Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πανελλαδικές εξετάσεις-τροποποιήσεις αποφάσεων: Δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πανελλαδικές εξετάσεις-τροποποιήσεις αποφάσεων: Δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ οι τροποποιήσεις αποφάσεων για το δεύτερο μηχανογραφικό και τις επαναληπτικές πανελλαδικές.

Πανελλαδικές εξετάσεις-τροποποιήσεις αποφάσεων

Δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ Β 219/19-1-2023 οι δυο αποφάσεις της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως, οι οποίες τροποποιούν προηγούμενες αποφάσεις για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Συγκεκριμένα

Α. Με την υπ. αριθμ. Φ.251/ 4864 /Α5/17-1-2023 Απόφαση 

Τροποποιείται η υπό στοιχεία Φ.251/25089/Α5/2020 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄ 643) με θέμα: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, διαδικασίες και όργανα σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου από το 2020 και εφεξής, με το «νέο» σύστημα του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 100 του Ν.4610/2019 (ΦΕΚ 70 Α΄) και με το άρθρο 165 του Ν. 4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α΄).

Αφορά στην κατάργηση του δεύτερου Μηχανογραφικού, το οποίο ουδέποτε εφαρμόσθηκε εδώ και 3 χρόνια που εφαρμόσθηκε και το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων το οποίο ανακοινώνεται από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας έως και τη 15η Σεπτεμβρίου του σχολικού έτους εντός του οποίου πραγματοποιούνται οι πανελλαδικές εξετάσεις.

Αναλυτικά

Άρθρο 1

Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ.2β) του άρθρου 4 της υπό στοιχεία Φ.251/25089/Α5/2020 (Β΄643) ΥΑ, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την υπό στοιχεία Φ.251/61361/Α5/2021 (Β΄ 2278) ομοία, αντικαθίστανται από τις ακόλουθες περιόδους, ως εξής:

«Στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 5. Θέσεις του παραπάνω ποσοστού που δεν καλύπτονται μεταφέρονται στις θέσεις των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ.»

Άρθρο 2

Οι παράγραφοι 1.α), 1.β) και 2.α) του άρθρου 5 της υπό στοιχεία Φ.251/25089/Α5/2020 (Β΄643) ΥΑ, όπως αυτοί αντικαταστάθηκαν με την υπό στοιχεία Φ.251/61361/Α5/2021 (Β΄ 2278) όμοια, αντικαθίστανται, ως εξής:

«1. Οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών ΓΕ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο, ύστερα από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε αυτό επιλέγουν όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση, σύμφωνα με το άρθρο 4Α. Οι υποψήφιοι δύνανται να επιλέγουν σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση.

2.α) Στο μηχανογραφικό δελτίο ο/η υποψήφιος/α μπορεί να δηλώνει προτίμηση για όσες Σχολές ή Τμήματα επιθυμεί, από αυτά που περιλαμβάνονται σε ένα (1) συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού στα μαθήματα της οποίας εξετάστηκε πανελλαδικά και με οποιαδήποτε σειρά. Με τη δήλωση του ο/η υποψήφιος/α προσδιορίζει για ποιες Σχολές ή ποια Τμήματα επιθυμεί να συμμετάσχει στη διαδικασία επιλογής. Κατ’ εξαίρεση των διατάξεων του παρόντος άρθρου, ο/η υποψήφιος/α δεν δικαιούται να δηλώσει προτίμηση για Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος στο οποίο είναι ήδη φοιτητής/τρια, εφόσον υποβάλει ΜΔ  για το ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση.»

Άρθρο 3

Η παράγραφος 2 του άρθρου 10 της υπό στοιχεία Φ.251/25089/Α5/2020 (Β΄643) ΥΑ αντικαθίσταται, ως εξής:

«2. Η απόφαση με την οποία καθορίζεται το πρόγραμμα των εξετάσεων εκδίδεται έως και τη 15η Σεπτεμβρίου του σχολικού έτους εντός του οποίου πραγματοποιούνται οι πανελλαδικές εξετάσεις και γνωστοποιείται στις Διευθύνσεις Δ.Ε. και στα Γενικά Λύκεια της χώρας όπου και αναρτάται στους πίνακες ανακοινώσεων.»

Β. Με την υπ. αριθμ. Φ.251/ 4838 /Α5/17-1-2023 Απόφαση 

Τροποποιείται η υπό στοιχεία 253.2/92419/Α5/2017 (ΦΕΚ Β΄1937) ΥΑ “Καθορισμός οργάνωσης και τρόπου διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων”.

Άρθρο Μόνο

Το άρθρο 3 της τροποποιούμενης ΥΑ αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 3

Υποβολή μηχανογραφικού δελτίου και καθορισμός θέσεων εισαγωγής

1. Οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γ.Ε.Λ. και ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο, ύστερα από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε αυτό επιλέγουν όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα σπουδών και την κοινή ομάδα όπου έχουν πρόσβαση. Οι υποψήφιοι δύνανται να επιλέγουν σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση, σύμφωνα με την παρ. 2.

