Ουράνιο τόξο σε Δημοτικό σχολείο, η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα και η Απάντηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ Δόμνας Μιχαηλίδου σε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή.
Ουράνιο τόξο σε Δημοτικό
Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Προέδρου της Κ.Ο. «ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ» και Βουλευτή κου Βασιλείου Στίγκα προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα «Προπαγάνδα υπέρ της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας σε Δημοτικό Σχολείο».
Συγκεκριμένα όπως ανέφερε ο Βουλευτής στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου υπήρξε κάλυψη μιας μεγάλης επιφάνειας, εκτεινόμενης από τη μια άκρη ως την άλλη σχέδιο με χρωματικές λωρίδες μπογιάς που απεικονίζει ένα τεράστιο ουράνιο τόξο στα χρώματα της σημαίας της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ στην οροφή εξωτερικού μπαλκονιού του προαυλίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον Βουλευτή, πολλοί γονείς να αντιδράσουν και παράλληλα να φτάσουν στο σημείο να καταγγείλουν ότι υπάρχει συντονισμένη προσπάθεια μύησης των παιδιών στη ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα, με αποτέλεσμα να δημιουργεί θέμα στα μικρά παιδιά ηλικίας των έξι έως δεκατριών χρόνων.
Την Ερώτηση, από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ απάντησε η Υφυπουργός κα Δόμνα Μιχαηλίδου, η οποία επεσήμανε πως το συγκεκριμένο γκράφιτι αναπαριστά το ουράνιο τόξο και όχι τη σημαία της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, καθότι το γκράφιτι έχει επτά χρώματα, όπως έχει και το ουράνιο τόξο, ενώ η σημαία των ΛΟΑΤΚΙ έχει μόνο έξι χρώματα. Μάλιστα η κα Μιχαηλίδου κατέθεσε στη Βουλή τη σημαία των ΛΟΑΤΚΙ με τα έξι χρώματα και αντίστοιχα το ουράνιο τόξο στην κορυφή του σχολείου, το οποίο έχει τα επτά χρώματα. Τόνισε δε πως “εθνικό είναι το συμπεριληπτικό και εθνική είναι η παιδεία που συμπεριλαμβάνει καθεμία και καθέναν. Εθνική είναι η παιδεία που συμπεριλαμβάνει κάθε παιδί μας”.
Ακολουθεί αναλυτικά η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης
Τώρα θα συζητηθεί η τρίτη με αριθμό 86/5-9-2023 επίκαιρη ερώτηση πρώτου κύκλου του Προέδρου της Κ.Ο. «ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ» και Βουλευτή του Β3΄ Νότιου Τομέα Αθηνών κ. Βασιλείου Στίγκα προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα «Προπαγάνδα υπέρ της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας σε Δημοτικό Σχολείο».
Θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Δόμνα-Μαρία Μιχαηλίδου.
Παρακαλώ, κύριε Πρόεδρε, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΙΓΚΑΣ (Πρόεδρος των Σπαρτιατών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υφυπουργέ, τεράστιες διαστάσεις έχει λάβει τον τελευταίο καιρό η κάλυψη μιας μεγάλης επιφάνειας, εκτεινόμενο από τη μια άκρη ως την άλλη σχέδιο με χρωματικές λωρίδες μπογιάς που απεικονίζει ένα τεράστιο ουράνιο τόξο στα χρώματα της σημαίας της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ στην οροφή εξωτερικού μπαλκονιού του προαυλίου στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλοί γονείς να αντιδράσουν και παράλληλα να φτάσουν στο σημείο να καταγγείλουν ότι υπάρχει συντονισμένη προσπάθεια μύησης των παιδιών στη ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα, με αποτέλεσμα να δημιουργεί θέμα στα μικρά παιδιά ηλικίας των έξι έως δεκατριών χρόνων. Το γεγονός αυτό καθιστά το θέμα άκρως ευαίσθητο για τέτοιες ηλικίες, όπου αυτά διαμορφώνουν και πλάθουν βασικά στοιχεία της προσωπικότητας και του χαρακτήρα τους.
Το εικονιζόμενο ουράνιο τόξο δυστυχώς περνάει μηνύματα υπέρ της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ στο υποσυνείδητο των παιδιών τέτοιων ηλικιών, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι γονείς και οι οποίοι καταγγέλλουν ότι δεν υπήρχε καμία ενημέρωση για αυτήν την επιλογή των υπεύθυνων, ενώ τη χαρακτηρίζουν ως «βίαιη εξοικείωση μικρών παιδιών στη σεξουαλικότητα και τις σεξουαλικές επιλογές». Οι ίδιοι άλλωστε απέστειλαν και επιστολές διαμαρτυρίας με αποδέκτες τους αρμόδιους φορείς του Δήμου, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κορίνθου, την Ιερά Μητρόπολη και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου SOS.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός τι μέτρα θα ληφθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου σας, ώστε μελλοντικά να μην υπάρχουν τέτοιου είδους περιστατικά, τα οποία θα δημιουργούν προβλήματα στα παιδιά μικρής ηλικίας και θα μπορούν να θεωρηθούν και ως προπαγάνδα υπέρ της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Θα αφαιρεθούν τα χρώματα του ουράνιου τόξου από το σχολείο, ώστε να μην περνάει υποσυνείδητα μηνύματα στα παιδιά που φοιτούν εκεί;
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Γεωργαντάς): Ευχαριστούμε, κύριε Πρόεδρε.
Τον λόγο έχει η κυρία Υπουργός για τρία λεπτά.
ΔΟΜΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Πρόεδρε, υπάρχουν δύο τρόποι να απαντηθεί το ερώτημα σας. Ο τυπικός και ο ουσιαστικός.
Ξεκινάω λοιπόν, από τον τυπικό τρόπο.
Θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι τα σχολικά κτήρια, η συντήρησή τους, ο καλλωπισμός τους, η φροντίδα τους είναι κομμάτι το οποίο αφορά στην τοπική αυτοδιοίκηση, συγκεκριμένα σε δημοτικές αρχές. Αυτό είναι κάτι το οποίο εσείς ως κοινοβουλευτικός και δη ως Πρόεδρος μιας Κοινοβουλευτικής Ομάδας όσο και οι συνεργάτες σας έπρεπε να σας έχουν ενημερώσει, έτσι ώστε να ξέρετε ποιο ακριβώς είναι το υποκείμενο στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Τώρα, κανονικά η κοινοβουλευτική διαδικασία θα έπρεπε να έχει τελειώσει εδώ, ακριβώς δηλαδή στον λόγο για τον οποίο ένα σχολείο, μια δημοτική αρχή επέλεξε να ζωγραφίσει το ουράνιο τόξο στο ταβάνι ενός δημοτικού σχολείου.
Επειδή όμως, επιλέξατε να απομονώσετε όχι οποιοδήποτε άλλο γκράφιτι, αλλά αυτό το γκράφιτι, το γκράφιτι ενός ουράνιου τόξου στο ταβάνι του Β΄ Δημοτικού Σχολείου του Νομού Κορίνθου, επιτρέψτε μου να κάνω τρία σύντομα, πάρα πολύ γρήγορα σχόλια.
Πρώτο σχόλιο: Για την ουσία του ερωτήματος σας έχει απαντήσει ήδη ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Κορίνθου. Σας διαβάζω ένα απόσπασμα μόνο όσων είπε και εξηγεί την επιλογή του χρωματισμού: «Ο χρωματισμός με τα χρώματα της Ίριδος, επτά χρώματα στα οποία περιλαμβάνεται το γαλάζιο, στον εξώστη του σχολείου επιλέχτηκε διότι τα χρώματα της Ίριδος είναι συνειρμικά δεμένα με την παιδική ηλικία, την εκπαίδευση και συνακόλουθα την αναγέννηση της προσωπικότητας μέσω της γνώσης».
Αρκεί νομίζω, κύριε Πρόεδρε, μια βόλτα έξω από τα σχολεία όλης της χώρας, μια βόλτα σε μαγαζιά με σχολικά είδη, μια βόλτα σε μέρη που έχουν γενικότερα σχολικά αξεσουάρ, έτσι ώστε να αντιληφθείτε και ο ίδιος την άρρηκτη σχέση μεταξύ του ουράνιου τόξου και της παιδικότητας.
Σχόλιο δεύτερο, σχόλιο ουσίας: Για εμάς εθνικό είναι το συμπεριληπτικό και εθνική είναι η παιδεία που συμπεριλαμβάνει καθεμία και καθέναν. Εθνική είναι η παιδεία που συμπεριλαμβάνει κάθε παιδί μας.
Σχόλιο τρίτο, στο πνεύμα και στο βάθος, αν μου επιτρέπετε της συζήτησης: Αν πράγματι ενδιαφερόσασταν για την ουσία του θέματος, θα είχατε διαπιστώσει ότι το συγκεκριμένο γκράφιτι στο οποίο αναφέρεστε αναπαριστά το ουράνιο τόξο και όχι τη σημαία της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Θα είχατε δηλαδή, προσέξει, μετρήσει να πω, ότι το γκράφιτι έχει επτά χρώματα, όπως άλλωστε έχει και το ουράνιο τόξο. Όπως θα έπρεπε να γνωρίζετε ή με τις αγωνίες που φαίνεται ότι έχετε να έχετε ψάξει, ότι η σημαία των ΛΟΑΤΚΙ έχει μόνο έξι χρώματα. Και για να σας διευκολύνω γι’ αυτό, θα ήθελα να καταθέσω τη σημαία των ΛΟΑΤΚΙ με τα έξι χρώματα και αντίστοιχα το ουράνιο τόξο στην κορυφή του σχολείου, το οποίο έχει τα επτά χρώματα.
Σας ευχαριστώ πολύ.
(Στο σημείο αυτό η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Δόμνα-Μαρία Μιχαηλίδου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Γεωργαντάς): Κύριε Πρόεδρε, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά, για την δευτερολογία σας.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΙΓΚΑΣ (Πρόεδρος των Σπαρτιατών): Κυρία Υπουργέ, ομολογώ σήμερα έμαθα πράγματα. Όντως, δεν ήξερα ότι έχει ένα χρώμα ή δύο χρώματα παραπάνω ή παρακάτω. Όμως αυτά που μου λέτε τώρα είναι απλές δικαιολογίες.
Δεν ξέρω εσείς σε τι σχολείο πήγατε. Εγώ πήγα σε ένα απλό σχολείο, το οποίο δεν είχε ούτε κάγκελα ούτε μάντρες ούτε τίποτα. Είχε όμως φιλοπατρία, είχε μάθηση. Μέσα στην αίθουσα του σχολείου που πήγα, γιατί απ’ έξω πατάγαμε σε λάσπες για να μπούμε στις αίθουσες, είχε ελληνικές σημαίες παντού, είχε στους τοίχους τους ήρωες της Ελληνικής Επαναστάσεως, τον Ιωάννη Μεταξά και άλλους ήρωες. Το καταλάβατε; Αυτά είναι τα χρώματα, αυτές είναι οι εικόνες που πρέπει να έχει ένα παιδί. Πίσω σας είναι η ελληνική σημαία. Γιατί δεν έβαψαν το μπαλκόνι στα χρώματα της ελληνικής σημαίας; Τι σύμπτωση; Τι σύμπτωση; Και αν πάρουμε αυτά που είπε ο κύριος Πρωθυπουργός, ότι θέλει και ονειρεύεται μια πολυπολιτισμική Ελλάδα, βεβαίως έτσι είναι, όπως σας τα λέω και όχι όπως τα λέτε εσείς. Λυπάμαι πάρα πολύ.
Επίσης, ρίχνετε την ευθύνη στους δημάρχους που έχουν την επιστασία τέλος πάντων των σχολείων. Εσείς ως Υπουργείο δεν κάνετε τίποτα; Και να τονίσω ότι το ουράνιο τόξο έχει να κάνει με τα παιδάκια του νηπιαγωγείου. Εκεί μαθαίνουν περισσότερα πράγματα, κυρία Υπουργέ. Αυτό έπρεπε πολύ καλά να το γνωρίζετε. Ή μήπως μαθαίνουν τα παιδιά μας σωστά πράγματα, να αγαπούν την πατρίδα, να αγαπούν το έθνος, να γίνουν καλύτεροι πολίτες; Ας κοιτάξετε λίγο τα βιβλία αν δεν τα γνωρίζατε του Δημοτικού και του Γυμνασίου, τις αρλούμπες και τις αηδίες που λένε.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Γεωργαντάς): Ευχαριστούμε.
Τον λόγο έχει η κυρία Υπουργός για τη δευτερολογία της.
ΔΟΜΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Πρόεδρε, ελληνική σημαία υπάρχει, υπήρχε και θα υπάρχει σε κάθε ελληνικό σχολείο. Είναι για εμένα, για το Υπουργείο και για την παράταξή μας κανόνας απαράβατος.
Τώρα αν σε ένα δημοτικό σχολείο, στην τελευταία τάξη του οποίου υπάρχει και ο ορισμός του τι ακριβώς είναι το ουράνιο τόξο και το φαινόμενο του ουράνιου τόξου στο μάθημα της Φυσικής, όπως δεν γνωρίζατε πόσα χρώματα είναι το ουράνιο τόξο και πόσα χρώματα έχει η σημαία της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας πριν έρθετε μαζί με όλο σας το κόμμα να κάνετε αυτή την επίκαιρη ερώτηση…
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΙΓΚΑΣ (Πρόεδρος των Σπαρτιατών): Αδιάβαστος, το ομολογώ.
ΔΟΜΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Εγώ πραγματικά θα έλεγα συγνώμη και θα ζητούσα και τον λόγο και από τους συνεργάτες μου που δεν με ενημέρωσαν για μια ερώτηση, η οποία εν τέλει δεν έχει καμία ουσία. Και γιατί δεν έχει καμία ουσία; Δεν είναι τυχαίο. Κύριε Πρόεδρε, δεν είναι τυχαίο. Ήλθατε εδώ για να δημιουργήσετε εντυπώσεις, δεν ήλθατε εδώ για να θέσετε ένα ζήτημα.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΙΓΚΑΣ (Πρόεδρος των Σπαρτιατών): Κάνετε λάθος.
ΔΟΜΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Θα μπορούσατε να είχατε μετρήσει. Μέχρι το 7 πάει το μέτρημα, δεν πάει ούτε μέχρι το 107 ούτε μέχρι το 1.007.
Επιλέξατε αυτό το συγκεκριμένο γκράφιτι, το οποίο εξ ορισμού, εκ του μετρήματος, αποτελεί το ουράνιο τόξο -και σας ξαναλέω-, ο ορισμός του οποίου δεν αποτυπώνεται στο νηπιαγωγείο -γιατί ούτε γι’ αυτό οι συνεργάτες σας, σας ενημέρωσαν σωστά-, αλλά αποτυπώνεται στην τελευταία τάξη του δημοτικού σχολείου.
Σημαίες έχουμε σε κάθε ελληνικό σχολείο και με τιμή θα συνεχίσουμε να τις έχουμε.
Τώρα, αν κάποιο δημοτικό σχολείο, κάποιο νηπιαγωγείο αποφασίζει να αποτυπώσει το ουράνιο τόξο ή οποιοδήποτε άλλο σημείο της παιδικότητα σε αυτό, εμείς δεν θα έχουμε να πούμε τίποτα.
Δείτε επίσης
Δόμνα Μιχαηλίδου για επίδομα ενοικίου αναπληρωτών και κενά στα σχολεία
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/oyranio-toxo-se-dimotiko-i-loatki-koinothta-kai-i-apantisi-tis-yfypoyrgoy-paitha-michailidoy/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.