Παράταση αιτήσεων αξιολόγησης από ΚΕΔΑΣΥ μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες Β’ και Γ’ Λυκείου ζητούν 24 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Αναφορά στη Βουλή επιστολής του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΓΕΛ Χολαργού.
Παράταση αιτήσεων αξιολόγησης από ΚΕΔΑΣΥ
Επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΓΕΛ Χολαργού κατατέθηκε ως Κοινοβουλευτική Αναφορά στη Βουλή από 24 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία των Βουλευτών Αχαΐας Κώστα Μάρκου και Σίας Αναγνωστοπούλου, οι οποίοι ζητούν να χορηγηθεί παράταση της τελικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων αξιολόγησης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες Β’ και Γ’ Λυκείου, από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), ούτως ώστε όπως αναφέρουν, κανένας μαθητής να μη στερηθεί του δικαιώματός του να εξεταστεί προφορικά στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Σύμφωνα με την Αναφορά των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ
Ο αποκλεισμός των μαθητών αποτελεί απόρροια της πρακτικής, που ακολούθησε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το οποίο παρέλειψε να προβεί στην έγκαιρη γνωστοποίηση σε Διευθυντές σχολείων και ενώσεις Γονέων της νέας νομοθετικής ρύθμισης, και της σχετικής Εγκυκλίου του, όπου προβλεπόταν καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση σχετικής αίτησης στα ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ.. Χαρακτηριστικά, η σχετική Εγκύκλιος εστάλη στα σχολεία ηλεκτρονικά την 5η Οκτωβρίου 2022* ενώ η προθεσμία για την κατάθεση αίτησης στα ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. έληγε την 31 η Αυγούστου 2022.
Ο αιφνιδιασμός των μαθητών, αναφέρουν οι Βουλευτές, που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες αλλά δεν είχαν ακόμη ζητήσει την αξιολόγησή τους, συνιστά κατάφωρη παραβίαση του δικαιώματός τους να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και δυσμενή διάκρισή τους σε σχέση, με τους λοιπούς συμμαθητές τους.
*Τι έλεγε το υπ. αριθμ. πρωτ. 114766/21-9-2022 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ
Υπενθυμίζουμε πως σύμφωνα με το υπ. αριθμ. πρωτ. 114766/21-9-2022 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) με θέμα “Διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136/τΑ΄/3-8-2021) σχετικά με την αξιολόγηση μαθητών που φοιτούν στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Λυκείου όλων των τύπων”, το οποίοι απεστάλη στις ΠΔΕ, ΚΕΔΑΣΥ, ΔΙΠΕ, ΔΙΔΕ και Σχολικές Μονάδες της χώρας:
α) Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αξιολογούν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών/τριών οι οποίοι/ες κατά την ημερομηνία κατάθεσης της σχετικής αίτησης φοιτούν μέχρι και την Α΄ τάξη Λυκείου όλων των τύπων.
β) Για την πρώτη εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων το σχολικό έτος 2022-23, η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης της σχετικής αίτησης ήταν η 31η Αυγούστου 2022.
γ) Για τα επόμενα έτη η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης σχετικής αίτησης είναι η 30η Ιουνίου εκάστου έτους.
δ) Στις περιπτώσεις που γονέας/κηδεμόνας μαθητή/τριας που φοιτά στη Β΄ ή Γ΄ τάξεις Λυκείου όλων των τύπων επιθυμεί να καταθέσει αίτηση σε μεταγενέστερες ημερομηνίες από τις καθορισμένες, ενημερώνεται ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. δεν δύναται να προβεί σε έκδοση αξιολογικής έκθεσης για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και κατ’ επέκταση να προτείνει διαφορετικό τρόπο αξιολόγησης στις εξετάσεις.
Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ
Η διάταξη του νόμου 4823/2021
Σύμφωνα με την πρόβλεψη του νόμου 4823/2021 τα ΚΕΔΑΣΥ δύνανται να αξιολογούν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών που φοιτούν μέχρι και την Α’ Λυκείου.
Συγκεκριμένα στον νόμο 4823/2021 “ Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις’’, στο άρθρο 53 αναφέρεται ότι:
“Τα ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ. δύνανται να αξιολογούν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών που φοιτούν μέχρι και την Α’ Λυκείου όλων των τύπων , οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους” και παρακάτω “β. στις περιπτώσεις που ο γονέας/ κηδεμόνας μαθητή/τριας που φοιτά στη Β ή Γ’ τάξεις Λυκείου όλων των τύπων που επιθυμεί να καταθέσει αίτηση σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το ΚΕΔΑΣΥ ΔΕΝ δύναται να προβεί σε έκδοση αξιολογικής έκθεσης για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και κατ’ επέκταση να προτείνει διαφορετικό τρόπο αξιολόγησης στις εξετάσεις”.
Ακολουθεί η Αναφορά και η επιστολή των γονέων και κηδεμόνων
Α. Η ΑΝΑΦΟΡΑ
Προς το Προεδρείο της Βουλής
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Ανάγκη χορήγησης της αυτονόητης παράτασης τελικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων αξιολόγησης από τα ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ., ούτως κανένας μαθητής να μη στερηθεί του δικαιώματός του να εξεταστεί στις Πανελλήνιες εξετάσεις»
Οι Βουλευτές Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κώστας Μάρκου και Αθανασία (Σία) Αναγνωστοπούλου καταθέτουν ως αναφορά την Επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΓΕΛ Χολαργού, για το σοβαρό ζήτημα που απασχολεί το σύνολο της σχολικής κοινότητας, το οποίο αφορά στον αποκλεισμό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες Β’ και Γ’ Λυκείου από τη συμμετοχή τους στην ενδεδειγμένη προφορική εξέταση στις προαγωγικές και τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Ο αποκλεισμός των μαθητών αποτελεί απόρροια της πρακτικής, που ακολούθησε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το οποίο παρέλειψε –άγνωστο για ποιο λόγο- να προβεί στην έγκαιρη γνωστοποίηση σε Διευθυντές σχολείων και ενώσεις Γονέων της νέας νομοθετικής ρύθμισης, και της σχετικής Εγκυκλίου του, όπου προβλεπόταν καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση σχετικής αίτησης στα ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ..
Χαρακτηριστικά, η σχετική Εγκύκλιος εστάλη στα σχολεία ηλεκτρονικά την 5η Οκτωβρίου 2022 ενώ η προθεσμία για την κατάθεση αίτησης στα ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. έληγε την 31η Αυγούστου 2022!!! Ο αιφνιδιασμός των μαθητών, που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες αλλά δεν είχαν ακόμη ζητήσει την αξιολόγησή τους, συνιστά κατάφωρη παραβίαση του δικαιώματός τους να εξεταστούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και δυσμενή διάκρισή τους σε σχέση, με τους λοιπούς συμμαθητές τους.
Καλείται η αρμόδια Υπουργός να επιληφθεί του θέματος, να χορηγήσει την αυτονόητη παράταση τελικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων αξιολόγησης από τα ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ., ούτως ώστε, οι μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου, που έμειναν χωρίς δική τους υπαιτιότητα εκτός διαδικασίας, να μη στερηθούν το δικαίωμά τους να εξεταστούν στις Πανελλήνιες εξετάσεις, υπό ίσους όρους με τους λοιπούς συμμαθητές τους. Επίσης, να ενημερώσει το Σώμα για τις ενέργειές της.
Αθήνα, 3 .2. 2023
Οι καταθέτοντες βουλευτές
Β. Η επιστολή των γονέων και κηδεμόνων
H Επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΓΕΛ Χολαργού
Δείτε επίσης
Διευκρινίσεις αξιολόγησης μαθητών Β΄ και Γ΄ τάξεων Λυκείου για Μαθησιακές Δυσκολίες από τα ΚΕΔΑΣΥ
Γνωματεύσεις ΚΕΔΑΣΥ-αξιολογικές εκθέσεις: Επισημάνσεις σχετικά με την έκδοση και την ισχύ τους
Αξιολόγηση δυσλεξίας μέχρι και την Α’ Λυκείου: Κατάργηση της διάταξης ζητά η ΑΣΓΜΕ-Αναφορά στη Βουλή
Αξιολόγηση μαθητών από ΚΕΔΑΣΥ: Διαδικασία παραπομπής | Εγγραφο
ΚΕΔΑΣΥ: Διαδικασία παραπομπής-αξιολόγησης μαθητών | Εγγραφο
Πριν φύγετε
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/paratasi-aithsewn-a3iologhshs-apo-kedasy-mathitwn-me-mathisiakes-diskolies-b-g-likeiou-zhtoun-24-vouleutes-syriza/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.