2. Οι προϋποθέσεις για την εισαγωγή σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση με τη διαδικασία των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων είναι να επιτύχουν οι υποψήφιοι στις επαναληπτικές αυτές εξετάσεις:

α) την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, εάν συντρέχει τέτοια περίπτωση, της τακτικής εξεταστικής περιόδου,

β) την Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης της τακτικής εξεταστικής περιόδου και

γ) συνολικό αριθμό μορίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τουλάχιστον ίσο με αυτόν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων της τακτικής εξεταστικής περιόδου της αντίστοιχης κατηγορίας ημερησίου λυκείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.) στη συγκεκριμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.

Η εισαγωγή στα τμήματα του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 προϋποθέτει την πλήρωση των προϋποθέσεων του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2Α του ίδιου άρθρου, καθώς και της προϋπόθεσης της περ. γ’ της παρούσας.

3. Οι υποψήφιοι εισάγονται στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων της τακτικής εξεταστικής περιόδου και συγκεκριμένα:

α) οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (Α.Ε.Α.) και Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) και

β) οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα σε Α.Ε.Ι. και σε Α.Σ.Τ.Ε.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να προκύπτει τουλάχιστον μία (1) θέση ανά τμήμα.».

Πως ήταν η προηγούμενη απόφαση

Άρθρο 3

Υποβολή μηχανογραφικού δελτίου και καθορισμός θέσεων εισαγωγής

1. Από το σχολικό έτος 2021-2022 και εφεξής οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γ.Ε.Λ. και ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης), ύστερα από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε αυτό επιλέγουν καθορισμένο αριθμό σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα σπουδών και την κοινή ομάδα όπου έχουν πρόσβαση. Ο αριθμός των επιλογών δεν μπορεί να υπερβαίνει: α) το 10% για τους υποψηφίους των ΓΕ.Λ. και β) το 20% για τους υποψηφίους των ΕΠΑ.Λ. του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων του επιστημονικού πεδίου ή του τομέα σπουδών και της κοινής ομάδας, αντίστοιχα.
Οι υποψήφιοι δύνανται να επιλέγουν σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις με βάση την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση, σύμφωνα με την παρ. 3.

2. Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων, οι υποψήφιοι που δεν έχουν εισαχθεί σε καμία από τις δηλωθείσες επιλογές τους μπορούν να συμπληρώσουν εκ νέου μηχανογραφικό δελτίο υποψηφίου (μηχανογραφικό δελτίο δεύτερης φάσης), επιλέγοντας, χωρίς περιορισμό επιλογών, όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα σπουδών και την κοινή ομάδα, όπου έχουν πρόσβαση με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση, σύμφωνα με την παρ. 3. Στη διαδικασία αυτή οι υποψήφιοι διεκδικούν τις θέσεις των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, οι οποίες δεν πληρώθηκαν κατά τη διαδικασία υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου πρώτης φάσης.

3. Οι προϋποθέσεις για την εισαγωγή σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση με τη διαδικασία των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων είναι να επιτύχουν οι υποψήφιοι στις επαναληπτικές αυτές εξετάσεις:
α) την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, εάν συντρέχει τέτοια περίπτωση, της τακτικής εξεταστικής περιόδου,

β) την Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης της τακτικής εξεταστικής περιόδου και

γ) συνολικό αριθμό μορίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τουλάχιστον ίσο με αυτόν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων της τακτικής εξεταστικής περιόδου της αντίστοιχης κατηγορίας ημερησίου λυκείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.) στη συγκεκριμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Για τον υπολογισμό του συνολικού αριθμού μορίων της περ. γ’ λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός μορίων του τελευταίου επιτυχόντα της παρ. 1 ή 2, κατά περίπτωση, ανάλογα με το ποιος είναι ο μικρότερος.

Η εισαγωγή στα τμήματα του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 προϋποθέτει την πλήρωση των προϋποθέσεων του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2Α του ίδιου άρθρου, καθώς και της προϋπόθεσης της περ. γ’ της παρούσας.

4. Ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021 οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις υποβάλλουν μόνο το μηχανογραφικό δελτίο της της παρ. 1 (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης). Το μηχανογραφικό δελτίο του προηγούμενου εδαφίου υποβάλλεται χωρίς τον περιορισμό των επιλογών που προβλέπεται στα εδάφια δεύτερο και τρίτο της παρ. 1. Συναφώς, ο/η υποψήφιος/α μπορεί να δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο προτίμηση για όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμεί και με οποιαδήποτε σειρά, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 3.

5. Οι υποψήφιοι εισάγονται στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων της τακτικής εξεταστικής περιόδου και συγκεκριμένα:

α) οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (Α.Ε.Α.) και Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) και

β) οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα σε Α.Ε.Ι. και σε Α.Σ.Τ.Ε.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να προκύπτει τουλάχιστον μία (1) θέση ανά τμήμα.

Δείτε το ΦΕΚ Β 219/19-1-2023

Δείτε επίσης

Μετεγγραφές επαναληπτικών Πανελλαδικών-5% χωρίς εξετάσεις-διακριθέντων αθλητών-με Κυπριακή καταγωγή-κατηγορίας παθήσεων

Πρωθυπουργός-μισθοί εκπαιδευτικών: Ζητάμε πολλά από καθηγητές και δασκάλους και δίνουμε λίγα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση