Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων: Χρήση rapid self-tests για την επιδημιολογική παρακολούθηση της πανδημικής νόσου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων: Χρήση rapid self-tests για την επιδημιολογική παρακολούθηση της πανδημικής νόσου – Επισημάνσεις.

Χρήση rapid self-tests
Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)

Αθήνα, 29-03-2021

Α.Π.: Β 1248

ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ RAPID SELF- TESTS ΣΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ

 Σχετικά με τη χρήση των rapid self-tests COVID-19 , η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων επισημαίνει:

  • Η χρήση τεχνικών Μοριακής Βιολογίας , συγκεκριμένα της Real Time PCR, είναι η πιο αξιόπιστη μεθοδολογία ανίχνευσης της μόλυνσης από τον κορονοϊό τόσο σε ασυμπτωματικούς φορείς όσο και σε ασθενείς.
  • Ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των μοριακών τεχνικών γίνεται από Μοριακούς Βιολόγους, οι οποίοι έχουν την επιστημονική ευθύνη της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων.
  • Οι συγκεκριμένοι επιστήμονες είναι οι πλέον αρμόδιοι για την παραπάνω εξέταση διότι: α) η εκπαίδευση τους σε αυτό το γνωστικό αντικείμενο ξεκινά ήδη από τo προπτυχιακό επίπεδο σπουδών β) διαθέτουν την απαιτούμενη επιστημονική γνώση και τεχνογνωσία εφαρμογής των μοριακών τεχνικών στην κλινική διάγνωση, επιφορτίστηκαν και συνεχίζουν την επιτυχή διεξαγωγή των μοριακών αναλύσεων του κορονοϊου τόσο στα Εργαστήρια του ΕΣΥ, όσο και στις δομές Υγείας των Ερευνητικών Ιδρυμάτων (Παστέρ, ΙΙΒΕΑΑ) και του Ιδιωτικού Τομέα   γ) κατέχουν τη θέση υπευθύνου διαπίστευσης ή/και ελέγχου ποιότητας στην πλειοψηφία των εργαστηρίων μοριακών αναλύσεων.
Επιπρόσθετα

μόνον τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας, ο Υπεύθυνος του προγράμματος επιδημιολογικής επιτήρησης των μεταλλάξεων του κορονοϊου στον ελληνικό χώρο είναι εξέχων Βιολόγος –Ερευνητής.

Η επιτυχής επιδημιολογική παρακολούθηση της νόσου COVID-19

στο σύνολο του πληθυσμού με τη χρήση rapid-tests και εφαρμογή της δοκιμής από τα ίδια τα άτομα (self-testing) απαιτεί ολοκληρωμένο επιστημονικό σχεδιασμό ώστε:

  • Να διασφαλιστεί η εκπαίδευση των χρηστών. Η σωστή λήψη του δείγματος αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το αποτέλεσμα του test και μπορεί να μειώσει σημαντικά την ευαισθησία της δοκιμής παρέχοντας ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα
  • Να υπάρχει μέριμνα για την υποστήριξη από εκπαιδευμένους επαγγελματίες υγείας των ατόμων που αδυνατούν να κάνουν μόνα τους τη δοκιμασία είτε κατ’οίκον είτε σε δομές υγείας και πρωτοβάθμιας περίθαλψης
  • Να είναι σαφής η διαδικασία δήλωσης των θετικών αποτελεσμάτων στον ΕΟΔΥ
  • Με δεδομένη την έως σήμερα χαμηλότερη ευαισθησία των SARS-CoV-2 rapid self –tests, είναι απαραίτητη η θέσπιση επιστημονικών κριτηρίων για τη διαδικασία με την οποία θα γίνεται η επιβεβαίωση, με χρήση μοριακής εξέτασης, του αποτελέσματος του rapid test.

Η Επιτροπή Υγείας Της ΠΕΒ

 Δείτε επίσης

Διευκρινίσεις εμβολιασμού εκπαιδευτικών με αδιάθετες δόσεις εμβολίων σε Εμβολιαστικά Κέντρα
Εμβολιασμός εκπαιδευτικών με αδιάθετες δόσεις εμβολίων σε Εμβολιαστικά Κέντρα | Εγγραφο
Υποχρεωτικά τεστ κορονοϊού σε μαθητές-φοιτητές για συμμετοχή σε δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία

Δείτε ακόμη

Πανελλαδικές 2021: Διευκρινίσεις για γνωματεύσεις υποψηφίων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Οδηγός διαχείρισης περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης από τον/την Εκπαιδευτικό
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση