Πέμπτη, 15 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πανελλαδικές-Υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπ/κές ανάγκες: Τροπολογία για την παράταση χρόνου εξέτασης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πανελλαδικές-Υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπ/κές ανάγκες: Τροπολογία για την παράταση χρόνου εξέτασης-Παραμένει η αρμοδιότητα στα συλλογικά όργανα που ασκούσαν την αρμοδιότητα μόνον για το 2022-Μετά σύμφωνα με τον ν. 4823/2021 θα την έχουν τα ΚΕΔΑΣΥ.

Σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως κατέθεσε Τροπολογία με την οποία τροποποιείται το άρθρο 234 του ν. 4823/2021, αναφορικά με τη συμμετοχή υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Συγκεκριμένα

Προστίθεται παρ. 2 στο άρθρο 234 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), ώστε, ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022, να προβλέπεται ότι η αρμοδιότητα παράτασης του χρόνου εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να παραμείνει στα συλλογικά όργανα που ασκούσαν την αρμοδιότητα αυτή πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4823/2021.

Σύμφωνα με τον ν. 4823/2021 (Α’ 136), την αποκλειστική αρμοδιότητα σύνταξης αξιολογικής έκθεσης ως προς την παράταση του χρόνου εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν πλέον τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.).

Ωστόσο, λόγω των υγειονομικών συνθηκών που δυσχεραίνουν τη λειτουργία αυτών, κρίνεται αναγκαία η προτεινόμενη ρύθμιση, ώστε μεταβατικά, ειδικά και για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022, η συγκεκριμένη αρμοδιότητα να παραμείνει στα συλλογικά όργανα που την ασκούσαν πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4823/2021, προκειμένου να μην προκληθεί αναστάτωση για τους υποψηφίους.

Η Τροπολογία
Άρθρο 3
Μεταβατικές διατάξεις σχετικά με τη συμμετοχή υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις πανελλαδικές εξετάσεις – Τροποποίηση άρθρου 234 ν. 4823/2021

Στο άρθρο 234 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), περί των μεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Γ’ του Μέρους Β’ του νόμου αυτού, προστίθεται παρ. 2 και το άρθρο 234 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 234

Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ’ 1. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν θίγουν την ισχύ των αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων που έχουν εκδοθεί έως την έναρξη ισχύος του.

Ο επανακαθορισμός των αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων ως προς τα ζητήματα, για τα οποία επιφυλάσσεται αποκλειστική αρμοδιότητα στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) γίνεται από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

2. Ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2022, η παράταση του χρόνου εξέτασης των υποψήφιων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του άρθρου 3 του ν. 3699/2008 (Α’ 199) αποτελεί αρμοδιότητα των συλλογικών οργάνων των παρ. 3 και 4 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία Φ.251/22806/Α5/26.2.2021 απόφασης της Υπουργού Παιδείας 2. και Θρησκευμάτων (Β’ 897), του άρθρου 12 της υπό στοιχεία Φ.253/69990/Α5/7.5.2019 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Β’ 1736), της παρ. 8 του άρθρου 13 της υπό στοιχεία Φ.151/20049/Β6/20.2.2007 απόφασης της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 272) και του άρθρου 13 της υπό στοιχεία Φ.253/128314/Β6/29.11.2002 απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 1538).».

Δείτε σχετικά

Τροπολογία 5 διατάξεων κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας στη Βουλή 

Δείτε επίσης

4 τροπολογίες κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, ύλη, ΑΕΙ-Κεραμέως: “Η Ελλάδα άλλαξε” 

Υπουργικό Συμβούλιο-Κεραμέως: Οι 4 άξονες του νέου νομοσχεδίου για τα Πανεπιστήμια

Κεραμέως-voucher 200 ευρώ: Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ανοίξει η πλατφόρμα 

 Ενημέρωση για Μεταθέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ, Μετατάξεις, Αποσπάσεις, νέες Προκηρύξεις ΑΣΕΠ, εισαγωγική επιμόρφωση

Share.

About Author

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Leave A Reply