Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παιδί με Σακχαρώδη Διαβήτη και Σχολείο: 14/11 – Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σακχαρώδη Διαβήτη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παιδί με Σακχαρώδη Διαβήτη και Σχολείο: 14η Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σακχαρώδη Διαβήτη – Αφύπνιση και ευαισθητοποίηση για τη σύγχρονη αυτή επιδημία.

Παιδί με Σακχαρώδη Διαβήτη

Η 14η Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σακχαρώδη Διαβήτη αποτελεί τη μεγαλύτερη καμπάνια ενημέρωσης, αφύπνισης και ευαισθητοποίησης για τη σύγχρονη αυτή επιδημία, με αποδέκτες που ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως, σε περισσότερες από 160 χώρες.

H φετινή Παγκόσμια Ημέρα αφιερώνεται για 2η χρονιά στην οικογένεια με στόχο:
  • -να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση σχετικά με τον αντίκτυπο που έχει ο Διαβήτης στην οικογένεια
  • -να προωθηθεί ο ρόλος της οικογένειας στην διαχείριση, τη φροντίδα, την πρόληψη και την εκπαίδευση
  • -να γίνει κατανοητό ότι ο Διαβήτης αφορά κάθε οικογένεια.

«Η οικογένεια δέχεται μεγάλο σοκ με την αιφνίδια εμφάνιση του Σακχαρώδη Διαβήτη σε κάποιο μέλος της. Η χρόνια πάθηση επιφέρει διαταραχές στις σχέσεις μεταξύ των μελών της, ουσιαστικά, δηλαδή, πρόκειται για μια κατάσταση αποδιοργάνωσης.

Οι ρυθμοί, οι προτεραιότητες, οι συνήθειες των μελών καλούνται να αλλάξουν με βίαιο τρόπο.

Πολλές φορές, η μονόπλευρη εντατική φροντίδα από την πλευρά των γονέων προκαλεί προστριβές και συγκρούσεις και διαταράσσει την ομαλή καθημερινότητα της οικογένειας», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Δαραμήλας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων – Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ).

Στόχοι της οικογένειας, προσθέτει, είναι η ψυχολογική υποστήριξη, η εκπαίδευση, η αποδοχή της νόσου, η απόκτηση με τη συνεργασία των επαγγελματιών υγείας, συγκεκριμένων δεξιοτήτων για την διαχείρισή της και την εξασφάλιση της ποιότητας της ζωής του πάσχοντα, η συμμετοχή στις κοινωνικές δραστηριότητες, η αποφυγή του κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς και η συνοχή της οικογένειας.

«Συμπερασματικά, λοιπόν, ο ρόλος της οικογένειας σε μια πάθηση που απαιτεί καθημερινή θεραπεία, τακτική παρακολούθηση, υγιεινό τρόπο ζωής και συνεχή εκπαίδευση για την αποτελεσματική διαχείριση, είναι καίριος και καθοριστικός».

Παιδί με Σακχαρώδη Διαβήτη και Σχολείο

Επίκεντρο της κάθε οικογένειας είναι το παιδί και ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στα προβλήματα που συναντά η οικογένεια για το παιδί που πάσχει από Σακχαρώδη Διαβήτη στο σχολικό περιβάλλον, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Δαραμήλας.

«Αν το σχολικό περιβάλλον δεν αποδεχτεί και δεν διαχειριστεί διακριτικά την κατάσταση του κάθε παιδιού που πάσχει από Σακχαρώδη Διαβήτη, στην ευαίσθητη και τρυφερή αυτή ηλικία των παιδιών, τότε είναι πιθανό ο Σακχαρώδης Διαβήτης να αποτελέσει στίγμα, το οποίο θα κουβαλούν στην υπόλοιπη ζωή τους».

Εξηγεί ότι σύμφωνα με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, τα παιδιά που πάσχουν από Σακχαρώδη Διαβήτη, έχουν το δικαίωμα να υποστηρίζονται από νοσηλευτές κατά τις ώρες παραμονής τους στο σχολικό περιβάλλον.

«Από τη σχολική περίοδο 2015 – 2016 ξανατέθηκε σε ισχύ το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, προς ανακούφιση πολλών γονέων παιδιών με Σακχαρώδη Διαβήτη.

Δυστυχώς, όμως, παρατηρούνται φαινόμενα κατά τα οποία ο αριθμός των σχολικών νοσηλευτών δεν επαρκεί, με αποτέλεσμα να παραμένουν πολλά από τα παιδιά με Διαβήτη χωρίς υποστήριξη ή σε κάποιες περιπτώσεις οι σχολικοί νοσηλευτές να προσλαμβάνονται στα σχολεία με καθυστέρηση, πολύ αργότερα από την έναρξη των μαθημάτων».

Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, αναφέρει ο κ. Δαραμήλας αγωνίζεται όλα αυτά τα χρόνια και ειδικά μετά το 2015 για τη νομοθέτηση του σχολικού νοσηλευτή με στόχο να φτάσουμε στο σημείο εκείνο, όπου όλα τα παιδιά, σε όλα τα σχολεία, θα έχουν την απαιτούμενη υποστήριξη από επαγγελματία υγείας για την ασφάλειά τους.

Ήδη μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι δύο φάσεις διορισμών σχολικών νοσηλευτών και επίκειται και η τρίτη και τελευταία φάση του προγράμματος.

«Οι γονείς δεν θα πρέπει να ξεχνούν ότι μπορούν να κάνουν αίτηση για σχολικό νοσηλευτή καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η παρουσία του σχολικού νοσηλευτή κρίνεται αναγκαία και απαραίτητη, καθώς προσφέρει ασφάλεια στο κάθε παιδί που πάσχει, τις ώρες της παραμονής του στο σχολικό περιβάλλον και εξασφαλίζει την ισορροπία στον ιστό της οικογένειας.

Τα παιδιά αποτελούν το πιο δυναμικό κομμάτι της οικογένειας και ολόκληρης της κοινωνίας, ως αυριανοί πολίτες. Η 14η Νοέμβρη δεν αρκεί!

Ας δώσουμε τον ίδιο χαρακτήρα και στις υπόλοιπες 364 ημέρες με στόχο την πρόληψη, την ευαισθητοποίηση, την κατάρριψη των μύθων και του στίγματος του Σακχαρώδη Διαβήτη».

www.amna.gr

 _______________________

Δείτε ακόμη

Συνέδριο για την ένταξη στην εκπαίδευση: 22 και 23/11/2019 στο ΕΕΕΕΚ Ελευσίνας
Ενημέρωση ΑΣΕΠ: Προκηρύξεις 1ΕΑ-2ΕΑ-3ΕΑ-4ΕΑ-5ΕΑ – Χρονοδιαγράμματα
Οδηγίες για Εφημερίες: Εγκύκλιος Υφυπουργού Παιδείας για αυστηρή τήρηση και ορθή εφαρμογή
Κατανομή ΠΕ25 και ΕΒΠ στις ΠΔΕ
Πόσες είναι οι ΣΜΕΑΕ και τα Τμήματα Ενταξης: Αριθμοί μαθητών | Πίνακες
Προσλήψεις αναπληρωτών τριετίας στην Ειδική Αγωγή: Επίσημα στοιχεία Υπουργείου Παιδείας
Αριθμοί μονίμων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ: Εκπαιδευτικοί Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΕΠ-ΕΒΠ
Σχέδιο κατανομής 4500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή: Με επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ

  ____________________

Πριν φύγετε

 Ολες οι έως σήμερα προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ για το 2019-20
Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο κ.α.
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply