Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών 2020: “Εκπαιδευτικοί: Η Ηγεσία σε κρίση, επαναπροσδιορισμός του μέλλοντος”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών 2020: “Εκπαιδευτικοί: Η Ηγεσία σε κρίση, επαναπροσδιορισμός του μέλλοντος” – Δελτίο Τύπου ΟΛΤΕΕ.

Παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών 2020
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 04-10-2020

Αριθμ. Δ.Τ.: 015

Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών 2020

Η 5η Οκτωβρίου καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO ως Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών και σήμερα πλέον γιορτάζεται επίσημα σε πάνω από 100 χώρες σε όλο τον Κόσμο.

Φέτος επιπλέον σηματοδοτεί την 70ή επέτειο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (1948), η οποία αναγνωρίζει την εκπαίδευση ως βασικό θεμελιώδες δικαίωμα και καθιερώνει το δικαίωμα ελεύθερης και ισότιμης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, για όλα τα παιδιά.

Το φετινό θέμα της επετείου είναι:

«Εκπαιδευτικοί: Η Ηγεσία σε κρίση, επαναπροσδιορισμός του μέλλοντος» (Teachers: Leading in crisis, reimagining the future).

Η ημέρα

προσφέρει την ευκαιρία να γιορτάσουμε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού παγκοσμίως, να καταγράψουμε τα επιτεύγματα και να επιστήσουμε την προσοχή στις φωνές των εκπαιδευτικών, οι οποίοι βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών για την επίτευξη του παγκόσμιου εκπαιδευτικού στόχου να μην αφήσουν κανέναν πίσω.

Η πανδημία COVID-19

έχει προσθέσει σημαντικά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ήδη εκτεταμένα εκπαιδευτικά συστήματα σε όλο τον κόσμο.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ο κόσμος βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι και, τώρα περισσότερο από ποτέ, πρέπει να συνεργαστούμε με τους δασκάλους για να προστατεύσουμε το δικαίωμα στην εκπαίδευση και να το καθοδηγήσουμε στο αναπτυσσόμενο τοπίο που προκαλείται από την πανδημία.

Το ζήτημα της ηγεσίας

των εκπαιδευτικών σε σχέση με την αντιμετώπιση κρίσεων δεν είναι μόνο επίκαιρο, αλλά κρίσιμο όσον αφορά τη συμβολή των εκπαιδευτικών στην απομακρυσμένη μάθηση, την υποστήριξη ευάλωτων πληθυσμών, το άνοιγμα εκ νέου σχολείων και τη διασφάλιση της μείωσης των κενών μάθησης.

Οι συζητήσεις σχετικά με το WTD θα ασχοληθούν επίσης με το ρόλο των εκπαιδευτικών στην οικοδόμηση ανθεκτικότητας και στη διαμόρφωση του μέλλοντος της εκπαίδευσης και του επαγγέλματος.

Με αυτή την σκέψη, καλούμε τους εκπαιδευτικούς να «γιορτάσουν» την Παγκόσμια Ημέρα τους.

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού βρίσκει το εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα της Δ.Τ.Ε.Ε. να διεκδικεί:
  • Διατήρηση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΤΥΠΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ του Υπουργείου Παιδείας.
  • Αυθύπαρκτο 3ετές Λύκειο της Τ.Ε.Ε. που θα παρέχει Πτυχίο Ειδικότητας και Απολυτήριο Λυκείου, με αυξημένα ποσοστά πρόσβασης στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Καμία συγχώνευση σχολικών μονάδων, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση αυτό να προτείνεται από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Επαναφορά του ωραρίου και των μισθών στα προ των μνημονίων επίπεδα.
  • Μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
  • Άμεση πραγματοποίηση διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά, με ένα ευρύτατα αποδεκτό μεταβατικό σύστημα.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων σε όλα τα επίπεδα.
  • Εφαρμογή του Νόμου 1566/1985 και μόνο όσον αφορά το εργασιακό μας ωράριο, και τη στελέχωση όλων των σχολείων με διοικητικό, βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό.
  • Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσω συνεχών ενδοσχολικών και εξωσχολικών προγραμμάτων, με παράλληλη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα.
  • Όχι στις συγχωνεύσεις ειδικοτήτων, τομέων και σχολικών μονάδων της Τ.Ε.Ε. που στοχεύουν στη συρρίκνωση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
  • Αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία.

https://en.unesco.org/commemorations/worldteachersday

Χρόνια πολλά σε όλους τους εκπαιδευτικούς !

 Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

 Δείτε επίσης

Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς: Επιστολή 24 Ευρωβουλευτών στην Επίτροπο Μαρίγια Γκάμπριελ
ΟΛΤΕΕ για Απόφαση ΥΠΑΙΘ τηλεκπαίδευσης σε περίπτωση παρεμπόδισης του εκπαιδευτικού έργου
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση