Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παραστατίδης για ανακοινώσεις για τη σχολική βία: Eπικοινωνιακή διαχείριση με φιέστες και επιλογές τιμωρητικού χαρακτήρα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παραστατίδης για ανακοινώσεις για τη σχολική βία: Eπικοινωνιακή διαχείριση με φιέστες, συντηρητικές ιδεοληπτικές επιλογές τιμωρητικού χαρακτήρα και αυστηροποίησης ποινολογίου.

Παραστατίδης για ανακοινώσεις για τη σχολική βία

Για επικοινωνιακή διαχείριση με φιέστες, συντηρητικές ιδεοληπτικές επιλογές τιμωρητικού χαρακτήρα και αυστηροποίησης ποινολογίου και για μέτρα που σήμερα μπορεί να φαίνονται αναγκαία αλλά ούτε αναπόφευκτα είναι ούτε μακροπρόθεσμη και βιώσιμη λύση συνιστούν, μιλάει ο Τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Βουλευτής Στέφανος Παραστατίδης, αναφορικά με το σχέδιο καταπολέμησης της βίας στα σχολεία, το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα Τρίτη 9 Απριλίου 2024 στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης στη Θεσσαλονίκη από τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ Κυριάκο Πιερρακάκη, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Κατά τον Τομεάρχη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ “η οριστική λύση πρέπει να αναζητηθεί σε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία,  με ουμανιστικό  αξιακό φορτίο, ένα σχολείο που δεν παρέχει απλά γνώση αλλά μορφώνει, διαπαιδαγωγεί, κοινωνικοποιεί”.

Παραστατίδης για ανακοινώσεις για τη σχολική βία – Ακολουθεί η Δήλωση

ΔΗΛΩΣΗ ΣΤ. ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

09-04-2024

Η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας είναι μία εξαιρετικά σύνθετη υπόθεση, καθώς οι άμεσα και έμμεσα συμμετέχοντες έχουν τη δική τους υποκειμενική γωνία καταγραφής, επεξεργασίας και αντιμετώπισης του φαινομένου. 

Κάποιοι γονείς θυτών δυσκολεύονται να δουν αντικειμενικά την ευθύνη των παιδιών τους, μερικοί μάλιστα παίρνουν το μέρος των παιδιών τους. 

Κάποιοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν τη μέγιστη αυστηροποίηση των ποινών για μία πιο ελεγχόμενη τάξη.

Κάποια σχολεία δεν είναι αμερόληπτα, συνήθως υποβαθμίζουν το πρόβλημα ώστε να μην μειωθεί το κύρος του σχολείου. 

Κάποια θύματα αρνούνται τα γεγονότα διότι φοβούνται αντίποινα και συνήθως µοιράζονται τα βιώματά τους µε τους στενότερους φίλους τους -µόνο λίγοι από αυτούς το µοιράζονται µε τους γονείς.

Κάποιοι παρευρισκόμενοι παρακολουθούν χωρίς να παρεμβαίνουν γιατί φοβούνται αντίποινα. 

Ακόμη και ως αυτόπτες μάρτυρες, δείχνουν απρόθυμοι να αποκαλύψουν τα πραγματικά γεγονότα.  

Δυστυχώς και οι νέες ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του πολυσύνθετου αυτού φαινομένου, μάς καθιστούν στο ίδιο έργο θεατές. 

Η κυβέρνηση τρέχει πίσω από τα κοινωνικά προβλήματα όταν πια έχουν καταστεί ανεξέλεγκτα λόγω της έλλειψης οποιουδήποτε σχεδιασμού πρόληψης και αντιμετώπισης των αιτιών που τα προκαλούν. 

Και τότε προσφεύγει εσπευσμένα στην επικοινωνιακή διαχείριση με φιέστες και ανακαλεί από το παρελθόν συντηρητικές ιδεοληπτικές επιλογές τιμωρητικού χαρακτήρα και  αυστηροποίησης ποινολογίου. Μέτρα που σήμερα μπορεί να φαίνονται αναγκαία αλλά ούτε αναπόφευκτα είναι ούτε μακροπρόθεσμη και βιώσιμη λύση συνιστούν. 

Για αυτό και η δυστοπική πραγματικότητα φαινομένων βίας και παραβατικότητας, που δεν περιορίζεται στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά εγγράφεται στο κοινωνικό σώμα, δεν φαίνεται να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά από τα μέχρι τώρα κυβερνητικά μέτρα. 

Ένα χρόνο μετά από την ψήφιση του νόμου  για τη σχολική βία  με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί Σπάμε τη Σιωπή» η κατάσταση αντί να βελτιωθεί επιδεινώθηκε. Η οριστική λύση πρέπει να αναζητηθεί σε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία,  με ουμανιστικό  αξιακό φορτίο, ένα σχολείο που δεν παρέχει απλά γνώση αλλά μορφώνει, διαπαιδαγωγεί, κοινωνικοποιεί. Μέσα από ένα τέτοιο σχεδιασμό, το σχολείο μπορεί και πρέπει να γίνει ο πυρήνας ανάπτυξης δράσεων και πρωτοβουλιών,  σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, κέντρο καλλιέργειας της κουλτούρας της αποδοχής και της συνεργασίας.

Δείτε σχετικά

Το σχέδιο καταπολέμησης της βίας στα σχολεία όπως το παρουσίασε ο Υπ. Παιδείας Κ. Πιερρακάκης | VIDEO 

Πιερρακάκης-Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία: Από 2.000 στις 4.000 τα τελευταία χρόνια 

Καθηκοντολόγιο ομάδων δράσης για σχολική βία και υπεύθυνων αποδεκτών αναφορών στη σχολική μονάδα 

Λειτουργία πλατφόρμας για τη σχολική βία και εκφοβισμό | Το ΦΕΚ 

Πριν φύγετε

Εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών: Διδακτικό και εργασιακό ωράριο-Αδειες-Μεταθέσεις-Τοποθετήσεις | Οδηγός

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση