Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παράλληλη Στήριξη και ΚΕΔΑΣΥ: Επεα Πτερόεντα | Αρθρο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παράλληλη Στήριξη και ΚΕΔΑΣΥ: Επεα Πτερόεντα – Αρθρο του Αθανάσιου Γρίβα, τ. Διευθυντή 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, εκπαιδευτικού στο 1ο ΚΕΔΑΣΥ Β Αθήνας.

Παράλληλη Στήριξη και ΚΕΔΑΣΥ

Ακολουθεί άρθρο του Αθανάσιου Γρίβα, τ. Διευθυντή 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, εκπαιδευτικού στο 1ο ΚΕΔΑΣΥ Β Αθήνας.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΚΕΔΑΣΥ: ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ

Ένας από τους καλύτερους θεσμούς που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια για τη στήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές μαθησιακές και άλλες ανάγκες ήταν ο θεσμός της παράλληλης στήριξης.

Στο αρχικό στάδιο και στους πρώτους νόμους, η παράλληλη στήριξη ορίζεται σαν μία πρόσθετη βοήθεια σε κάθε μαθητή που θα είχε ανάγκη, η βοήθεια αυτή θα δινόταν ατομικά σε κάθε ένα μαθητή ,ο εκπαιδευτικός θα βρισκόταν δίπλα στο μαθητή εντός της τάξης και θα υποβοηθούν σε τόσο το έργο του εκπαιδευτικού όσο και την προσπάθεια κάποιου αδύνατου μαθητή, έτσι ώστε να μπορέσει και αυτός να συμβαδίσει με τους υπόλοιπους συμμαθητές του .

Τα τελευταία όμως χρόνια, γίνεται μία προσπάθεια κατάργηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης η οποία ξεκίνησε, τόσο με προφορικές εντολές προϊσταμένων εκπαίδευσης ώστε να μην υπάρχει ένας εκπαιδευτικός προς ένα μαθητή, αλλά η αναλογία να γίνεται ένας εκπαιδευτικός σε δύο ή τρεις ταυτόχρονα μαθητές.

Όπως όλοι καταλαβαίνουμε, αυτό δεν θεωρείται παράλληλη στήριξη πόσο μάλλον όταν είναι διαφορετικές οι ανάγκες των μαθητών μιας τάξης και διαφορετικά τα προβλήματα που αυτοί καλούνται να επιλύσουν βέβαια Αυτός ήταν ο πιο εύκολος τρόπος για μην υπάρχουν τα παράπονα των γονέων ,οι οποίοι έβλεπαν χρόνο με το χρόνο τους τα παιδιά τους αν και έχουν πάρει γνωματεύσεις από τα αρμόδια διεπιστημονικά κέντρα κεράσι να μην έχουν τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται.

Αργότερα οι προφορικές εντολές των προϊσταμένων ήταν να τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός σε δύο ή τρεις μαθητές ,δηλαδή αντί για πλήρη παράλληλη στήριξη των μαθητών 30 ώρες κάθε μαθητής από αυτούς τους τρεις να έχει 8 έως 10 ώρες παράλληλη στήριξη τέλος το καλοκαίρι με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας ορίζεται ότι σε κάθε τμήμα Μπορεί να υπάρχει μόνο μία παράλληλη στήριξη Εκτός και αν υπάρχει αιτιολογημένη έκθεση από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ ( το οποίο είχε δώσει την πλήρη παράλληλη στήριξη και στους δύο ή τρεις μαθητές)

Ας δούμε όμως και τη λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ,

τα οποία είναι αρμόδια βάσει του νόμου, αφού διαθέτουν τις επιστημονικές επιτροπές να γνωματεύσουν τόσο όσον αφορά τις παιδαγωγικές δυσκολίες του μαθητή,να προτείνουν την ύπαρξη ή μη της παράλληλης στήριξης ,αλλά ακόμη και να δώσουν διαφορές προτάσεις για τον εκπαιδευτικό της κάθε τάξης καθώς και στους γονείς τους.

Φανταστείτε ότι ενώ τα ΚΕΔΑΣΥ έχουν δώσει παράλληλης στήριξης για 24 ώρες σε κάποιους μαθητές θα πρέπει να ξανά δικαιολογήσουν τις παράλληλες αυτές στηρίξεις, αν τύχει και περισσότεροι του ενός μαθητή βρίσκεται στην ίδια τάξη αφού βάσει της εγκυκλίου καμία τάξη δεν μπορεί να έχει Δύο εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης ταυτόχρονα.

Αν όμως δούμε και τη λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ τότε θα καταλάβουμε γιατί παρατηρούνται διάφορα προβλήματα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ΚΕΔΑΣΥ είναι η υποστελέχωση του από εκπαιδευτικό ε-πιστημονικό προσωπικό, αφού οι οργανικές θέσεις είναι ελάχιστες και αναγκαστικά προσλαμβάνονται για την υποστήριξή τους, αρκετοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί οι οποίοι αφού θα αναλάβουν υπηρεσία μετά το Σεπτέμβριο, θα πρέπει να ενταχθούν σε ομάδες αφού ενημερωθούν για τη λειτουργία ,ώστε να κάνουν την ανάθεση των μαθητών και έτσι ένας τουλάχιστον μήνας να πηγαίνει χαμένος.

Αφού δεν υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι ,κοινωνικοί λειτουργοί και οι άλλες ειδικότητες που τα ΚΕΔΑΣΥ θα έπρεπε να έχουν, ένας δεύτερος λόγος είναι η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής .Στο κέντρο ακόμη και σήμερα που μιλάμε υπάρχουν τέτοιες υπηρεσίες ,οι οποίες δεν έχουν κτίριο να στεγαστούν και στεγάζονται μέσα σε Γυμνάσια ή Λύκεια με αποτέλεσμα ,να μην υπάρχουν γραφεία για τους εκπαιδευτικούς ούτε οι απαραίτητοι χώροι για τις αξιολογήσεις Αυτά συμβαίνουν και στην Αττική δέστε τα κείμενα που έχουν στείλει από το 2ο ΚΕΔΑΣΥ Β Αθήνας καθώς και από τα ΚΕΔΑΣΥ Ανατολικής Αττικής ,,αλλά και τα υπάρχοντα Ακόμη ΚΕΔΑΣΥ αντιμετωπίζουν πολλές ελλείψεις τόσο σε γραφική ύλη, σε χαρτί και σε μελάνια, αφού δεν χρηματοδοτούνται όπως θα έπρεπε παράδειγμα το Α ΚΕΔΑΣΥ Β Αθήνας.(δεν υπάρχει ούτε δίκτυο)

Αν λοιπόν η μεγάλη αυτή Ανάγκη της κοινωνίας ,να υποστηρίξει τους αδύναμους μαθητές της, να βοηθήσει όσους έχουν ανάγκη ,σημειώνουμε συνεχώς είτε με έλλειψη διάθεσης προσωπικού, είτε με ελλείψεις εκπαιδευτικών, είτε με έλλειψης χρηματοδότησης τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για μία ευνοούμενη κοινωνία ,η οποία έχει ένα ανθρώπινο πρόσωπο .

Η υποβάθμιση και υποστελέχωση του θεσμού, φοβάμαι ότι θα συνεχιστεί όσο δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι και η γνώση των θετικών στοιχείο που προσφέρει τόσο στην εκπαίδευση και στην παιδεία, όσο και στην κοινωνία και την οικογένεια ο θεσμός της παράλληλης στήριξης ,φοβάμαι ότι σε λίγα χρόνια η παράλληλη στήριξη θα καταργηθεί .

Αφού δεν θα προσλαμβάνονται τόσοι εκπαιδευτικοί όσοι είναι ανάγκη και οι γονείς πλέον θα έχουν κουραστεί από τις αναμονές ενός και δύο ετών έτσι ώστε να γίνει διάγνωση των παιδιών τους.

Ας παλέψουμε για μια κοινωνικά δίκαιη και δωρεάν παιδεία.

Ας παλέψουμε για το καλό της κοινωνίας.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ π. ΔΙΕΥ/ΝΤΗΣ 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

1ο ΚΕΔΑΣΥ Β ΑΘΗΝΑΣ

Δείτε επίσης

Μιχαηλίδου για Παράλληλη Στήριξη: 20.000 πιστώσεις-270% αύξηση αιτημάτων-Δεν είναι η σκιά του μαθητή ο εκπ/κός

Ρύθμιση για πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας: Mετατίθεται για ένα ακαδημαϊκό έτος η υλοποίηση του ν.4957/2022

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

2 Σχόλια

  1. Αναστασία on

    Γράφει το άτομο:

    Αφού δεν υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι ,κοινωνικοί λειτουργοί και οι άλλες ειδικότητες που τα ΚΕΔΑΣΥ θα έπρεπε να έχουν, ένας δεύτερος λόγος είναι η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής ……..και άλλα μαργαριτάρια

    Τι λέει πάλι ο δiευθυντής.

    Καλά δεν υπάρχει κάποιος να του τα διορθώνει;

    Ήμαρτον

  2. Γιάννης Παππάς on

    Θα μου επιτρέψετε να θέσω υπόψη τις παρακάτω παρατηρήσεις:

    1) Σε επαρχιακή πόλη, που λόγω μεγέθους γνωριζόμαστε πολύ καλά, ξέρουμε αρκετές περιπτώσεις που οι γονείς χρησιμοποίησαν πολιτικό μέσο για να ασκηθεί πίεση στη διεύθυνση του τοπικού ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ώστε να χορηγήσει διάγνωση για χορήγηση παράλληλης στήριξης αν και οι συγκεκριμένες περιπτώσεις θα έπρεπε να φοιτήσουν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και ειδικότερα σε Ειδικό Νηπιαγωγείο ή Ειδικό Δημοτικό Σχολείο. Για την αποφυγή του κοινωνικού στιγματισμού ή της παροχής κατ΄ αποκλειστικότητα υπηρεσιών ειδικής αγωγής προκρίθηκε λοιπόν η παράλληλη στήριξη στερώντας την αντιστοίχως από κάποιο άλλο παιδί που πραγματικά θα την είχε ανάγκη. Σε δε σχολιασμό προς τα μέλη της διαγνωστικής επιτροπής του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. τέτοιων περιπτώσεων λαμβάνεται η απάντηση ότι έτσι έκρινε (επιστημονικά) η επιτροπή, επιχείρημα που δεν μπορεί να αντικρουστεί καθόσον καλύπτεται από την έννοια της επιστημοσύνης.

    2) Η Διοίκηση (Διεύθυνση Εκπαίδευσης) αναγκάζεται να διαθέτει έναν/μία εκπαιδευτικό για να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερες περιπτώσεις εγκεκριμένων παράλληλων στηρίξεων προκειμένου να αποφύγει τυχόν υποβολή μηνύσεων για παράβαση καθήκοντος εάν και εφόσον αφήσει κάποιο/α μαθητή/τρια χωρίς παράλληλη στήριξη. Στο πρόσφατο παρελθόν σε αντίστοιχη θέση βρέθηκε αν δεν κάνω λάθος η τότε Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.

    Συνεπώς πραγματοποιείται μία σπατάλη ανθρώπινων πόρων γιατί: α) παρεμβαίνουν εξω-επιστημονικοί παράγοντες, β) ο αρμόδιος φορέας (Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) υποκύπτει σε πολιτικές πιέσεις ενώ γ) παράλληλα αντικειμενικά αυξάνονται και οι περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία με ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

    Το επιθυμητό είναι να λαμβάνει κάθε μαθητής/τρια που έχει πραγματική εκπαιδευτική ανάγκη την παράλληλη στήριξη που δικαιούται χωρίς κανενός είδους αποκλεισμούς.

Leave A Reply