Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πανεπιστημιοποίηση ΑΣΠΑΙΤΕ: Τι απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή στα περί υποβάθμισης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πανεπιστημιοποίηση ΑΣΠΑΙΤΕ: Τι απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μακρή στη Βουλή στα περί υποβάθμισης της σχολής.

Πανεπιστημιοποίηση ΑΣΠΑΙΤΕ

Την Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού της Ελληνικής Λύσης κας Μαρίας Αθανασίου προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα: «Πανεπιστημιοποίηση της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) χωρίς συνθήκες υποβάθμισής της» απάντησε στη Βουλή η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή.

Η Βουλευτής απηύθυνε στην Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ τα παρακάτω ερωτήματα:

Πρώτον, γιατί η ΑΣΠΑΙΤΕ πενταετούς φοίτησης, με τέσσερα τμήματα διακριτών ειδικοτήτων, μετατρέπεται με την «πανεπιστημιοποίησή» της σε ένα τμήμα τετραετούς φοίτησης, περιορίζοντας με τον τρόπο αυτόν και τις προοπτικές διεύρυνσης των τμημάτων της, σύμφωνα με τις ανάγκες της επαγγελματικής εκπαίδευσης, για εκπαιδευτικό προσωπικό, σε σημαντικούς τομείς, για την ανάπτυξη της χώρας, όπως ο γεωτεχνικός και ο τομέας υγείας, πρόνοιας και ευεξίας; Επίσης, πώς ένα Τμήμα Εκπαιδευτικών Μηχανικών θα λειτουργεί προγράμματα σε όλη την Ελλάδα παρέχοντας παιδαγωγική επάρκεια σε πτυχιούχους άλλων ειδικοτήτων;

Δεύτερον, πώς η τετραετής φοίτηση θα εξασφαλίζει την επάρκεια των πτυχιούχων, τόσο στην εκάστοτε τεχνολογική ειδικότητα, όσο και στην παιδαγωγική επιστήμη, έτσι ώστε να διατηρηθεί ο σχετικός λιτός χαρακτήρας των σημερινών τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ και πώς θα διασφαλιστεί με την τετραετή φοίτηση της πανεπιστημιακής σχολής της τελευταίας η ισότιμη αντιμετώπιση στους διορισμούς διδασκόντων αφενός των εκπαιδευτικών πτυχιούχων της ΑΣΠΑΙΤΕ και αφετέρου των αντίστοιχης ειδικότητας πτυχιούχων των πολυτεχνικών σχολών, των οποίων το πτυχίο αναγνωρίζεται ως Intergrated Master;

Η κα Μακρή τοποθετήθηκε ως εξής:

Ποια είναι η ΑΣΠΑΙΤΕ

Η ΑΣΠΑΙΤΕ, η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και είναι πλήρως αυτοδιοικούμενο.

Ιδρύθηκε το 2002 με τον ν.3027 και στεγάζεται σε κτιριακές εγκαταστάσεις στο Μαρούσι. Έχει δε τα εξής τμήματα: Tο Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Εκπαιδευτικών Ηλεκτρονικών Μηχανικών, με τις αντίστοιχες εισαγωγικές κατευθύνσεις, το Τμήμα Εκπαιδευτικών Μηχανολόγων Μηχανικών και το Τμήμα Εκπαιδευτικών Πολιτικών Μηχανικών. Συμπληρώνονται δε και από το Παιδαγωγικό Τμήμα.

Έχει παραπρογράμματα που λειτουργούν και σε έντεκα άλλες πόλεις -Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Γιάννενα, Ηράκλειο, Βόλο, Σάπες, Ρόδο, Μυτιλήνη, Κοζάνη, Λειβαδιά και Άργος- και παρέχει το πτυχίο που χορηγούν τα τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ, σύμφωνα με τον ν.3027/2002 και παιδαγωγική επάρκεια και επαγγελματικά δικαιώματα, οπότε και διδάσκουν και δουλεύουν και ο βαθμός είναι ενιαίος.

Χορηγείται το πτυχίο αυτό μετά από σπουδές δέκα ακαδημαϊκών εξαμήνων. Σε αυτά τα εξάμηνα περιλαμβάνεται και το εξάμηνο της εκπόνησης της πτυχιακής εργασίας και της εκτέλεσης της πρακτικής άσκησης. Με τον ν.4957/22 εντάσσεται πλέον στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Ισχύει και εξακολουθεί να ισχύει ο διττός χαρακτήρας του πτυχίου, δηλαδή δίνει και παιδαγωγική επάρκεια και επαγγελματικά δικαιώματα. Ίσχυε ήδη από το 1985 με το ν.1566, επικαιροποιήθηκαν αυτά και βελτιώθηκαν. Τώρα, οι απόφοιτοι της ΑΣΠΑΙΤΕ εντάσσονται στους εκπαιδευτικούς κλάδους ΠΕ81 Πολιτικών Μηχανικών-Αρχιτεκτόνων, ΠΕ82 Μηχανολόγων, ΠΕ83 Ηλεκτρολόγων, ΠΕ84 Ηλεκτρονικών προτάσσοντας τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης τόσο αυτούς της γενικής εκπαίδευσης, όσο και της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ακριβώς λόγω του ότι είναι εξ ορισμού κάτοχοι παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Είναι οι αξιολογικοί πίνακες από τους οποίους, κατά φθίνουσα σειρά, γίνονται οι διορισμοί και οι προσλήψεις.

Σχετικά με τα ερωτήματα

Αυτήν τη χρονική στιγμή οι διοικήσεις της ΑΣΠΑΙΤΕ και του ΕΚΠΑ είναι σε μια αγαστή συνεργασία για να βρεθεί η βέλτιστη λύση για την ένταξη της ΑΣΠΑΙΤΕ στο ΕΚΠΑ και το μεγαλύτερο δυνατό όφελος και για τα δύο ιδρύματα.

Αυτό έχει ως στόχο να υπάρχει ποιοτική ολοκληρωμένη εκπαίδευση, όπως επιτάσσει η επιστήμη, η τεχνολογία και οι διεθνείς επιστημονικές πρακτικές.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε η διοίκηση της ΑΣΠΑΙΤΕ δεν έχει καταθέσει καμία συγκεκριμένη πρόταση. Σε κάθε περίπτωση, όταν ολοκληρωθούν οι μεταξύ τους συνομιλίες θα υποβληθούν, θα αξιολογηθούν, θα κριθούν και θα οριστικοποιηθεί το τυχόν αποτέλεσμα.

Δείτε επίσης

Μακρή για πολλαπλό βιβλίο και για τη συμμετοχή ιδιωτικού ομίλου στη συγγραφή 

Πιερρακάκης: Βοηθός δασκάλου στην Παράλληλη-συνέχεια διορισμών-2 αθλητικά σχολεία-άδεια μητρότητας 

Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας 

Αυξήσεις με μείωση εισφορών υγείας: Ελάχιστες και αντιφατικές – Πίνακας μισθολογικών αλλαγών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply