Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παράταση lockdown έως 18.01: Γιατί δεν άνοιξαν Γυμνάσια και Λύκεια- Ηρωες και οι εκπαιδευτικοί

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παράταση lockdown έως 18.01: Γιατί δεν άνοιξαν τα Γυμνάσια και Λύκεια- Ηρωες και οι εκπαιδευτικοί-Τι ειπώθηκε στην ενημέρωση για την πανδημία κορονοϊού.

Παράταση lockdown έως 18.01

Την καθιερωμένη ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών του Υπουργείου Υγείας είχαμε σήμερα Παρασκευή 08.01.2021 από την Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας κα Βάνα Παπαευαγγέλου τον Επίκουρο Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ κο Γκίκα Μαγιορκίνη και τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας & Διαχείρισης Κρίσεων κο Νίκο Χαρδαλιά.

Τοποθέτηση Νίκου Χαρδαλιά

Ο κος Νίκος Χαρδαλιάς ανακοίνωσε το τι θα ισχύει την επόμενη εβδομάδα λέγοντας πως αυτό θα γίνεται κάθε εβδομάδα.

Ετσι λοιπόν,  από την Δευτέρα 11.01.2021 έως και την Δευτέρα 18.01.2021 στις 06.00 το πρωί:

  • Ανοίγουν Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, με όλα τα μέτρα προστασίας που έχουν ήδη ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • Παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας του λιανεμπορίου, καθώς και κομμωτηρίων, βιβλιοπωλείων και υπηρεσιών προσωπικής υγιεινής συμπεριλαμβανομένης της περιποίησης νυχιών.
Τοποθέτηση Βάνας Παπαευαγγέλου
Ανοιγμα Πρωτοβάθμιας

Η κα Παπαευαγγέλου αναφερόμενη στο άνοιγμα των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων τη Δευτέρα 11.01.2021, είπε πως αυτό έγινε κατόπιν εισήγησης της επιτροπής των ειδικών καθότι σταθερή η θέση περί απόλυτης προτεραιότητας της εκπαίδευσης, οπότε τα σχολεία είναι τα τελευταία που κλείνουν και τα πρώτα που ανοίγουν.

Προσέθεσε δε πως αν και η τηλεκπαίδευση λειτουργεί καλά τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εκπαίδευση με τη φυσική παρουσία. και τα σχολεία έπρεπε ν ανοίξουν πρωτίστως για αναπτυξιακούς λόγους και δευτερευόντως για μαθησιακούς λόγους.

Μάλιστα όπως επεσήμανε, στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι ευρωπαϊκές χώρες κατάφεραν να κρατήσουν τα σχολεία τους ανοικτά κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Σημαντικοί εξ ίσου ήρωες και οι εκπαιδευτικοί

Η κα Παπαευαγγέλου επίσης αναφέρθηκε στους εκπαιδευτικούς και την προσφορά τους στη διαδικασία της  Τηλεκπαίδευσης λέγοντας χαρακτηριστικά πως:

“Aν και δικαίως συνεχώς αναφερόμαστε στους κεντρικούς ήρωες της πανδημίας που δεν είναι άλλοι από το ιατρικονοσηλευτικό προσωπικό της πρώτης γραμμής, όχι λιγότερο σημαντικοί ήρωες είναι και οι εκπαιδευτικοί μας, οι οποίο κλήθηκαν να πετύχουν μια προσομοίωση σαν το μάθημα να γίνεται στην τάξη, ώστε να κρατήσουν ζωηρό το ενδιαφέρον των μαθητών”.

Σχετικά με την μετάδοση του κορονοϊού στα σχολεία Πρωτοβάθμιας

Αναφορικά με τη μετάδοση του κορονοϊού μέσα στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας η κα Παπαευαγγέλου είπε πως:

  • Εξακολουθούμε να πιστεύουμε σθεναρά πως δεν παρατηρείται μετάδοση, δεδομένου πως η ιχνηλάτηση της πολιτικής προστασίας όταν τα σχολεία ήταν κλειστά έδειξε πως κατά τον μήνα Δεκέμβριο υπήρχε ενδοοικογενειακή μετάδοση από τα παιδιά.
  •  Η οποία ήταν υψηλότερη από αυτή που είχε παρατηρηθεί όταν τα σχολεία ήταν ανοικτά.
  • Επιβεβαιώνοντας ότι το ασφαλέστερο μέρος για τα μικρά παιδιά είναι το σχολικό περιβάλλον εκεί που τηρούνται τα μέτρα ατομικής προστασίας.
Ανοιγμα σχολείων “κόκκινων περιοχών”

Για τη χθεσινή απόφαση επαναλειτουργίας των σχολείων και στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο η κ Παπαευαγγέλου είπε πως:

  • Σε κάποιες απ αυτές τις περιοχές η αύξηση οφείλεται σε μια συρροή κρουσμάτων μετά από μια κοινωνική εκδήλωση, ενώ
  • σε κάποιες άλλες είναι από μικρές κοινότητες με πολύ μικρό αριθμό μαθητών.

Γι αυτούς τους λόγους υπήρξε θετική εισήγηση από την επιτροπή.

Γιατί δεν άνοιξαν τα σχολεία Δευτεροβάθμιας
  • Στόχος είναι να ανοίξει και η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μέλλον, εφόσον δεν έχουμε εκθετική αύξηση των κρουσμάτων τις επόμενες εβδομάδες.
  • Η μη εισήγηση της έναρξης δια ζώσης εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση έγινε λόγω ανησυχίας για τις όποιες επιπτώσεις θα έχει η τυχόν υπερμετάδοση στη διάρκεια των εορτών.
  • Οι εισηγήσεις μας είναι ιδιαίτερα προσεκτικές, πάμε βήμα-βήμα, ιδιαίτερα εν αναμονή των επιδημιολογικών δεδομένων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα.

Δείτε επίσης

Ζέττα Μακρή στην ΕΡΤ: Τι είπε για το αν τα σχολεία θα ανοιγοκλείνουν-voucher-ύλη Πανελλαδικών
Μείωση εξεταστέας ύλης πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ-ΕΝΕΕΓΥΛ
Εγκύκλιος για πλατφόρμα δωρεάν ελέγχου COVID-19 για την εκπαιδευτική κοινότητα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση