν επιτρέπεται  οργανική τοποθέτηση διοικητικού υπαλλήλου, μέσω π.χ. διενέργειας μετάθεσης σε αυτές!

Στο άρθρο 19 του Ν.1566/1985 όπως αυτό ισχύει, αναφέρεται ότι: «Σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μαθητές πάνω από διακόσιους (200) λειτουργεί γραμματεία, στην οποία τοποθετείται ένας διοικητικός υπάλληλος κατηγορίας ΑΤ, ΑΡ ή ΜΕ. Στη γραμματεία των λυκείων που έχουν περισσότερους από πεντακόσιους (500) μαθητές τοποθετείται και δεύτερος γραμματέας, καθώς και τρίτος, αν έχουν περισσότερους από οκτακόσιους (800) μαθητές. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών μπορεί να οριστεί ότι σε κάθε 12θέσιο και πάνω δημοτικό σχολείο τοποθετείται διοικητικός υπάλληλος ως γραμματέας αυτού»

Σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 20 του Ν.1566/1985, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 13 παρ. 1 του Ν. 1824/1988 (ΦΕΚ Α΄ 296) και με το άρθρο 16 Ν.3467/2006, (ΦΕΚ Α’  128), όπου προστέθηκε δεύτερο εδάφιο:   «Η περαιτέρω κατανομή και ανακατανομή των θέσεων διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται σε εκπαιδευτικές μονάδες και διευθύνσεις και γραφεία εκπαίδευσης του νομού, με απόφαση του οικείου νομάρχη, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου διοικητικού προσωπικού (Π.Υ.Σ.Δ.Ι.Π.)».

Επιπλέον σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 20 του ν.1566/1985 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 13 παρ. 2 του ν. 1824/1988 (ΦΕΚ Α΄ 296) και αντικαταστάθηκε  με το άρθρο 16 Ν.3467/2006, (ΦΕΚ Α΄ 128): «Οι τοποθετήσεις των υπαλλήλων γίνονται κατά νομούς ή νομαρχιακά διαμερίσματα με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π.), και η περαιτέρω τοποθέτησή τους σε συγκεκριμένες θέσεις του νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.ΔΙ.Π.). Για τις ως άνω τοποθετήσεις λαμβάνεται μέριμνα για σύμμετρη στελέχωση όλων των Υπηρεσιών και σχολικών μονάδων.»

Συνεπώς, δύναται με τους ίδιους όρους και με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, όπως και στο παρελθόν, να ικανοποιηθεί αίτημα τοποθέτησης διοικητικού υπαλλήλου σε Σχολική Μονάδα της  Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για την παροχή γραμματειακής υποστήριξης (εφόσον βεβαίως πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 19 & 20 του Ν.1566/1985). Εξάλλου, η μέχρι και σήμερα ύπαρξη υπηρετούντων διοικητικών υπαλλήλων-γραμματέων σε Σχολικές Μονάδες, καταδεικνύει ότι οι οργανικές θέσεις στις Σχολικές Μονάδες εξακολουθούν να υφίστανται και δεν καταργήθηκαν ποτέ συνεπεία κάποιας νομοθετικής ρύθμισης.

Ο Σύλλογός μας έχει θεσμική υποχρέωση και καθήκον να φροντίζει, στα πλαίσια του εφικτού, για την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών μας και τα συμφέροντα των εργαζομένων σε αυτές. Για το λόγο αυτό σας καλούμε να δώσετε τέλος στην ταλαιπωρία που υφίστανται πολλοί συνάδελφοί μας αλλά και στην αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί σε αρκετές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, εξαιτίας του συγκεκριμένου ζητήματος. Ζητούμε έτσι, την από μέρους σας αποστολή εγκυκλίου οδηγίας με τη διευκρίνιση ότι ο Ν.1566/1985 βρίσκεται σε ισχύ μέχρι και σήμερα κατά το μέρος που αφορά στις διατάξεις που διέπουν το καθεστώς στελέχωσης των θέσεων γραμματειακής υποστήριξης των Σχολικών Μονάδων από διοικητικούς υπαλλήλους, ήτοι δύναται να πραγματοποιούνται μεταθέσεις διοικητικών υπαλλήλων για γραμματειακή υποστήριξη σε Σχολικές Μονάδες., Εναλλακτικά, σας καλούμε να επικαιροποιήσετε τις επίμαχες διατάξεις με σχετική  νομοθετική ρύθμιση.

Επιπλέον, θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να υποβάλλουν ερωτήματα προς την Κ.Υ. του ΥΠΑΙΘΑ επιδιώκοντας έγγραφη απάντηση στο καίριο αυτό ερώτημα της οργανικότητας των θέσεων γραμματέων Σχολικών Μονάδων, και ελλείψει πολιτικής βούλησης να μη λαμβάνουν καμία απάντηση. Συνέπεια της τακτικής αυτής, συνάδελφοί μας να προσφεύγουν στην δικαιοσύνη καθώς το αίτημά  τους για μετάθεση σε Σχολική Μονάδα είτε δεν εξετάζεται, είτε απορρίπτεται ελλείψει απάντησης της Κ.Υ. του ΥΠΑΙΘΑ, με αποτέλεσμα τη διατάραξη του εργασιακού κλίματος.

 Θεωρούμε απαράδεκτη, υποτιμητική και προσβλητική για τον κλάδο μας την αποσιώπηση αυτή  επί μήνες και έτη, στα  ερωτήματα των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης σχετικά με τις μεταθέσεις σε Σχολικές Μονάδες,  ενώ στον αντίποδα, απαιτούνται  πολύ συχνά από τις υπηρεσίες μας, απαντήσεις επί θεμάτων εντός παράλογων και ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων. Παρακαλούμε για την άμεση διευθέτηση του θέματος και παραμένουμε στην διάθεση σας για κάθε πληροφορία, διευκρίνιση και συνεργασία.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΥΠΥΥΠ

Ο Πρόεδρος                       Η Γ. Γραμματέας

Νώντας Αθανασιάδης      Μαρία Γρηγορίου

Δείτε επίσης

Εφαρμογή τηλεργασίας στο Δημόσιο ζητά η Ενωση Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΑΙΘ Μακεδονίας-Θράκης 

ΕΝΕΡΥΠ: Για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας | Επιστολή 

Συνεχίζεται η απεργία-αποχή της ΠΟΣΥΠ από κάθε διοικητική ενέργεια για την αξιολόγηση και στοχοθεσία του 2023 

Αξιολόγηση στο δημόσιο: Coaching-Mentoring-Σχέδιο Ανάπτυξης – Ενημερωτικά Φυλλάδια από το ΥΠ.ΕΣ 

Διενέργεια αξιολόγησης προσωπικού δημοσίου: Νέα Εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών 

Ικανοποίηση ΠΟΣΥΠ για τη συμπερίληψη των διοικητικών υπαλλήλων στις θέσεις των Υποδιευθυντών ΣΑΕΚ 

Επιστολή ΣΥΠΥΥΠ σε Υπουργό Παιδείας για κρίσεις Διοικητικών Προϊσταμένων και Ηλεκτρονική Διακίνηση Δικ/κών Δαπανών 

 Πριν φύγετε

Κανονισμός λειτουργίας ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας | ΦΕΚ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Κ. Ιακωβιδης σε

    Οι θέσεις των διοικητικών γραμματέων στα σχολεία με βάση τον νόμο (μαθητικό δυναμικό = ή >200 μαθητών δικαιολογεί θέση 1 δ/κού γραμματέα, ανω των 500 και 2η θέση κ.τ.λ.). Άρα δημιουργούνται ή καταργούνται σε σχέση με το μαθητικό δυναμικό και την δυνατότητα στελέχωσης με προσωπικό, μετά από εισήγηση του αντίστοιχου ΠΥΣΔΙΠ.

Γράψτε μία απάντηση