Πανελλαδικές ΕΠΑΛ υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ έτους 2023 – Το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ.
Πανελλαδικές ΕΠΑΛ υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Εγγραφο με τη διαδικασία και όλες τις λεπτομέρειες των Πανελλαδικών εξετάσεων υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ έτους 2023 κοινοποίησε το ΥΠΑΙΘ.
Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο εδώ
_______________________________
Σύμφωνα με το έγγραφο
Η εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που αναφέρονται στο ν.3699/2008 (Α΄ 199), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του ν.4186/2013 (Α΄ 193) και με το άρθρο 51 του ν.4547/2018 (Α΄ 102), με τα άρθρα 11, 53, 54, 231, 232, 234, 242 και 245 του ν.4823/2021 (Α΄ 136), καθώς και με το άρθρο 60 του ν.4997/2022 (Α΄ 219), γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της με αρ. Φ.251/22806/Α5/26-2-2021 (Β΄ 897) υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με τις με αρ. Φ.251/41927/Α5/2022 (Β΄ 1785) και αρ. Φ.251/160199/Α5/23-12-2022 (Β΄ 6864) υπουργικές αποφάσεις. Επισημαίνεται ότι, όπου στις διατάξεις του ν.3699/2008 (Α΄ 199) σε συνδυασμό με την παρ.2 του άρθρου 51 του ν.4547/2018 (Α΄ 102) γίνεται λόγος για το ΚΕΣΥ, νοείται το ΚΕΔΑΣΥ. Με την παρούσα εγκύκλιο θεωρούμε σκόπιμο να περιγράψουμε με σύντομο τρόπο τις βασικές πτυχές της διαδικασίας της προφορικής εξέτασης των εξεταζόμενων υποψηφίων και να επισημάνουμε ορισμένα σημεία της, προκειμένου να ενισχυθεί η αντικειμενικότητα της εξέτασης.
Οι προαναφερόμενες διατάξεις που προβλέπουν τον τρόπο και τη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εφαρμογή για τους υποψήφιους των ΕΠΑ.Λ., όσον αφορά στα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς και στα ειδικά μαθήματα για τα οποία έχουν δηλώσει εξέταση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Παρακαλούμε τους Διευθυντές των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μεριμνήσουν με δική τους ευθύνη, ώστε να δοθεί αντίγραφο της παρούσας εγκυκλίου σε όλους τους Προέδρους των Επιτροπών Εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προκειμένου να ενημερώσουν με ευθύνη τους όλα τα μέλη των επιτροπών αυτών για την πιστή εφαρμογή της.
Καμία σύνδεση με διατάξεις που αφορούν στην εισαγωγή των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Για την αποφυγή οποιασδήποτε σύγχυσης διευκρινίζεται ότι η αναφερόμενη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αφορά μόνο στον τρόπο πανελλαδικής εξέτασης των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και στην εξέταση των παραπάνω υποψηφίων στα ειδικά μαθήματα και δεν συνδέεται με κανένα τρόπο με τις διατάξεις που αφορούν στην εισαγωγή των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 35 του ν.3794/2009 (Α΄ 156).
Επισημάνσεις
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 234 του Ν.4823/2021 (Α΄ 136), οι διατάξεις του συγκεκριμένου νόμου δεν θίγουν την ισχύ των αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων που έχουν εκδοθεί έως την έναρξη ισχύος του (3-8-2021). Ο επανακαθορισμός των αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων ως προς τα ζητήματα, για τα οποία επιφυλάσσεται αποκλειστική αρμοδιότητα στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) γίνεται από τα ΚΕΔΑΣΥ.
Επομένως, όσες αξιολογικές εκθέσεις-γνωματεύσεις, αποφάσεις, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά έχουν εκδοθεί έως την έναρξη ισχύος του ν.4823/2021 (3-8-2021) από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), τις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές Πιστοποίησης Αναπηρίας της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν.4058/2012 (Α΄ 63), τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων (ΚοΚεΨΥΠΕ), τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας, το Παιδικό Αναπτυξιακό Κέντρο «Μιχαλήνειο» του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής, τις Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) ή του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, εξακολουθούν να ισχύουν για τη συμμετοχή του υποψηφίου στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέχρι τη λήξη της ισχύος τους. Στις περιπτώσεις αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων και πιστοποιητικών που εκδίδονται μεταγενέστερα από τις 3-8-2021, απαιτείται αξιολογική έκθεση από τα ΚΕΔΑΣΥ, ως έχοντα την αποκλειστική αρμοδιότητα λήψης της απόφασης.
Δείτε επίσης
Πανελλαδικές υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπ/κές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 2023
Εξέταση στα ειδικά μαθήματα ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 2023 | Εγγραφο
Μηχανογραφικό Δελτίο υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις 2023 | Εγκύκλιος
Πανελλαδικές εξετάσεις 2023 ΕΠΑΛ: Η Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ με όλες τις λεπτομέρειες διεξαγωγής
Εξεταστικά κέντρα ΕΠΑΛ 2023 για τις Πανελλαδικές εξετάσεις | Απόφαση
Εξεταστικά Κέντρα ΓΕΛ 2023: Η Απόφαση με την οποία ορίζονται για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών
Εξεταστικά κέντρα ειδικών και μουσικών μαθημάτων για τους υποψηφίους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2023
Δείτε ακόμη
Λήξη μαθημάτων Δημοτικών-Γυμνασίων-Λυκείων-Ημερομηνίες εξετάσεων και Πανελλαδικών 2023
Αριθμός εισακτέων στην Τριτοβάθμια 2023-24: Σχολές/Τμήματα ΑΕΙ-ΑΕΑ-ΑΣΤΕ-ΑΣΠΑΙΤΕ
Συντελεστές ΕΒΕ 2023-24: Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, ειδικών μαθημάτων
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/panelladikes-epal-ipopsifiwn-me-anapiria-kai-eidikes-ekpaideytikes-anages-2023/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.