Κυριακή, 22 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πανελλαδικές υποψηφίων με αναπηρία και ΕΕΑ ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2025

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πανελλαδικές υποψηφίων με αναπηρία και ΕΕΑ ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2025 – Εγκύκλιοι από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Πανελλαδικές υποψηφίων με αναπηρία και ΕΕΑ ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Δημοσιεύθηκαν οι Εγκύκλιοι για τις Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 2025 και υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ έτους 2025.

Αναλυτικά οι Εγκύκλιοι

Α. Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 2025 – Φ.251/56757/Α5 /22-5-2025

Η εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που αναφέρονται στο Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), με το άρθρο 51 του Ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α΄), με τα άρθρα 11, 53, 54, 231, 232, 234, 242 και 245 του Ν.4823/2021 (ΦΕΚ 136 Α΄) καθώς και με το άρθρο 60 του Ν.4997/2022 (ΦΕΚ 219 Α΄), γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθ.Φ.251/22806/Α5/2021 (ΦΕΚ 897 Β΄) Υπουργικής Απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την αριθ.Φ.251/41927/Α5/2022 (ΦΕΚ 1785 Β΄) ΥΑ, την αριθ.Φ.251/160199/Α5/2022 (ΦΕΚ 6864 Β΄) ΥΑ, την αριθ.Φ.251/142612/Α5/2024 (ΦΕΚ 6527 Β΄) ΥΑ και την Φ.251/43567/Α5/17-4-2025 (ΦΕΚ 2064 Β’) ΥΑ.

Με την παρούσα Εγκύκλιο περιγράφονται με σύντομο τρόπο οι βασικές πτυχές της διαδικασίας της προφορικής εξέτασης των εξεταζόμενων υποψηφίων κα επισημάνονται ορισμένα σημεία της, προκειμένου να ενισχυθεί η αντικειμενικότητα της εξέτασης.

Οι προαναφερόμενες διατάξεις που προβλέπουν τον τρόπο και τη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εφαρμογή για τους υποψήφιους των ΓΕΛ όσον αφορά στα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο καθώς και στα ειδικά μαθήματα για τα οποία έχουν δηλώσει εξέταση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Δείτε την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Β. Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. έτους 2025 – Φ.152/56920/Α5 /22-5-2025

Με την παρούσα Εγκύκλιο περιγράφονται με σύντομο τρόπο οι βασικές πτυχές της διαδικασίας της προφορικής εξέτασης των εξεταζόμενων υποψηφίων και να επισημαίνονται ορισμένα σημεία της, προκειμένου να ενισχυθεί η αντικειμενικότητα της εξέτασης.

Οι αναφερόμενες διατάξεις που προβλέπουν τον τρόπο και τη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εφαρμογή για τους υποψήφιους των ΕΠΑ.Λ., όσον αφορά στα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς και στα ειδικά και μουσικά μαθήματα για τα οποία έχουν δηλώσει εξέταση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Για την αποφυγή οποιασδήποτε σύγχυσης διευκρινίζεται ότι η αναφερόμενη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αφορά μόνο στον τρόπο πανελλαδικής εξέτασης των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και στην εξέταση των παραπάνω υποψηφίων στα ειδικά και μουσικά μαθήματα και δεν συνδέεται με κανένα τρόπο με τις διατάξεις που αφορούν στην εισαγωγή των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 35 του ν.3794/2009 (Α΄ 156).

Δείτε την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Ενδοσχολικές εξετάσεις στα Λύκεια από σήμερα-Οι ημερομηνίες-Γυμνάσια-Δημοτικά-Πανελλαδικές 2025 

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025: Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕΛ-ΕΠΑΛ – Ειδικών και Μουσικών Μαθημάτων

Προγραμματισμός εξετάσεων Γενικών Λυκείων και Λυκείων ΕΑΕ σχολ. έτους 2024-25 | Εγγραφο 

Προγραμματισμός εξετάσεων ΕΠΑΛ-ΠΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2024-2025 | Εγγραφο 

Προγραμματισμός εξετάσεων Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ σχολικού έτους 2024-25 | Εγγραφο 

Προγραμματισμός εξετάσεων Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2024-25 | Εγγραφο

Πριν φύγετε

Λήξη των μαθημάτων, ενδοσχολικές εξετάσεις και Πανελλαδικές-Τα ορόσημα για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply