Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παιδαγωγική Επάρκεια και παλαιοί εισακτέοι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι σε Τμήματα ΑΕΙ | Επιστολή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παιδαγωγική Επάρκεια και παλαιοί εισακτέοι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι σε Τμήματα ΑΕΙ: Επιστολή για παροχή διευκρινίσεων από το ΥΠΑΙΘ.

Αναφορικά με το θέμα της Παιδαγωγικής Επάρκειας, για όσους έχουν εισαχθεί σε Τμήματα ΑΕΙ πριν την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 και για τους οποίους, σύμφωνα με την παρ. 2α του άρθρου 66* του ν. 4589/2019, ισχύουν οι κείμενες διατάξεις, πριν την ισχύ του ν. 3848/2010,  απέστειλαν επιστολή παλαιοί εισακτέοι σε Τμήματα Κοινωνικής Εργασίας ΑΕΙ και Ψυχολογίας ΑΕΙ, πριν το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 που εργάζονται ως ΠΕ30 Κοινωνικοί Λειτουργοί και ως ΠΕ23 Ψυχολόγοι στην εκπαίδευση.

Επι της παρ. 2α του άρθρου 66 του ν. 4589/2019, καλείται το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να τοποθετηθεί.

Ακολουθεί η επιστολή

Περί υπαγωγής των παλαιών εισακτέων Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων σε Τμήματα ΑΕΙ (πριν την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2013- 2014) στην μεταβατική διάταξη του άρθρου 66 παρ. 2α του Ν. 4589/2019 για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.

Στην προκήρυξη 2ΕΑ/2022 ΑΣΕΠ για τα μέλη ΕΕΠ αναφέρεται ότι «Η κατοχή παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας αποτελεί πρόσθετο τυπικό προσόν (παρ.3 και 4 του άρθρου 4 σε συνδυασμό με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 66 του ν. 4589/2019, όπως ισχύει). Οι υποψήφιοι οι οποίοι διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια (ΠΠΔΕ) προτάσσονται των υποψηφίων που δεν τη διαθέτουν στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης».

Στην ίδια προκήρυξη 2ΕΑ/2022 ΑΣΕΠ για τα μέλη ΕΕΠ γίνεται επίσης αναφορά-επίκληση στη μεταβατική  διάταξη του ίδιου νόμου, δηλαδή του ν.4589/2019 στο άρθρο 66 παρ.2α στο οποίο αναφέρεται ότι οι ανωτέρω διατάξεις (παρ.3 και 4 του άρθρου 4 σε συνδυασμό με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 66 του ν. 4589/2019) περί πρόταξης στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης με βάση την ΠΠΔΕ «εφαρμόζονται σε όσους έχουν εισαχθεί σε Τμήματα Α.Ε.Ι. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013- 2014 και εφεξής. Για όσους είχαν εισαχθεί σε Τμήματα Α.Ε.Ι. πριν την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2013- 2014, για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία κατάρτισης των αξιολογικών πινάκων, ισχύουν οι κείμενες πριν την ισχύ του ν. 3848/2010 διατάξεις.»

Οι Κοινωνικοί λειτουργοί ΑΕΙ και οι Ψυχολόγοι ΑΕΙ πριν από την ισχύ του ν.3848/2010 προσλαμβάνονταν στη δημόσια εκπαίδευση με Πτυχίο από Τμήμα ΑΕΙ χωρίς να τους ζητείται  παιδαγωγική επάρκεια. Αυτό επιβεβαιώνεται από σχετικές προκηρύξεις που είχαν εκδοθεί κατά τα έτη πριν την ισχύ του ν.3848/2010, οι οποίες προσδιόριζαν τα τυπικά προσόντα ένταξής τους στους κλάδους ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών και ΠΕ23 Ψυχολόγων αντίστοιχα. Ενδεικτικά παρατίθεται προκήρυξη του 2009 για προσλήψεις μελών ΕΕΠ στην εκπαίδευση από όπου συνάγεται το ανωτέρω:  Η εγκύκλιος για την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους ΕΕΠ , ΕΒΠ για ΣΜΕΑΕ-ΚΕΔΔΥ 2009

Συνεπώς θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και οι Ψυχολόγοι υπάγονται στη μεταβατική διάταξη του ν.4589/2019 άρθρο 66 παρ.2α, δηλαδή εάν στην περίπτωσή τους δεν εφαρμόζεται η διάταξη περί πρόταξης στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης με βάση την ΠΠΔΕ, εφόσον είχαν εισαχθεί σε Τμήματα ΑΕΙ Κοινωνικής Εργασίας και ΑΕΙ Ψυχολογίας πριν την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 όπως ορίζει ο νόμος 4589/2019 και η προκήρυξη 2ΕΑ/2022 ΑΣΕΠ.

Στην περίπτωση που υπάγονται στην διάταξη αυτή, θα πρέπει να υπάρξει ανάλογη μέριμνα για υποβολή κατάλληλου δικαιολογητικού από τους υποψηφίους που πληρούν τις εν λόγω προϋποθέσεις  στο ΟΠΣΥΔ, το οποίο να πιστοποιεί το έτος εισαγωγής τους στο Τμήμα ΑΕΙ, όπως ενδεικτικά το πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας του Πτυχίου τους, στο οποίο αναγράφεται το έτος εισαγωγής και ενδεχομένως αντίστοιχη ρύθμιση σε πεδίο της αίτησης του ΑΣΕΠ, στο οποίο να δηλώνουν ότι υπάγονται στη διάταξη του άρθρου 66 παρ. 2α του Ν. 4589/2019, και άρα δεν επηρεάζεται η πρόταξή τους στον αξιολογικό πίνακα κατάταξης, από την υποβολή η μη του πρόσθετου τυπικού προσόντος της  ΠΠΔΕ.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες,

Με εκτίμηση,

Άμεσα ενδιαφερόμενοι- παλαιοί εισακτέοι σε Τμήματα Κοινωνικής Εργασίας ΑΕΙ και Ψυχολογίας ΑΕΙ πριν το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 που εργάζονται ως ΠΕ30 Κοινωνικοί Λειτουργοί και ως ΠΕ23 Ψυχολόγοι στην εκπαίδευση.

Ακολουθούν τα σχετικά άρθρα του νόμου 4589/2019

*Άρθρο 66, παρ. 2, του νόμου 4589/2019 – Μεταβατικές διατάξεις

2. α) Οι διατάξεις των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 54 εφαρμόζονται σε όσους έχουν εισαχθεί σε Τμήματα Α.Ε.Ι. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013 2014 και εφεξής. Για όσους έχουν εισαχθεί σε Τμήματα Α.Ε.Ι. πριν την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2013 2014, για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία κατάρτισης των αξιολογικών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων για τον διορισμό ή την πρόσληψή τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ισχύουν οι κείμενες, πριν την ισχύ του ν. 3848/2010, διατάξεις.

Αρθρο 54, παρ. 3 και 4, του νόμου 4589/2019

3. Πρόσθετο τυπικό προσόν πλήρωσης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. αποτελεί η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, η οποία πιστοποιείται είτε πριν από τον διορισμό, σύμφωνα με την παράγραφο 4, είτε μετά τον διορισμό, μέσω επιτυχούς παρακολούθησης ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων. Οι υποψήφιοι οι οποίοι διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας, προτάσσονται των υποψηφίων που δεν τη διαθέτουν στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης.

4. Η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται:

α) Με βεβαίωση που χορηγείται από Τμήμα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από ομάδες συνεργαζόμενων Τμημάτων του ίδιου ή περισσότερων Α.Ε.Ι. σε αποφοίτους, ύστερα από παρακολούθηση ομάδας μαθημάτων που προσφέρονται στο πλαίσιο ειδικού προγράμματος σπουδών ή στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου ή και συνδυαστικά. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, η οποία εγκρίνεται από τη Σύγκλητο του οικείου Α.Ε.Ι., καθορίζεται η ομάδα μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου και καταρτίζεται τυχόν ειδικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο παρακολουθούν φοιτητές και απόφοιτοι Τμήματος του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. που έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Με όμοια απόφαση καθορίζεται ο αριθμός των αποφοίτων, καθώς και των φοιτητών άλλων Τμημάτων, που παρακολουθούν τα μαθήματα αυτά κατ’ έτος, αλλά και η χορήγηση βεβαίωσης σε παλαιούς αποφοίτους του Τμήματος χωρίς παρακολούθηση επιπλέον μαθημάτων, εφόσον το πρόγραμμα σπουδών που ολοκλήρωσαν, καλύπτει με επάρκεια το περιεχόμενο των ως άνω μαθημάτων. Τα μαθήματα προσφέρονται δωρεάν.

β) Με την κατοχή: αα) μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού διπλώματος στις επιστήμες της αγωγής, ββ) πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας της παρ.5 του άρθρου 4 του ν. 3027/2002 (Α΄152), γγ) πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων Α.Ε.Ι. (Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμημάτων Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Τμημάτων Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, Τμημάτων Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής), καθώς και με την κατοχή πτυχίου της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.).

Δείτε σχετικά

Εκδοση Προκηρύξεων 1ΕΑ-2ΕΑ/2022: Ανακοίνωση ΑΣΕΠ-Εφιστάται η προσοχή στο παράβολο 

Προκήρυξη 1ΕΑ 2022 ΑΣΕΠ: Το ΦΕΚ με τη διαδικασία αιτήσεων και κατάταξης μελών ΕΒΠ 

Προκήρυξη 2ΕΑ 2022 ΑΣΕΠ: Το ΦΕΚ με τη διαδικασία αιτήσεων και κατάταξης μελών ΕΕΠ 

Προκήρυξη 3ΕΑ 2022 ΑΣΕΠ: ΦΕΚ-διαδικασία αιτήσεων εκπαιδευτικών EAE Π.Ε-Από 4 έως 23.05.2022

Προκήρυξη 4ΕΑ 2022 ΑΣΕΠ: Το ΦΕΚ με διαδικασία αιτήσεων από 4 έως 23.05.2022 

Προκήρυξη 5ΕΑ 2022 ΑΣΕΠ: Το ΦΕΚ με διαδικασία αιτήσεων από 4 έως 23.05.2022 

Δείτε επίσης

Τι πρέπει να προσέξω στην αίτηση ΑΣΕΠ για τις Προκηρύξεις 1ΕΑ & 2ΕΑ/2022: Ενημέρωση από ΣΕΕΠΕΑ 

Προκηρύξεις ΑΣΕΠ-Που θα κατατεθούν τα δικαιολογητικά των υποψηφίων | Η διαδικασία 

Μοριοδότηση προϋπηρεσίας δυσπρόσιτων-τρίμηνων συμβάσεων: Τι προβλέπουν οι Προκηρύξεις ΑΣΕΠ 

Πως αποδεικνύεται η Εξειδίκευση στην ΕΑΕ από τους εκπαιδευτικούς 

Νόμος 4589/2019 – ΦΕΚ A 13 – 29.01.2019 με το Σύστημα Μόνιμων Διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών στην Εκπαίδευση.

Δείτε ακόμη

Πως πληρώνω το παράβολο ΑΣΕΠ: Αναλυτικές οδηγίες και video 

Πως επικυρώνονται τίτλοι-πιστοποιητικά-βεβαιώσεις: Οδηγίες και κατευθύνσεις από το ΑΣΕΠ 

Πως κάνουμε εγγραφή στο ΟΠΣΥΔ ως νέοι χρήστες: Η διαδικασία βήμα-βήμα σε video και σε Εγχειρίδιο

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

4 Σχόλια

  1. Iliana σε

    Καλησπέρα σας, θα ήθελα να ρωτήσω εάν υπάρχει κάποιο νεότερο με το θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας. Είμαι ΠΕ23, αποφοίτησα πριν το 2014 και κάνω πρώτη φορά αίτηση για ΕΕΠ. Να θεωρήσω ότι έχω παιδαγωγική επάρκεια αυτόματα και να τη δηλώσω στην αίτηση και αν ναι, με τι δικαιολογητικό; Ή να θεωρήσω ότι η παιδαγωγική επάρκεια δεν με αφορά και να μην τη δηλώσω καθόλου; Θα υπάρξει κάποια κύρωση εάν τη δηλώσουμε και δεν επαληθευτεί ως προσόν; Σας ευχαριστώ πολύ!

    • Βασίλης Βούγιας σε

      Δηλώστε τη, αναμένοντας διευκρινίσεις από το ΥΠΑΙΘ. Δεν τίθεται θέμα κυρώσεων αν δεν επαληθευθεί όπως μας είπε το ΑΣΕΠ.

    • Καλησπέρα σας, έχω τον ίδιο προβληματισμό. Είμαι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας – Πρόγραμμα Ψυχολογίας που μετονομάστηκε σε Ψυχολογία
      Αθηνών. Εδώ και μία δεκαετία που έχω αποφοιτήσει υπήρχε η πεποίθηση πως θα εξασφαλιζόταν
      η παιδαγωγική επάρκεια, αφού στα βασικά μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών υπήρχαν υποχρεωτικά μαθήματα διδακτικής και παιδαγωγικών. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί το ζήτημα δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη. Πάντως εγώ δήλωσα ναι στην επάρκεια και ό,τι γίνει.

      Ευχαριστούμε κ. Βούγια για την ενημέρωση!

      • Βασίλης Βούγιας σε

        Δυστυχώς χρειάζεται η Παιδαγωγική Επάρκεια και από σας, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ.

Γράψτε μία απάντηση