Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πανεπιστήμια: 14 ερωτήματα από ΥΠΑΙΘ για την ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ-Τηλεδιάσκεψη Α. Τσίπρα με Πρυτάνεις ΑΕΙ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πανεπιστήμια: 14 ερωτήματα-απάντηση από το ΥΠΑΙΘ στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την τηλεδιάσκεψη του Αλέξη Τσίπρα με τους Πρυτάνεις των ΑΕΙ.

Πανεπιστήμια

Ανακοίνωση-απάντηση εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στην Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την Τηλεδιάσκεψη του Προέδρου Αλέξη Τσίπρα με τους Πρυτάνεις των ΑΕΙ, με αφορμή τις αλλαγές που φέρνει το σχέδιο νόμου αναφορικά με την ασφάλεια των Πανεπιστημίων και τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Η Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει πως

ο Αλέξης Τσίπρας καταλόγισε στην Κυβέρνηση απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου, επιφανειακή και όχι ουσιαστική αντιμετώπιση υπαρκτών προβλημάτων αλλά ταυτόχρονα και αδιαφορία για τα μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα ΑΕΙ, όπως και για προκλητική πριμοδότηση των ιδιωτικών κολεγίων.

Αναγνώρισε δε πως τα φαινόμενα παραβατικότητας είναι υπαρκτά σε ορισμένες σχολές «και πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε.

Επίσης τόνισε πως

τα σημαντικά ζητήματα των ΑΕΙ “δεν θα λυθούν ούτε με την μείωση στην χρηματοδότησης ούτε με πολιτική που ενισχύει τα κολέγια έναντι των δημόσιων πανεπιστημίων. Ούτε με την πανεπιστημιακή αστυνομία ή με την διαγραφή των αιώνιων φοιτητών, ούτε με την μείωση των εισακτέων και τον μη διορισμό καθηγητών”.

Το ΥΠΑΙΘ απάντησε θέτοντας 14 ερωτήματα στον ΣΥΡΙΖΑ, καταλήγοντας στην ερώτηση:

“Ποιον ακριβώς εξυπηρετεί η απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου που ο ίδιος φαίνεται να επιδιώκει, με τη μη θεσμοθέτηση ακαδημαϊκών κριτηρίων εισαγωγής, με την διαιώνιση φαινομένων βίας και ανομίας, ανάμεσα σε άλλα;”.

____________________________

Δείτε τα 14 ερωτήματα που θέτει το ΥΠΑΙΘ και ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για την Τηλεδιάσκεψη με τη
14 καίρια ερωτήματα για τον ΣΥΡΙΖΑ
  1. Εξακολουθεί να πιστεύει ότι πρέπει να εισάγονται στα ΑΕΙ της χώρας υποψήφιοι με βαθμολογία 1 ή 2 στα 20 στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως συνέβαινε στη βάση ρυθμίσεων που η Κυβέρνησή του είχε νομοθετήσει;
  • Αν ναι, πώς ακριβώς εξυπηρετείται α) ο ίδιος ο εισαχθείς φοιτητής και ποιες οι προοπτικές αποφοίτησής του και μετέπειτα επαγγελματικής του αποκατάστασης, β) οι συμφοιτητές του που αγωνίστηκαν για να εισαχθούν με υψηλότερες επιδόσεις στο εν λόγω ΑΕΙ και το επίπεδο σπουδών, γ) ο Έλληνας φορολογούμενος;
  • Συμφωνεί να εισάγεται υποψήφιος στη 200η επιλογή του, να μην αποφοιτά ποτέ και να παίρνει τη θέση κάποιου άλλου παρεμφερούς επίδοσης που έχει επιλέξει το τμήμα αυτό σε υψηλή επιλογή;
  • Εξακολουθεί να πιστεύει ότι πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι όσο πιο συγκεντρωτικό γίνεται, οι εξουσίες στον Υπουργό αυξανόμενες και οι αρμοδιότητες των ΑΕΙ μειούμενες; Διαφωνεί με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων στα Πανεπιστήμια, που γίνεται για πρώτη φορά σε θέματα όπως ο καθορισμός των βάσεων εισαγωγής και των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων;
  • Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι, ενδεικτικά το 2018, η Ελλάδα ήταν τελευταία στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο ποσοστό των αποφοίτων κατ’ έτος, με μόλις 9% αποφοίτους κατ’ έτος, όταν ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 24%;
  • Συμφωνεί με το να τεθεί ένα χρονικό όριο στη φοίτηση ή επιμένει ψηφοθηρικά στους «αιώνιους φοιτητές», εμπαίζοντας πρωτίστως τους ίδιους;
  • Συμφωνεί με την ελεγχόμενη είσοδο, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε τόσα πανεπιστήμια διεθνώς;
  • Εξακολουθεί να πιστεύει το «δόγμα Γαβρόγλου», σύμφωνα με το οποίο το «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα» θα δώσει τη λύση στα περιστατικά βίας και ανομίας στα Πανεπιστήμια;
  • Γνωρίζει και παραπληροφορεί ή αγνοεί ότι τα μέλη της Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων δεν θα είναι οπλισμένα;
  • Γνωρίζει και παραπληροφορεί ή αγνοεί ότι αποδόθηκαν στα ΑΕΙ μόλις πριν από μερικούς μήνες περισσότερες από 550 θέσεις μελών ΔΕΠ;
  • Συμφωνεί να υπάρχει η εναλλακτική της επαγγελματικής κατάρτισης για τους νέους μας ή όχι;
  • Γνωρίζει ότι περίπου ένας στους τέσσερις καταρτιζομένους στα ΔΙΕΚ είναι απόφοιτος ΑΕΙ, που επιλέγει την επαγγελματική κατάρτιση προκειμένου να βρει διέξοδο από την ανεργία;
  • Πώς ακριβώς ενισχύεται η ιδιωτική εκπαίδευση έναντι της δημόσιας, όταν αναβαθμίζεται το ακαδημαϊκό περιβάλλον των δημόσιων ΑΕΙ και επιχειρείται η εξυγίανσή του από νοσηρά φαινόμενα; Όταν προβλέπεται για πρώτη φορά, η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού για εισαγωγή σε δημόσια ΙΕΚ;
  • Εν τέλει, ποιον ακριβώς εξυπηρετεί η απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου που ο ίδιος φαίνεται να επιδιώκει, με τη μη θεσμοθέτηση ακαδημαϊκών κριτηρίων εισαγωγής, με την διαιώνιση φαινομένων βίας και ανομίας, ανάμεσα σε άλλα;

Ρητορικά τα ερωτήματα, ασφαλώς, καθώς δεν περιμένουμε δυστυχώς καμία εύλογη απάντηση.

____________________________

Τηλεδιάσκεψη του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ με τους πρυτάνεις των ΑΕΙ-Ανακοίνωση

Απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου, επιφανειακή και όχι ουσιαστική αντιμετώπιση υπαρκτών προβλημάτων αλλά ταυτόχρονα και αδιαφορία για τα μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα ΑΕΙ, με αποτέλεσμα την επιδείνωσή τους, καταλόγισε στην κυβέρνηση ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που είχε με τους πρυτάνεις των ΑΕΙ.

Ο κ. Τσίπρας

με αφορμή τις αλλαγές που φέρνει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας έκανε λόγο για «υποβάθμιση αντί για αναβάθμιση των δημοσίων πανεπιστημίων», καταγγέλλοντας «προκλητική πριμοδότηση των ιδιωτικών κολεγίων».

«Την ώρα που τα δημόσια πανεπιστήμια στην χώρα μας χρειάζονται ενίσχυση και έμπρακτη στήριξη τόσο σε προσωπικό όσο και σε υλικοτεχνικές υποδομές, η κυβέρνηση προσπαθεί να εκμεταλλευτεί υπαρκτά αλλά ευτυχώς όχι γενικευμένα στο σύνολο των πανεπιστημίων φαινόμενα, ώστε να παρουσιάσει τα Δημόσια ΑΕΙ ως κέντρα ανομίας και παραβατικότητας», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Αναγνώρισε πως τα φαινόμενα παραβατικότητας είναι υπαρκτά σε ορισμένες σχολές «και πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε».

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε μεταξύ άλλων:

«Προφανώς και ο ευαίσθητος χώρος της δημόσιας ανώτατης παιδείας, ο κατ’ εξοχήν χώρος δημοκρατίας, ιδεών και μόρφωσης, δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι χώρος βανδαλισμών, βίαιων πράξεων, και παραβατικότητας»

κάνοντας λόγο για

«φαινόμενα που υπάρχουν σε ορισμένα πανεπιστήμια, και αμαυρώνουν τόσο την εικόνα της δημόσιας εκπαίδευσης, όσο και την εικόνα του φοιτητικού κόσμου και της ακαδημαϊκής κοινότητας, που καμιά σχέση δεν έχουν μ’ αυτά».

Παράλληλα, υπογράμμισε πως

«ναι, τα πανεπιστήμια δεν γίνεται να είναι πεδίο δράσης οποιουδήποτε προβοκάτορα, κακοποιού, ή ακόμα και κάποιων που εμφανίζονται με επαναστατικό μανδύα, για να διαπράξουν απεχθείς πράξεις»,

τονίζοντας ωστόσο πως

«τα πανεπιστήμια, όμως, δεν μπορεί να είναι και δεν θα γίνουν, πεδία βολής της κυβερνητικής προπαγάνδας και συκοφάντησης.

Πεδία καταστολής και αστυνομοκρατίας. Πεδία πειραματισμών εις βάρος της δημόσιας Παιδείας, που ανοίγουν το δρόμο στην κερδοσκοπία και στην Παιδεία για τους λίγους».

Στο πλαίσιο αυτό,

ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε την αντίθεση της Συνόδου των Πρυτάνεων και των Συγκλήτων στην δημιουργία σώματος 1.000 οπλισμένων αστυνομικών μέσα στα ΑΕΙ και εστίασε στις συγκεκριμένες και αναλυτικές αντιπροτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί από την πλευρά της πανεπιστημιακής κοινότητας.

«Στο νομοσχέδιο που συζητείται προβλέπεται η πρόσληψη 1.000 επιπλέον αστυνομικών για τα πανεπιστήμια, αλλά δεν προβλέπεται η πρόσληψη καθηγητών, ούτε καν η προκήρυξη ακόμη και των θέσεων περίπου 300 καθηγητών που συνταξιοδοτούνται κάθε χρόνο» τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας,

υπογραμμίζοντας πως υπάρχουν

«σοβαρότατες ελλείψεις στην φοιτητική μέριμνα, έλλειψη διοικητικού προσωπικού και προβληματική υλικοτεχνική υποδομή που σε ορισμένα ιδρύματα είναι μάλιστα υπαρξιακό ζήτημα».

«Προκλητική πριμοδότηση των ιδιωτικών κολεγίων έναντι των ΑΕΙ»

«Όλα αυτά τα σημαντικά ζητήματα δεν θα λυθούν ούτε με την μείωση στην χρηματοδότησης ούτε με πολιτική που ενισχύει τα κολέγια έναντι των δημόσιων πανεπιστημίων. Ούτε με την πανεπιστημιακή αστυνομία ή με την διαγραφή των αιώνιων φοιτητών. Ούτε βέβαια με τα πειθαρχικά συμβούλια και κυρίως δεν θα εξαλειφθούν ούτε με την μείωση των εισακτέων και τον μη διορισμό καθηγητών»

εξήγησε ο κ. Τσίπρας, χαρακτηρίζοντας «δραματικό» το γεγονός ότι σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες η Ελλάδα είναι πάρα πολύ μπροστά σε αριθμό αστυνομικών σε σύγκριση με τον πληθυσμό ενώ είναι πάρα πολύ πίσω σε καθηγητές πανεπιστημίων.

Παράλληλα, ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία

έκανε ιδιαίτερη μνεία στην «προκλητική πριμοδότηση των ιδιωτικών κολεγίων έναντι των δημοσίων πανεπιστημίων».

«Όπως γνωρίζετε η υπουργός Παιδείας αρχικά είχε εξαγγείλει την βάση του δέκα. Δεν το έκανε διότι απλούστατα δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει την κοινωνική κατακραυγή. Άποψή μας είναι ότι πετάει το μπαλάκι στα πανεπιστήμια και θα ισχυριστεί ότι αυτά είναι υπεύθυνα για τον αποκλεισμό 20 χιλιάδων και πλέον νέων από τα δημόσια πανεπιστήμια»

τόνισε,

κάνοντας λόγο για προώθηση αυτών των μαθητών ως πελατεία στα ιδιωτικά κολέγια που εσχάτως με διάφορες τροπολογίες απέκτησαν τη δυνατότητα όχι να δίνουν πτυχία ίσης εκπαιδευτικής αξίας με τα ΑΕΙ, αφού οι σπουδές τους υπολείπονται κατά πολύ, αλλά ισότιμης επαγγελματικής αξίας, αφού οι απόφοιτοί τους θα μπορούν να εγγράφονται ισότιμα στο Τεχνικό ή το Οικονομικό Επιμελητήριο».

«Αυτό», τόνισε ο κ. Τσίπρας «είναι ζήτημα δικαιοσύνης αλλά και απαξίωσης κάθε έννοιας της αριστείας».

Δείτε επίσης

Επίσκεψη Υπουργού Παιδείας στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας: Τι συζητήθηκε
Διαβούλευση νομοσχεδίου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια-Προστασίας ΑΕΙ
Ερωτήσεις και Απαντήσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ-ασφάλεια Πανεπιστημίων

Δείτε ακόμη

Κεραμέως για καταγγελίες φοιτητριών ΑΠΘ: Nα κινηθούν τάχιστα οι διαδικασίες και να χυθεί άπλετο φως
Διάθεση voucher 200 ευρώ για τάμπλετ-λάπτοπ-υπολογιστή: Η διαδικασία για τους δικαιούχους μαθητές-φοιτητές
 Εξεταστική χειμερινού εξαμήνου ΑΕΙ: Οχι νωρίτερα από 27.01-Οι προϋποθέσεις | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση