Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παραστατίδης για διατάξεις Υπουργείου Παιδείας: «Από τα κολέγια του ενός ορόφου, στα Πανεπιστήμια του ενός ορόφου!»

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παραστατίδης για διατάξεις Υπουργείου Παιδείας: «Από τα κολέγια του ενός ορόφου, στα Πανεπιστήμια του ενός ορόφου!».

Παραστατίδης για διατάξεις Υπουργείου Παιδείας

Σε Πανεπιστήμια ενός ορόφου από κολέγια του ενός ορόφου αναφέρθηκε ο κος Στέφανος Παραστατίδης Βουλευτής Κιλκίς ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής και Τομεάρχης Παιδείας κατά τη διάρκεια ομιλίας του στη Βουλή όταν ψηφιζόταν η Τροπολογία με  διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα τη συστέγαση διαφορετικών μονάδων παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης και την εγκατάσταση Παραρτημάτων Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.

Οι διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα άρθρα 35, 36 και 37.

Στο άρθρο 35 – Εξειδίκευση προϋποθέσεων ίδρυσης παραρτημάτων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων – Τροποποίηση παρ. 2, 2Α και 4 και προσθήκη παρ. 5, 6 και 7 στο άρθρο 6 ν. 4957/2022.

Με τη ρύθμιση, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ, επέρχονται οι αναγκαίες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις των εξουσιοδοτικών διατάξεων που αφορούν στην ίδρυση παραρτημάτων Α.Ε.Ι., αποσκοπώντας τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του παραρτήματος σε συμφωνία προς την αρχή του αυτοδιοίκητου των Α.Ε.Ι..

Στο άρθρο 36 – Μεταβατική διάταξη για τις κτιριακές υποδομές και εγκαταστάσεις των παραρτημάτων Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης – Τροποποίηση τίτλου Κεφαλαίου Γ΄ Μέρους Ε΄ και προσθήκη άρθρου 199Α στον ν. 5094/2024.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία καθώς ο χωρικός εν γένει σχεδιασμός βρίσκεται σε στάδιο πλήρους αναδιαμόρφωσης και μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί το αρχικό στάδιο του πρώτου επιπέδου σχεδιασμού, ήτοι η εκπόνηση των μελετών. Η χωροθέτηση των δραστηριοτήτων των παραρτημάτων Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, κατά παρέκκλιση των χρήσεων γης σε περιοχές, στις οποίες ήδη λειτουργούν ή δύναται να λειτουργήσουν οποιασδήποτε φύσεως εκπαιδευτικές δομές, παρίσταται κατάλληλη και αναγκαία επιλογή προς διασφάλιση τόσο της προστασίας του δομημένου περιβάλλοντος όσο και της προστασίας της παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Στο άρθρο 37 – Συστέγαση διαφορετικών μονάδων παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης – Τροποποίηση περ. 1 υποπαρ. Θ.6. παρ. Θ. άρθρου πρώτου ν. 4093/2012.

Η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία, προκειμένου να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα στέγασης δομών εκπαίδευσης”.

Δείτε

Διατάξεις για συστέγαση μονάδων παροχής εκπαίδευσης-Εγκατάσταση Παραρτημάτων ΝΠΠΕ στο νόμο 5176/2025 

Αναλυτικά τι είπε ο Βουλευτής

«Από τα κολέγια του ενός ορόφου, στα Πανεπιστήμια του ενός ορόφου!»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Με αφορμή τη νυχτερινή τροπολογία της παιδείας, η οποία κατατέθηκε από την κυβέρνηση, θέλω να σας θυμίσω ότι σε αυτή εδώ την αίθουσα, ακριβώς πριν ένα χρόνο όλοι εμείς συζητήσαμε το νομοσχέδιο και πλέον νόμο Πιερρακάκη για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δική μας πολιτική ευθύνη είναι να θυμόμαστε, Ξεκινώντας από εμάς τους ίδιους, τι είπαμε, τι υποστηρίξαμε, ποιες ήταν οι θέσεις μας. Έτσι ώστε αν έχουμε κάνει λάθη, να αναλάβουμε την ευθύνη, να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Και βεβαίως, δική μας πολιτική ευθύνη είναι να θυμόμαστε τι ακριβώς είχε πει η κυβέρνηση στο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια κάθε της επιχείρημα, κάθε της λέξη, ούτως ώστε να λογοδοτεί για όσα δεν έχει κάνει ή όσα δεν έχει πει αλλά σκοπεύει να κάνει.

Ο Βενιαμίν Φραγκλίνος έλεγε ότι οι πιστωτές έχουν καλύτερη μνήμη από τους οφειλέτες. Οι πιστωτές σας κύριοι της κυβέρνησης, οι πολίτες που σας εμπιστεύτηκαν θυμούνται την οφειλή σας; Να αναβαθμίσετε την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Εσείς όμως την έχετε ξεχάσει.

Το πρώτο ισχυρό επιχείρημα ειπώθηκε από τα χείλη του ΠΘ, στις 21/12/2023, όταν το νομοσχέδιο παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο. Κωδικός ελεύθερο πανεπιστήμιο, είπε ο κ. Μητσοτάκης, δεσμευόμενος για ισχυροποίηση του δημοσίου πανεπιστημίου και απαλλαγή του από τη γραφειοκρατία. Ενα χρόνο μετά, είναι κοινώς παραδεκτό πως ούτε το δημόσιο πανεπιστήμιο ενισχύθηκε, ούτε η γραφειοκρατία αντιμετωπίστηκε.

Κατόπιν, η κυβέρνηση υποσχέθηκε παραρτήματα από μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Τα ΜΜΕ μιλούσαν για το Χάρβαρντ, το Γέιλ, την Οξφόρδη, τη Σορβόννη – την πραγματική Σορβόννη γιατί κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να συναντήσουμε από Σορβόννες το επόμενο διάστημα. Εμείς περιμένουμε ακόμη, ίσως έρχονται με το πλοίο της γραμμής. Θυμίζω ότι η κυβέρνηση επικαλέστηκε αυστηρές προδιαγραφές. Όχι πανεπιστήμια του ενός ορόφου. Επίσης, η κυβέρνηση έκανε φέιγ βολάν ότι θα φέρει τους 40.000 Έλληνες φοιτητές του εξωτερικού πίσω, Δεν ξέρουμε τελικά ποιους εννοούσε, αυτούς ή τους επόμενους. Ένα φθηνό επιχείρημα μίας κλειστής, μικρής πλην τίμιας Ελλάδας, το οποίο τότε, έκανε τη δουλειά του. Σήμερα σχεδόν φαντάζει αστείο, καθώς ζητούμενο για τη χώρα δεν είναι οι φυσιολογικές εκροές αλλά το εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό εισροών, το οποίο απαιτεί ισχυρά πανεπιστήμια, ως πόλους έλξης.

Εμείς τότε είπαμε ότι ο νόμος αυτός δεν θα ενισχύσει το δημόσιο πανεπιστήμιο, δεν θα έρθει το Χάρβαρντ, το Γέιλ και η Οξφόρδη, παρά παραρτήματα υποβαθμισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού. Πώς δεν είναι μη κερδοσκοπικά τα πανεπιστήμια που φέρνει ο κ. Πιερρακάκης. Πώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να κάνει τα κολλέγια πανεπιστήμια. Μία κυβέρνηση που απλά φαίνεται να συνδιαλέγεται με επιχειρηματίες, καθώς κάποιοι γνώριζαν εκ των προτέρων το νόμο και αγόραζαν οικόπεδα ή κατέθεταν αιτήματα ίδρυσης πανεπιστημίων στην επιτροπή ανταγωνισμού πριν ο νόμος ψηφιστεί.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Με την τροπολογία που φέρνει η η κυβέρνηση, στο άρθρο 2 καταργείται πλέον η χρήση γης και παρακάμπτεται ο έλεγχος των αρμοδίων Πολεοδομιών κατά παρέκκλιση της ισχύουσας νομοθεσίας αποκλειστικά και μόνο χάριν των υπό ίδρυση παραρτημάτων.

Ενώ στο άρθρο 3 δύναται πλέον να εγκατασταθεί στο ίδιο κτίριο ένα κολέγιο, ένα ιδιωτικό σχολείο μαζί με ένα πανεπιστημιακό Παράρτημα. Δηλαδή στο ίδιο κτίριο να συστεγάζεται μία κερδοσκοπική επιχείρηση με ένα μη κερδοσκοπικό – υποτίθεται – παράρτημα. Δηλαδή ένα κολλέγιο με ένα Πανεπιστημιακό Παράρτημα με δύο εταιρικές εκδοχές ιδίων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Εν τω μεταξύ, στη διεθνή αγορά βοά ο τόπος ότι η τριτοβάθμια στην Ελλάδα είναι οικόπεδο γωνία! Και προτείνονται σε funds και πολυεθνικές να ψωνίσουν, γιατί η Ελλάδα πουλάει. Έτσι, τα «Εκπαιδευτήρια ο Πλάτων» εξαγοράστηκαν από το βρετανικό fund International School Partnerships. Τα CGS Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα και η Σχολή Μωραΐτη εξαγοράστηκαν από την Inspired Education Group. Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα εξαγοράστηκαν από την Cognita και το International School of Athens εξαγοράστηκε από την Dukes Education.

Υπάρχει κάποια σύνδεση του γεγονότος ότι μεγάλα funds έχουν επιδοθεί σε επιθετικές εξαγορές ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης στη χώρα και της παρούσας τροπολογίας με την οποία μπορούν να συστεγάσουν στις ίδιες εγκαταστάσεις με άλλη νομική υπόσταση και πανεπιστημιακά παραρτήματα ή πρόκειται για απλή σύμπτωση;

Όμοια με εκείνη την σατανική σύμπτωση να κατατίθεται αίτημα στην επιτροπή Ανταγωνισμού για την ίδρυση ιδιωτικού πανεπιστημίου λίγο πριν από την ψήφιση του σχετικού νόμου;

Και εν τέλει, με τις αλλαγές στις κτιριακές προδιαγραφές που φέρει η τροπολογία, μεταβαίνουμε – όπως ακριβώς το λέγαμε ένα χρόνο πριν – από τα κολέγια του ενός ορόφου, στα Πανεπιστήμια του ενός ορόφου!

Πόσες ακόμη εκπτώσεις θα κάνετε;

Μήπως στην πορεία θα καταργήσετε και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής; Τα λέω σήμερα εδώ να καταγραφούν, για να μη αποκαλέσετε μέντιουμ αύριο.

Για σας, κύριοι της ΝΔ, ισχύει πως η μνήμη, όπως έλεγε ο Γιώργος Σεφέρης, όπου και να την αγγίξεις πονεί.

Δείτε επίσης

Αποτελέσματα εσωτερικού erasmus για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 – Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας 

AELIA-Erasmus+: Eκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την πράσινη μετάβαση 

 Επιμόρφωση Β2 επιπέδου ΤΠΕ: Αιτήσεις συμμετοχής από 04.02.2025 για την 3η περίοδο 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply