Σάββατο, 10 Απριλίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού 2-4-2021: Διαδικτυακή συνάντηση Γραμματείας Ατόμων με Αναπηρία Ν.Δ-Δήλωση ΠτΔ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού 2-4-2021: Διαδικτυακή συνάντηση Γραμματείας Ατόμων με Αναπηρία της Ν.Δ και Δήλωση της ΠτΔ κας Κ. Σακελλαροπούλου.

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού 2-4-2021
Διαδικτυακή συζήτηση για την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού της Γραμματείας Ατόμων με Αναπηρία της Ν.Δ

Σήμερα 2/4 είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού.

Ο Αυτισμός είναι μία σύνθετη αναπτυξιακή διαταραχή η οποία χαρακτηρίζεται από διαφορετικούς βαθμούς δυσκολίας σε ό,τι αφορά στη λειτουργικότητα του ατόμου.

Η Γραμματεία Ατόμων με Αναπηρία οργάνωσε διαδικτυακή συζήτηση με ανθρώπους που βιώνουν είτε προσωπικά είτε επαγγελματικά είτε μέσα από θεσμικούς φορείς, το φάσμα του αυτισμού.

Η σημερινή ημέρα αποτελεί μία υπόμνηση των υποχρεώσεων της πολιτείας απέναντι στα άτομα με αυτισμό και τις οικογένειες τους.

_____________________

Η δήλωση της Προέδρου της Δημοκρατίας κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου για την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Η σημερινή παγκόσμια ημέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον αυτισμό μάς καλεί να στρέψουμε το βλέμμα σε μια ισόβια, πολύπλοκη, εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή, που συνήθως την περιβάλλει σιωπή.

Μας καλεί να αναλογιστούμε τη μοναξιά των παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, αλλά και των γονέων τους.

Την απομόνωση, την έλλειψη αποδοχής, την αδυναμία κατανόησης που συχνά επιδεικνύει ο περίγυρος απέναντι σ’ αυτά τα διαφορετικά, τα ιδιαίτερα παιδιά.

Και την ανησυχία εκείνων που τα αγαπούν και τα φροντίζουν, για το μέλλον τους, ένα μέλλον που ίσως δεν τους επιτρέψει να ανεξαρτητοποιηθούν, να σπουδάσουν, να δημιουργήσουν φιλίες, να βιώσουν τη συντροφικότητα.

Ωστόσο, υπάρχουν έγκαιρες και εξειδικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις που βοηθούν όσα άτομα επιβαρύνονται με αυτό το πρόβλημα να γίνουν πιο λειτουργικά, να βελτιώσουν την επικοινωνία τους με το περιβάλλον, να οργανώσουν τον λόγο τους, να ελέγξουν τις εκρήξεις τους, να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους.

Εφ’ όσον, βέβαια, έχει προηγηθεί έγκαιρη διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση, κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο για την αντιμετώπιση της διαταραχής.

Η προκατάληψη, ο φόβος, η έλλειψη κατανόησης απομακρύνουν τις λύσεις, διογκώνουν τα προβλήματα. Ας αναγνωρίσουμε τα άτομα αυτά, ας τα δούμε, ας ακούσουμε τους οικείους τους.

Όπως την Άδα Σταματάτου, που μίλησε με τόλμη για τη δύσκολη οικογενειακή της περιπέτεια, τη «ζωή της με τον Γιάννη» – τον ενήλικο πια γιο της, ο οποίος διαγνώστηκε σε ηλικία δύο ετών με βαριάς μορφής αυτισμό – θέλοντας να κάνει ορατά τα παιδιά σαν το δικό της και να φέρει στο φως τον, συχνά σισύφειο, αγώνα των γονέων που τα φροντίζουν.

Έναν αγώνα που όλοι μας οφείλουμε να στηρίξουμε.

Δείτε επίσης

 Επίσκεψη Μητσοτάκη στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου: Mε αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού | Video
Μητσοτάκης: Πολύ σημαντικά τα self-test για το άνοιγμα των Λυκείων
Ελλάδα 2.0: Εθνικό Σχέδιο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης-Παιδεία
Διευκρινίσεις εμβολιασμού εκπαιδευτικών με αδιάθετες δόσεις εμβολίων σε Εμβολιαστικά Κέντρα
Οδηγός διαχείρισης περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης από τον/την Εκπαιδευτικό
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση