Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πανελλαδικές: 13.000 στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις το 2020 – Ο Κ. Γαβρόγλου στο ΕΘΝΟΣ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πανελλαδικές: 13.000 στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις. Ο Υπουργός Παιδείας µιλά στο ΕΘΝΟΣ της Κυριακής για το νέο εισαγωγικό σύστηµα στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση, το οποίο καθιστά εφικτή την είσοδο στις λεγόµενες «πράσινες σχολές» µόνο µε απολυτήριο Λυκείου.

Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στο ΕΘΝΟΣ της Κυριακής

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020: 13.000 στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις

Τον αριθμό των υποψηφίων που θα εισαχθούν στα πανεπιστήµια χωρίς εξετάσεις από την επόµενη χρονιά αλλά και τη φετινή αύξηση στους εισακτέους αποκαλύπτει στο «Εθνος της Κυριακής» ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Από το 2020, που θα εφαρµοστεί το νέο εισαγωγικό σύστηµα στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση, με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις προβλέπεται η εισαγωγή έως και 13.000 µαθητών στις επονοµαζόµενες «πράσινες σχολές», στις οποίες θα εισαχθούν µόνο µε τον βαθµό του απολυτηρίου τους, χωρίς να δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Σύµφωνα µε τον υπουργό Παιδείας, η είσοδος στα πανεπιστήµια όλων των αποφοίτων του λυκείου µόνο µε το απολυτήριο είναι εφικτή και µάλιστα µπορεί να επιτευχθεί µέσα στην επόµενη πενταετία.

Οσον αφορά τον αριθµό των εισακτέων που θα διαβούν την πόρτα των πανεπιστηµίων τη φετινή χρονιά, θα ανέβει κατά περίπου 500 θέσεις και συνεπώς ο συνολικός αριθµός θα διαµορφωθεί πάνω από τις 75.000.

«Θα βρουν τα τμήματα έτοιμα»

Σχετικά µε το καυτό ζήτηµα της εισαγωγής στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, ο κ. Γαβρόγλου δηλώνει ότι σύµφωνα µε τους υπολογισµούς που έχουν γίνει στο υπουργείο Παιδείας περίπου 10.000 – 13.000 υποψήφιοι θα εισαχθούν µε αυτόν τον τρόπο.

«Ο κόσµος πρέπει να κατανοήσει ότι αλλάζει ο τρόπος µε τον οποίο τα παιδιά θα εξετάζονται προκειµένου να λάβουν το απολυτήριο. Επίσης αυτοί που θα πάνε σε τµήµατα ελεύθερης πρόσβασης, θα βρουν αυτά τα τµήµατα έτοιµα µε το διδακτικό τους προσωπικό και µε τις αντίστοιχες υποδοµές.

Ηδη έχουµε δώσει τις θέσεις προσωπικού που ήθελαν τα πανεπιστήµια» τονίζει.

Ποια τα Πανεπιστήμια μόνο με απολυτήριο

Ο υπουργός εξηγεί και ποια πανεπιστήµια θα είναι αυτά στα οποία θα εισάγονται οι µαθητές µόνο µε το απολυτήριο λυκείου και εάν πρόκειται για τµήµατα… Ιχθυοκαλλιέργειας Μεσολογγίου.

«Θεωρώ ότι σε µια χώρα µε τόσο ανεπτυγµένη βιοµηχανία ιχθυοκαλλιεργειών και µε τεράστια σηµασία της ιχθυολογίας, είναι υποτιµητικό να µιλάµε έτσι γι’ αυτό το τµήµα που υπάρχει στο Μεσολόγγι. Εµείς λέµε ότι θα γίνει ένα εξαιρετικό τµήµα.

Χρόνια τώρα οι κυβερνήσεις αγνόησαν την ουσιαστική αναβάθµιση των ΤΕΙ. Εµείς θεωρούµε ότι ορισµένα Τµήµατα των ΤΕΙ έχουν κλείσει τον κύκλο τους και άλλα βρίσκονται σε συνέργειες µε τα πανεπιστήµια. Οι συνέργειες εκείνων των Τµηµάτων των ΤΕΙ που θα ενταχθούν σε πανεπιστήµια θα γίνουν µε βάση συγκεκριµένα κριτήρια.

Νέα προγράµµατα σπουδών, επιπλέον υποδοµές και κυρίως πρόσθετο καθηγητικό προσωπικό. Στα πανεπιστήµιά µας που θα υποδεχθούν τους νέους φοιτητές τον Σεπτέµβριο του 2020, θα έχει ολοκληρωθεί η νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστηµίων:

τα νέα Τµήµατα, τα Τµήµατα ΤΕΙ που θα έχουν συνέργειες µε τα πανεπιστήµια, τα Πανεπιστηµιακά Ερευνητικά Κέντρα και τα ∆ιετή Προγράµµατα Σπουδών όπου θα εισάγονται οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ χωρίς εξετάσεις.

Ολα αυτά είναι µια πρόκληση για την κυβέρνηση αλλά και για τα ΑΕΙ. Οι εντυπωσιακές συναινέσεις που έχουν ήδη διαµορφωθεί µε τα ΑΕΙ αποτελούν την καλύτερη προϋπόθεση για την επιτυχία του εγχειρήµατος» εξηγεί ο κ. Γαβρόγλου.

Στα ΑΕΙ μόνον με απολυτήριο

Παράλληλα, ο υπουργός θεωρεί ότι σε µερικά χρόνια όλοι οι υποψήφιοι θα µπαίνουν στα ΑΕΙ µόνο µε το απολυτήριο, εκτός ίσως από κάποιες σχολές, όπως οι Νοµικές, οι Πολυτεχνικές και οι Ιατρικές. «Αυτό πιστεύω ότι σε πέντε χρόνια θα είναι εφικτό.

Στο µεταξύ, όµως, το 2020 τα παιδιά θα αντικρίσουν µια νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστηµίων. Τελειώνει ο δυισµός στα ΑΕΙ.

Ετσι όπως είχε εξελιχθεί η κατάσταση δεν βοηθούσε την κοινωνία. Τώρα έχουµε εντελώς νέα τµήµατα στα ΑΕΙ, µε νέα γνωστικά αντικείµενα, και επίσης διετείς σπουδές στα ΑΕΙ για τα παιδιά από τα ΕΠΑΛ.

Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία της πολιτικής µας και του σχεδιασµού µας όλα αυτά τα χρόνια. Μαζί µε τις τοµές στα Επαγγελµατικά Λύκεια.

Το σηµαντικό είναι ότι αυτά δεν είναι σχέδια, που λέµε θα κάνουµε, είναι σχέδια που έχουµε κάνει και θα τα ολοκληρώσουµε. Είναι πράγµατα που νοµοθετούνται και αρχίζει η υλοποίησή τους και δεν είναι στιγµιαία. Για όλα έχουµε ένα σχέδιο».

15.000 μόνιμοι διορισμοί

Ένα από τα ζητήµατα για τα οποία ο κ. Γαβρόγλου νιώθει δικαιωµένος είναι και οι 15.000 διορισµοί µόνιµων εκπαιδευτικών στα δηµόσια σχολεία.

Οπως λέει, «έγινε ένας τεράστιος αγώνας γι’ αυτό. Είχαµε πει ότι όταν θα βγούµε από την εποπτεία, εµείς θα ανακοινώσουµε τον αριθµό των διορισµών.

Οταν έγινε αυτό, η πρώτη ανακοίνωση µαζικών διορισµών ήταν για εκπαιδευτικούς.Αυτό θα λύσει ένα τεράστιο µέρος του προβλήµατος.

Ο λόγος που το κάνουµε είναι γιατί είµαστε σίγουροι πως δεν µπορεί η Εκπαίδευση να βασίζεται σε τόσο µεγάλο ποσοστό στους αναπληρωτές.

Μεγάλο το ποσοστό αναπληρωτών

Είναι λάθος εκπαιδευτικά και εργασιακά αλλά και λάθος σε ανθρώπινο επίπεδο. Πάντα θα υπάρχουν αναπληρωτές, αλλά σε µας το ποσοστό των αναπληρωτών είναι σε πολύ υψηλό ποσοστό.

Στο τέλος της τριετίας, που θα γίνουν όλοι αυτοί οι διορισµοί, θα µπούµε σε µια κανονικότητα.

∆εν µπορούµε να το κάνουµε από την πρώτη χρονιά»

Δείτε τη συνέντευξη σε μορφή pdf

Δείτε επίσης

Το Πολυνομοσχέδιο στη Βουλή

Συγχώνευση ΤΕΙ με Πανεπιστήμια – Τι αναφέρει η Εκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση