“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παρεμβάσεις στις 3 βαθμίδες Εκπαίδευσης: Ομιλία Υπουργού Παιδείας στον ΣΕΒ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παρεμβάσεις στις 3 βαθμίδες Εκπαίδευσης: Οι τρεις άξονες παρέμβασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ν. Κεραμέως κατά την ομιλία της στον ΣΕΒ.

Παρεμβάσεις στις 3 βαθμίδες Εκπαίδευσης

Την αναντιστοιχία μεταξύ των γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για την κάλυψη των θέσεων εργασίας και αυτών που διαθέτει το ανθρώπινο δυναμικό που αποφοιτά από το εκπαιδευτικό σύστημα, επεσήμανε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως μιλώντας στη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ).

Η Υπουργός Παιδείας σχολίασε τα αποτελέσματα της έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), αναφορικά με τις νέες δεξιότητες και τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

Οι τρεις άξονες της παρέμβασης της Υπουργού

1ος Αξονας

Επεσήμανε το γεγονός ότι σχεδόν τέσσερις στις δέκα παραγωγικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην κάλυψη κενών θέσεων εργασίας, ιεραρχώντας ως σημαντικότερο εμπόδιο τις ελλείψεις σε δεξιότητες και όχι τη μη διαθεσιμότητα τυπικών προσόντων.

2ος Αξονας

Παρουσίασε παρεμβάσεις σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που απαντούν στις μεγάλες προκλήσεις που αναδεικνύονται στην εν λόγω έρευνα.

Παρεμβάσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Η καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων.
  • Η ενίσχυση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού.
  • Η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Παρεμβάσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ)
  • Η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών.
  • Η δημιουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ).
  • Η πιο ενεργή εμπλοκή των κοινωνικών εταίρων στις πολιτικές της ΕΕΚ.
Παρεμβάσεις στην Ανώτατη εκπαίδευση
  • Επέκταση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς,
  • Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.

Επίσης τόνισε τη σημασία της θεσμοθέτησης της διαδικασίας αναγνώρισης μη τυπικής και άτυπης μάθησης, αλλά και της επανακατάρτισης και της αναβάθμισης των δεξιοτήτων των ενηλίκων για τη βέλτιστη ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας και τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού.

3ος Αξονας

Αναφέρθηκε στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι επιχειρήσεις στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αναδεικνύονται στην εν λόγω έρευνα.

  • Αρωγή των επιχειρήσεων μέσω της προσφοράς ποιοτικών θέσεων μαθητείας, πρακτικής άσκησης.
  • Απόκτησης εργασιακής εμπειρίας.
  • Συμμετοχή ειδικών από τον χώρο των επιχειρήσεων στον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό
  • Διαδικασία αναβάθμισης των δεξιοτήτων και τη διαδικασία επανακατάρτισης.
Δείτε το αναλυτικά το Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ

_____________________________

Δείτε επίσης

Η αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο στην Ε.Ε | Γράφημα

Σχολικά και ακαδημαϊκά ημερολόγια στις χώρες της Ευρώπης

Κολύμβηση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Εφαρμογή του αντικειμένου | Εγγραφο

Εξοπλισμός ΚΕΣΥ: Η Ομάδα για την προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού

Νέα Ολιγομελή Τμήματα ΕΠΑΛ – Νέα ηλεκτρονική Αίτηση

_____________________________

Πριν φύγετε

Απόφαση ΣτΕ για Θρησκευτικά: Ανακοινώσεις από ΥΠΑΙΘ, Γαβρόγλου, Φίλη

Επιστολή ΕΣΑμεΑ σε Υπουργό Παιδείας: Ανάγκη η συμπεριληπτική εκπαίδευση

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση