Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παπαευαγγέλου για ανησυχία γονέων μαθητών: Εφόσον έχουμε εμβολιασμένους γονείς δεν θα πρέπει να ανησυχούν

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παπαευαγγέλου για ανησυχία γονέων μαθητών: Εφόσον έχουμε εμβολιασμένους γονείς δεν θα πρέπει να ανησυχούν-Ο σχεδιασμός έχει γίνει ακριβώς με στόχο και φιλοσοφία να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία.

Παπαευαγγέλου για ανησυχία γονέων μαθητών

Κατά τη σημερινή ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας κορονοϊού από την Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας κα Μίνα Γκάγκα, την Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας κα Βάνα Παπαευαγγέλου και τον Επίκουρο Καθηγητή Επιδημιολογίας κο Γκίκα Μαγιορκίνη, είχαμε ερώτηση δημοσιογράφου αναφορικά με την ανησυχία των γονέων και την επιφυλακτικότητα τους στον σχεδιασμό ανοίγματος των σχολείων.

Η κα Παπαευαγγέλου απάντησε

μεταξύ άλλων πως εφόσον έχουμε εμβολιασμένους γονείς δεν θα πρέπει να ανησυχούν. Και ο σχεδιασμός έχει γίνει ακριβώς με στόχο και φιλοσοφία να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία.

Αναλυτικά η ερώτηση της δημοσιογράφου και η απάντηση της κας Παπαευαγγέλου
Δημοσιογράφος

Έχουμε τα πρώτα κρούσματα σε παιδιά στα σχολεία και δη στα δημοτικά. Υπάρχουν ήδη γονείς που ανησυχούνε και κυρίως οι γονείς των μικρότερων παιδιών και δεν θέλουνε να στείλουνε τα παιδιά τους στα σχολεία περιμένοντας πότε θα αρρωστήσουν άλλα 12, 13, 14 για να κλείσει το τμήμα.

Τι έχετε να πείτε σε αυτούς τους γονείς, που είναι λογικό, κυρίως στους γονείς των μικρών παιδιών που φοβούνται και βλέπουν όλο αυτό το σχεδιασμό με μία επιφυλακτικότητα. Σας ευχαριστώ πολύ όλους.

Β. Παπαευαγγέλου

Αναφορικά τώρα με τους γονείς που ανησυχούν να πω ότι και εγώ είμαι μητέρα και κατανοώ την αγωνία τους.

Από την άλλη θα πρέπει να δείξουν εμπιστοσύνη και ιδιαίτερα οι γονείς των παιδιών της μικρής ηλικίας του Δημοτικού, γιατί είναι γνωστό ότι όσο μικρότερο είναι το παιδί τόσο πιο ήπια θα περάσει τη λοίμωξη.

Εφόσον λοιπόν έχουμε εμβολιασμένους γονείς δεν θα πρέπει να ανησυχούν. Και ο σχεδιασμός έχει γίνει ακριβώς με στόχο και φιλοσοφία να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία.

Όταν τα παιδιά μέσα στην τάξη έχουν ένα κρούσμα θετικό σκεφθείτε ότι κάνουν 4 τουλάχιστον τεστ μέσα στις επόμενες 7 μέρες.

Υπάρχει δηλαδή, εφόσον τηρηθούν οι οδηγίες και γίνουν στις σωστές μέρες και έτσι όπως έχουμε δώσει την οδηγία τόσο τα διαγνωστικά τεστ τα rapid όσο και τα selftest στο σπίτι, δεν υπάρχει φόβος για τόσο μεγάλη διασπορά γιατί κάθε παιδί από το Α1 τμήμα που βρίσκεται θετικό θα μένει σπίτι.

Συνεπώς θα μπορέσουμε σε ασυμπτωματική φάση

πριν αρχίσει να μεταδίδει έντονα και φορώντας βέβαια τη μάσκα και κρατώντας όλα τα μέτρα της ατομικής υγιεινής, τα ανοιχτά παράθυρα και όλα αυτά μέσα στην τάξη, έχουμε τη δυνατότητα με αυτό τον τρόπο κάθε θετικό κρούσμα να το απομονώνουμε και συνεπώς να μειώσουμε τη διασπορά μέσα στην τάξη.

Είναι ένα σχέδιο που το έχουμε σκεφτεί σοβαρά

και το έχουμε συζητήσει πολύ και ευελπιστούμε ότι θα πετύχει γιατί και άλλες χώρες, όπως είπα και την προηγούμενη φορά και μελέτες και μαθηματικά μοντέλα, έχουν δείξει ότι ο συνδυασμός της μάσκας και του έντονου τεστ πραγματικά μειώνει πάρα πολύ σημαντικά, 85% όπως είπα και την προηγούμενη φορά, τη διασπορά μέσα στην τάξη.

Θέλω λοιπόν να πω στους γονείς να μας εμπιστευτούν.

Ότι όλα τα κάνουμε με διάβασμα, με σκέψη, συνεκτιμώντας την εμπειρία άλλων χωρών και βέβαια να μας ακούσουν και να κάνουν τα τεστ έτσι όπως πρέπει να τα κάνουν γιατί αυτό θα βοηθήσει και τους ίδιους και όλη την κοινότητα και το σχολείο τους”.

Η κα Παπαευαγγέλου αναφερόμενη κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης στα κρούσματα σε παιδιά και εφήβους είπε:

“Τα κρούσματα σε παιδιά και εφήβους σταθερά αφορούν στο 20% με 21% του συνόλου των κρουσμάτων από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα. Λόγω του αυξημένου συστηματικού ελέγχου στα πλαίσια λειτουργίας των σχολείων, καθώς και της αύξησης της κινητικότητας των παιδιών, όπως έχει ήδη διευκρινιστεί, ενδέχεται να παρατηρηθεί μια αύξηση του αριθμού των νέων κρουσμάτων στα παιδιά και τους εφήβους τις επόμενες εβδομάδες.

Σύμφωνα πάντως με τα πρώτα δεδομένα,

η χρήση αυτοδιαγνωστικών ελέγχων στους μικρούς μαθητές κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς πριν λίγες μέρες, είχε σαν αποτέλεσμα τη διάγνωση 212 ασυμπτωματικών παιδιών ηλικίας 5 έως 17 ετών στην επικράτεια, ποσοστό περίπου 20% του συνολικού αριθμού των διαγνώσεων στην ηλικιακή αυτή ομάδα”.

Για την εμβολιαστική κάλυψη εφήβων και φοιτητών είπε:

“Αξίζει να σχολιαστεί θετικά η σταθερά αυξανόμενη εμβολιαστική κάλυψη των εφήβων μας και η υψηλή εμβολιαστική κάλυψη των φοιτητών μας που ήδη ξεπερνάει το 73%.

Οι φοιτητές μας

έχουν πετύχει εμβολιαστική κάλυψη παρόμοια με αυτή των ενηλίκων ηλικίας 50 με 54 ετών, δείχνοντας και κοινωνική ευθύνη αλλά και την αγωνία τους να επιστρέψουν στα Πανεπιστήμια και στις αίθουσες διδασκαλίας”.

Δείτε επίσης

Κεραμέως: Πολύ ενθαρρυντικά ποσοστά εμβολιασμού στα ΑΕΙ
Κεραμέως-εμβολιασμοί: Αν είχα παιδιά στην ηλικία αυτή θα έτρεχα να τα εμβολιάσω
Τροπολογία: Ψηφιακός έλεγχος στις εκπαιδευτικές δομές σχετικά με τον εμβολιασμό και αποτελεσμάτων τεστ
Κρούσματα στα σχολεία: 805 παιδιά έως 17 ετών βρέθηκαν θετικά σε μια ημέρα
60η Εγκύκλιος-Δημόσιο: Διαδικασία απαλλαγής από ράπιντ έναντι αμοιβής-ευπαθείς ομάδες-διευκολύνσεις γονέων-άδειες
ΦΕΚ: Μέτρα κορονοϊού έως 20 Σεπτεμβρίου 2021
Ομάδες αυξημένου κινδύνου-νέο ΦΕΚ: Τι ισχύει για τους υπαλλήλους του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυτές

Δείτε ακόμη

Πως θα προσέρχονται εκπαιδευτικοί-ΕΕΠ-ΕΒΠ στα σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ από 13.09-Τι ισχύει για τους μαθητές
ΦΕΚ: Λειτουργία εκπαιδευτικών δομών 2021-Μέτρα covid για σχολεία-ΣΔΕ-ΙΕΚ-ΚΔΒΜ-Φροντιστήρια-ΚΞΓ-Βιβλιοθήκες-ΓΑΚ
ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση 2021-22: Σε ποιους μαθητές θα παρέχεται
Σχολεία-μέτρα προστασίας-Πρωτόκολλο: 14 ερωτήσεις και απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας
ΦΕΚ: Νέο Πρωτόκολλο κορονοϊού στις σχολικές μονάδες-Αρχές Διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση