Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ενταξης εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04: Μια κατάφωρη αδικία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ενταξης εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04: Μια κατάφωρη αδικία – H διάταξη που εμποδίζει πάρα πολλά πάγια λειτουργικά κενά των κλάδων ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης να θεωρούνται ως οργανικά.

Οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ενταξης εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04

Η διάταξη που αφορά στον καθορισμό των οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για τους κλάδους που τα στελεχώνουν, αδικεί κατάφωρα τους κλάδους ΠΕ02 και ΠΕ04, σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό ΠΕ04.01 Δημήτριο Νικολόπουλο.

Ο εκπαιδευτικός θεωρεί απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη διάταξη που εμποδίζει πάρα πολλά πάγια λειτουργικά κενά των κλάδων ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης να θεωρούνται ως οργανικά.

Ακολουθεί το άρθρο του εκπαιδευτικού

Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία

Το Νοέμβριο του 2019, με σχετική διάταξη που ψηφίστηκε στη Βουλή, δημιουργήθηκαν οι πρώτες οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης και τον Αύγουστο το 2020 έγιναν οι πρώτοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Το γεγονός αυτό ήταν πολύ σημαντικό και καθοριστικό στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ωστόσο, η διάταξη που ψηφίστηκε για τον καθορισμό των οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για τους κλάδους που τα στελεχώνουν, αδικεί κατάφωρα τους κλάδους ΠΕ02 και ΠΕ04 και δυστυχώς δεν έχει αλλάξει. Η διάταξη αναφέρει επί λέξει τα εξής:

Παράγραφος 1 του άρθρου 28 του Νόμου 4638/2019 (ΦΕΚ 181/Α/18-11-2019):

«Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως τριακόσιοι (300) μαθητές, τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από τριακόσιοι (300) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τοποθετούνται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04. Για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, γίνεται σε ποσοστό 42% για την ειδικότητα ΠΕ04.01, 20% για κάθε μία από τις ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και 18% για την ειδικότητα ΠΕ04.05. Ο αριθμός των θέσεων κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτει σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια, ισοδυναμεί με αριθμό οργανικών θέσεων.».

 Με λίγα λόγια η διάταξη αυτή επιτρέπει 1 οργανική θέση εκπαιδευτικών ΠΕ02 και 1 οργανική θέση εκπαιδευτικών ΠΕ03 σε κάθε Τμήμα Ένταξης και αν το σχολείο έχει πάνω από 300 μαθητές και τουλάχιστον 15 γνωματεύσεις για Τμήμα Ένταξης επιτρέπει και 1 οργανική θέση ΠΕ04.

Κάνοντας κανείς υπολογισμούς για ένα Τμήμα Ένταξης ενός Ημερήσιου Γυμνασίου (μιας και στα Ημερήσια Γυμνάσια, δυστυχώς, είναι μακράν τα περισσότερα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) με 2 ομάδες μαθητών από κάθε τάξη, διαπιστώνει ότι με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων των Ημερήσιων Γυμνασίων (ΦΕΚ 3791/Β/13-8-2021) σε αυτό το Τμήμα Ένταξης πρέπει να διδάσκονται 62 ώρες φιλολογικών μαθημάτων, 24 ώρες Μαθηματικών και 26 ώρες Φυσικών Επιστημών.

Άρα, ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι σε αυτό το Τμήμα Ένταξης όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν το μέγιστο υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο (23 ώρες), ένα τέτοιο Τμήμα Ένταξης θέλει 62/23 εκπαιδευτικούς ΠΕ02,         24/23 εκπαιδευτικούς ΠΕ03 και 26/23 εκπαιδευτικούς ΠΕ04 για να καλυφθούν πλήρως οι ώρες φιλολογικών μαθημάτων, Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Δηλαδή χρειάζονται περίπου 3 εκπαιδευτικοί ΠΕ02, 1 εκπαιδευτικός ΠΕ03 και 1 εκπαιδευτικός ΠΕ04.

Όμως, για το παραπάνω Τμήμα Ένταξης η παραπάνω διάταξη προβλέπει μόνο 1 οργανική θέση εκπαιδευτικών ΠΕ02 και οργανική θέση ΠΕ04 μόνο αν το σχολείο του παραδείγματος έχει πάνω από 300 μαθητές και τουλάχιστον 15 γνωματεύσεις για Τμήμα Ένταξης!

Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη διάταξη που εμποδίζει πάρα πολλά πάγια λειτουργικά κενά των κλάδων ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης να θεωρούνται ως οργανικά!

Δημήτριος Νικολόπουλος, εκπαιδευτικός ΠΕ04.01

Δείτε επίσης

Επίσπευση επόμενης Φάσης πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών ζητά ο ΣΑΦ από το Υπουργείο Παιδείας

Πιερρακάκης: Βοηθός δασκάλου στην Παράλληλη-συνέχεια διορισμών-2 αθλητικά σχολεία-άδεια μητρότητας

Προσλήψεις αναπληρωτών που αναμένονται στα πλαίσια της Γ Φάσης 2024-25 – Εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Στοιχεία για διορισμούς-προσλήψεις αναπληρωτών-Παράλληλη Στήριξη και Τμήματα Ενταξης στη Βουλή 

Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας 

Αυξήσεις με μείωση εισφορών υγείας: Ελάχιστες και αντιφατικές – Πίνακας μισθολογικών αλλαγών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply