Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πανελλαδικές 2021-Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛ: Τα θέματα των εξετάσεων για υποψήφιους ΕΠΑΛ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Πανελλαδικές 2021-Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛ: Τα θέματα των εξετάσεων για υποψήφιους Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ)-“Αθλητές: Αιχμάλωτοι της… επιτυχίας”.

Πανελλαδικές 2021-Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛ

Πρόκειται για άρθρο που δημοσιεύτηκε στις 03.06.2021 στην ηλεκτρονική έκδοση ημερήσιας εφημερίδας.

Αθλητές: Αιχμάλωτοι της… επιτυχίας

 Επιτυχημένος αθλητής. Ποιος δεν θα ήθελε να γίνει ένας Λεμπρόν, ένας Μέσι, μία Οσάκα1; Χρήματα, δόξα, υγεία.

Υγεία; Η 23χρονη Γιαπωνέζα τενίστρια, που βρίσκεται στο Νο 1 της παγκόσμιας κατάταξης του τένις και είναι κάτοχος τεσσάρων γκραν σλαμ2, έχει πλέον τις υψηλότερες αμοιβές στο γυναικείο τένις και η εικόνα της βρίσκεται παντού. Παρ’ όλα αυτά, αποχώρησε από το Ρολάν Γκαρός3 επικαλούμενη κατάθλιψη. Είναι η πρώτη φορά που ένα αστέρι τέτοιου βεληνεκούς εγκαταλείπει ένα γκραν σλαμ χωρίς να έχει τραυματιστεί σωματικά.

Η Οσάκα είχε αποφασίσει να απέχει και από τις συνεντεύξεις Τύπου, διότι κάποιες κακόβουλες ερωτήσεις –όπως δήλωσε– σχετικά με τις αποτυχίες της στις χωμάτινες επιφάνειες, την επηρέασαν αρνητικά. Οι ιθύνοντες4 των τεσσάρων γκραν σλαμ την απείλησαν αρχικά (πριν κάνουν στροφή 180 μοιρών) με αυστηρές κυρώσεις αν δεν εκπλήρωνε τις… υποχρεώσεις της απέναντι στα ΜΜΕ, ενώ της επεβλήθη πρόστιμο ύψους 15.000 ευρώ.

Η αλήθεια είναι ότι ένα νέο κορίτσι ένιωσε να συνθλίβεται από το βάρος της επιτυχίας. Ένα βάρος που εμπεριέχει τεράστια πίεση από τους… «ειδικούς» των ΜΜΕ –στις μέρες μας και των social media–, από τους χορηγούς, τις ρήτρες5 και πιθανότατα από τα νέα δεδομένα της πανδημίας. Για όλα αυτά η Οσάκα αποτελεί ένα «προϊόν» που πρέπει να αποδώσει κι όχι ένας νέος άνθρωπος που έχει ελάχιστο προσωπικό χρόνο και ανάγκες, οι οποίες απλώς έχουν διαγραφεί.

«Επιλογή της», θα πει κάποιος. «Ο πρωταθλητισμός είναι για τους δυνατούς», θα πει άλλος. Τελικά, μήπως η επιτυχία έχει γίνει απάνθρωπη; Μήπως η λάμψη απαιτεί τη «ρομποτοποίηση» κάθε νέου αθλητή –γιατί για νέους ανθρώπους μιλάμε– χωρίς συναισθήματα, αλλά με στρατιωτική πειθαρχία και αυτοματοποίηση;

Η ιστορία της Οσάκα βγάζει στην επιφάνεια μία από τις πολλές σκοτεινές πλευρές του πρωταθλητισμού. Ένας νέος άνθρωπος έβγαλε μια άηχη, αλλά ταυτόχρονα δυνατή «κραυγή». Και όλοι μας οφείλουμε να την ακούσουμε…

Δείτε αναλυτικά τα  Θέματα Νέων Ελληνικών ΕΠΑΛ 2021
Δείτε τις απαντήσεις των θεμάτων Νέων Ελληνικών ΕΠΑΛ 2021

____________

Ο σχολιασμός των θεμάτων από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ)

“Οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ.κλήθηκαν σήμερα να απαντήσουν θέματα που αφορούσαν στην ενότητα του «Αθλητισμού», έννοια διδαγμένη κι επίκαιρη.

Στο πρώτο μέρος, το μη λογοτεχνικό κείμενο ανήκει στον κειμενικό τύπο του άρθρου και δημοσιεύτηκε πριν λίγες ημέρες σε ημερήσια εφημερίδα.

Στο δεύτερο μέρος, το λογοτεχνικό κείμενο είναι ποίημα του Νίκου Μοσχοβάκου.Τόσο στο μη λογοτεχνικό όσο και στο λογοτεχνικό μέρος, τέθηκαν αρκετά ερωτήματα θεωρίας σχετικά με την πειθώ, τα σημεία στίξης, συνώνυμες λέξεις κι αφηγηματικούς τρόπους.

Στην 3η δραστηριότητα του μη λογοτεχνικού κειμένουπαραγωγή λόγουζητήθηκε να γράψουν άρθρο ενώ στην αντίστοιχη 3ηδραστηριότητα του λογοτεχνικού να χαρακτηρίσουν το ποιητικό υποκείμενο και να καταθέσουν την προσωπική τους άποψη.

Συνολικά τα θέματα απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, οι οποίοι έχουν ασκηθεί κατάλληλα κι αφομοιώσει τη θεωρία στο σύνολό της”.

Δείτε σχετικά

Πανελλαδικές 2021-Νεοελληνική Γλώσσα: Τα θέματα των εξετάσεων για υποψήφιους ΓΕΛ

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ 2021
Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας για self test: Πανελλαδικές-Σχολεία-Η περίπτωση της Αχαΐας
Συνοπτικές οδηγίες-Πανελλαδικές 2021: Κατανομή υποψηφίων-Επιτηρητές-Αδιάβλητο-Ασθένεια-Διακίνηση γραπτών
Πανελλαδικές-Οδηγίες για self-test: Για τη συμμετοχή υποψηφίων, εκπαιδευτικών, διοικητικού και λοιπού προσωπικού
Εξεταστικά Κέντρα Πανελλαδικών 2021-ΓΕΛ: Πίνακας ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης

Πριν φύγετε

Γραμμές υποστήριξης Πανελλαδικών 2021: Πληροφορίες-Ψυχολογική Υποστήριξη υποψηφίων-οικογενειών | Πίνακας
 Παράλληλο μηχανογραφικό ΙΕΚ: Ενημέρωση επί της διαδικασίας | Εγγραφο
Πανελλαδικές: Υποψήφιοι με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες-Η διαδικασία προφορικής εξέτασης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Βασίλης Βούγιας

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση