Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παιδαγωγική αποβολή και κοινωνική εργασία για μαθητές που εκφοβίζουν-Εκδοση Εγκυκλίου προβλέπει το σχέδιο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παιδαγωγική αποβολή και κοινωνική εργασία για μαθητές που εκφοβίζουν-Εκδοση Εγκυκλίου για το 2025-26 προβλέπει η Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων.

Παιδαγωγική αποβολή και κοινωνική εργασία

Την έκδοση Εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘΑ εντός του 2025 για την παιδαγωγική-συμβουλευτική προσέγγιση του μέτρου της αποβολής στη Β/Θμια Εκπαίδευση και την υποχρεωτική «κοινωνική εργασία» στο σχολείο για τους μαθητές που εκφοβίζουν, προβλέπει το σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα.

Συγκεκριμένα το σχέδιο προβλέπει:

A. Παιδαγωγική-συμβουλευτική προσέγγιση του μέτρου της αποβολής στη Β/Θμια Εκπαίδευση: αναστολή παρακολούθησης της μαθησιακής διαδικασίας εντός του σχολείου 

Η εφαρμογή της αποβολής στους/στις μαθητές/ ριες που παραβιάζουν τους κανόνες παρουσιάζει προβλήματα, όπως είναι η αδυναμία εποπτείας του αποβληθέντα μαθητή από κάποιον ενήλικα κατά τις ώρες απομάκρυνσής του από το σχολείο, οπότε μπορεί και να αυξάνεται η πιθανότητα εκδήλωσης της ίδιας ή άλλης ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (π.χ. διαδικτυακός εκφοβισμός). Για τους παραπάνω λόγους και για τη συνειδητοποίηση εκ μέρους του/της μαθητή/ριας ότι αποδοκιμάζεται η ανεπιθύμητη συμπεριφορά, η οποία μάλιστα είναι αναστρέψιμη, και όχι ο/η ίδιος/α, προτείνεται ο εμπλουτισμός των παιδαγωγικών μέτρων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, προτείνεται η αναστολή παρακολούθησης της μαθησιακής διαδικασίας να συνοδεύεται από υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων πολιτειακής εκπαίδευσης με βιωματικό χαρακτήρα εντός του σχολείου.

B. Υποχρεωτική «κοινωνική εργασία» στο σχολείο για τους μαθητές που εκφοβίζουν

Με στόχο την ανάληψη της ευθύνης των πράξεων και την αναγνώριση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς από το παιδί που εκφοβίζει και των ακολούθων του προτείνεται η υποχρεωτική συμμετοχή τους σε ενδοσχολικές δράσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη, όπως υποστήριξη σε μαθητές/ριες μικρότερων τάξεων (στη μελέτη μαθημάτων κ.λπ.), βοήθεια σε σχολικές δραστηριότητες, φροντίδα του σχολικού περιβάλλοντος, κ.ά. Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης (π.χ. Ιταλία) και τις Η.Π.Α.

Δείτε σχετικά

Το σχέδιο για Πρόληψη της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων όπως παρουσιάστηκε

Τι προτείνει για τη σχολική βία και εκφοβισμό η Επιτροπή-Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μέτρων 

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης στα σχολεία υποχρεωτικά 3 φορές την εβδομάδα: Τι θα προβλέπει σχετική Εγκύκλιος

Νομική προστασία εκπαιδευτικών για περιστατικά σχολικής βίας: Ενίσχυση θεσμικού πλαισίου με ρύθμιση εντός του 2025 

Ενδοσχολική συνεκπαίδευση εκπ/κών-μαθητών-γονέων την 11η.12 κάθε έτους-Πρόβλεψη άδειας για τους γονείς 

Τεχνικά Γυμνάσια: Για ποιους λόγους θα ιδρυθούν-Ποιοι οι στόχοι της θεσμοθέτησης

Ζαχαράκη-σχολική βία: Αύξηση Συμβούλων Εκπαίδευσης-Πάνω από 1 ημέρα Κ.Λ και Ψυχολόγοι στα σχολεία 

Το Kids Wallet παρουσιάστηκε: Πως θα λειτουργεί-Επισημάνσεις για τους γονείς 

Η Επιτροπή για την Εθνική Στρατηγική Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας και Παραβατικότητας Ανηλίκων

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply