Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παραστατίδης για κενά στα σχολεία: Τα στοιχεία αποκρύπτονται-τα κενά παραμένουν

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Παραστατίδης για κενά στα σχολεία: “Τα στοιχεία αποκρύπτονται-τα κενά παραμένουν-Η απάντηση της Υφυπουργού “άδειασε” τους Διευθυντές Σχολείων”.
Παραστατίδης για κενά στα σχολεία
Την πλήρη αδυναμία της κυβέρνησης – ήδη στο πέμπτο έτος της θητείας της- να επιλύσει το χρονίζον πρόβλημα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και την αδιαφάνεια με την οποία διαχειρίζεται το συγκεκριμένο ζήτημα, ανέδειξε η σημερινή συζήτηση στη Βουλή με την αρμόδια Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ κα Δόμνα Μιχαηλίδου σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης, σύμφωνα με τον καταθέτοντα αυτήν Τομεάρχη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής και Βουλευτή Κιλκίς κο Στέφανο Παραστατίδη.
 “Την ερώτηση για τα κενά στα σχολεία δεν την κατέθεσα εθιμοτυπικά ή υπηρετώντας ένα είδος αντιπολιτευτικής τελετουργίας. Είμαστε σήμερα εδώ γιατί οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία είναι ένα πραγματικό πρόβλημα που αφορά πραγματικούς ανθρώπους” τόνισε αρχικά ο κος Παραστατίδης.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ και στο θέμα της διαφάνειας και των ανοικτών δεδομένων για τα εκπαιδευτικά κενά:
“Τα κενά στην εκπαίδευση είναι ένα θέμα που απαιτεί διαφάνεια, με γνώση των πραγματικών δεδομένων από όλους, ούτως ώστε να υπάρχει λογοδοσία της εξουσίας. Θυμάμαι, αντίστοιχα, στην πανδημία, ως ΠΑΣΟΚ δημιουργήσαμε ανθρωποδίκτυα για να έχουμε πρόσβαση στην πληροφορία και τα δεδομένα για να μπορούμε να ασκήσουμε με υπευθυνότητα τον αντιπολιτευτικό μας ρόλο. Η ίδια πολιτική  ασκείται και σήμερα στην παιδεία, τα δεδομένα παραμένουν κλειστά και εμείς λειτουργούμε ως ντεντέκτιβ, συλλέγοντας στοιχεία για να ασκήσουμε αντιπολίτευση με ευθύνη”, σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Παραστατίδης.
Αφού ο κος Παραστατίδης παρέθεσε ενδεικτικά στοιχεία από αρκετές περιοχές της χώρας που οι θέσεις που καλύφθηκαν υπολείπονται των αντίστοιχων αναγκών με βάση τα αιτήματα των αντίστοιχων Διευθύνσεων εκπαίδευσης, τόνισε ότι αυτό οδήγησε ώστε φέτος στα σχολεία να έχουμε 5.000 λιγότερο μόνιμο προσωπικό ενώ και οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν σε πρώτη φάση είναι 3.500 λιγότεροι, δηλαδή τουλάχιστον 8500 λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό σε σχέση με πέρυσι.
“Είναι φανερό λοιπόν  από τα επίσημα στοιχεία, είναι ότι τα νούμερα δεν βγαίνουν αφού παραμένει ανεξήγητη αυτή η μείωση συγκριτικά με πέρυσι. 
Μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών? Όχι 
Μειώθηκε ο αριθμός των σχολικών τμημάτων ? Όχι  
Δηλαδή τι θέλετε να μας πείτε;
Ότι η δική σας κυβέρνηση – γιατί είναι ο 5ος χρόνος διακυβέρνησης σας, δηλαδή οι προκάτοχοι σας – έκαναν σπατάλη ανθρώπινων εκπαιδευτικών πόρων και κατηγορείτε τους διευθυντές σχολείων και εκπαίδευσης που εσείς , η ΝΔ, επιλέξατε  και τοποθετήσατε ότι έστελναν μέχρι πέρυσι πλασματικά – «φουσκωμένα» – στοιχεία?  
Αλήθεια φέτος σας αιτήθηκαν λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό από πέρυσι?”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον Βουλευτή η απάντηση της Υπουργού “άδειασε” τους Διευθυντές Σχολείων που η ίδια η κυβέρνηση έχει διορίσει
Από την πλευρά της η Υπουργός, τονίζει ο κος Παραστατίδης, δεν διέψευσε τα κενά που έχουν δημιουργηθεί ενώ παραδέχθηκε πώς το σύνολο των στοιχείων δεν είναι γνωστό ούτε στην ίδια την ηγεσία του Υπουργείου! Επιβεβαίωσε έτσι πως η κυβέρνηση χαράσσει την εκπαιδευτική πολιτική της χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο κος Παραστατίδης, άφησε αιχμές προς τους Διευθυντές εκπαίδευσης – τους οποίους η ίδια η κυβέρνηση έχει διορίσει- καθώς όπως είπε, «αυτό που ζητάνε δεν είναι πάντοτε σωστό και δεν ταυτίζεται απαραίτητα με τα πραγματικά κενά στα σχολεία». 
Τέλος, παρέπεμψε στις επόμενες ημέρες την οριστική επίλυση του ζητήματος και παραδέχτηκε ότι είναι κλειστά και μη προσβάσιμα τα δεδομένα που αφορούν τα κενά στην εκπαίδευση και δεσμεύτηκε ότι αυτό θα αλλάξει.
Αβεβαιότητα και για τα ολοήμερα σχολεία
Η Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Παραστατίδη αφορούσε επίσης και το κρίσιμο ζήτημα των ολοήμερων σχολείων.
Ο Βουλευτής Κιλκίς τόνισε πως το ολοήμερο σχολείο είναι ένας “σημαντικός θεσμός που δεν πρέπει να απαξιωθεί, ούτε να λειτουργήσει ως παιδοφυλακτήριο”, ενώ υπενθύμισε τις δεσμεύσεις τόσο του Πρωθυπουργού όσο και του αρμόδιου Υπουργού κ. Πιερρακάκη για παράταση του ωραρίου του. Ανέλυσε μάλιστα τα τρία στοιχεία που είναι κρίσιμα για την επιτυχία του θεσμού: αμεσότητα στελέχωσης, ειδικότερα σε κρίσιμες ειδικότητες (Θεατρολόγοι, Γυμναστές, Πληροφορικοί, Αισθητικής αγωγής, Καλλιτεχνικών) και επαρκείς υποδομές (έλλειψη ουσιαστικών τραπεζαριών και τραπεζοκόμων, έλλειψη χώρων με δυνατότητα κατάκλισης).
Δείτε ολόκληρη τη συζήτηση
Δείτε σχετικά

Μιχαηλίδου για κενά στη Βουλή: Αρχές Οκτωβρίου περνάμε στη Β Φάση-Ναι στα “Ανοιχτά δεδομένα” για τα κενά 

Δείτε επίσης

Εγγραφο καταγραφής κενών για Β Φάση: Γενική-Ειδική Αγωγή-ΚΕΔΑΣΥ-ΔΥΕΠ-ΤΥ-Μουσικά σχολεία

Εγγραφο καταγραφής κενών ΕΕΠ-ΕΒΠ για τη Β Φάση: ΣΜΕΑΕ-ΚΕΔΑΣΥ-ΣΔΕΥ/ΚΕΔΑΣΥ-Εξειδικευμένη 

Ωράριο μόνιμων και αναπληρωτών εκπ/κών-ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπ/γεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-Ειδικά-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία

Οδηγός νέου αναπληρωτή: Γενικές οδηγίες-Πριν και μετά την πρόσληψη-Προς την απόλυση 

Οδηγός για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς: Πρόσληψη-τοποθέτηση-ανάληψη υπηρεσίας-ωράριο-μισθολογικά-άδειες

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση