Σάββατο, 13 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παρέμβαση ΣΚΛΕ για μόνιμους διορισμούς Κοινωνικών Λειτουργών και ΕΕΠ-ΕΒΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παρέμβαση ΣΚΛΕ για μόνιμους διορισμούς Κοινωνικών Λειτουργών και ΕΕΠ-ΕΒΠ, στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων-Ζητά πλήρη κάλυψη οργανικών κενών.

Παρέμβαση ΣΚΛΕ για μόνιμους διορισμούς

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος ΝΠΔΔ στο πλαίσιο της θεσμικής αποστολής που αφορά τη συμμετοχή στη διαμόρφωση και στο σχεδιασμό της κοινωνικής πολιτικής και μετά από σχετική ενημέρωση από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ απέστειλε στις 27-6-22 παρέμβαση προς το Υπουργείο Παιδείας, όπου ζητά την πλήρη κάλυψη των οργανικών κενών, τα οποία αριθμούν τα 1.926 σε ΣΜΕΑΕ, ΕΔΥ και ΚΕΔΑΣΥ.

Στην παρέμβασή του ο ΣΚΛΕ:

⦁ Τονίζει τον καίριο ρόλο των Κοινωνικών Λειτουργών προς την κατεύθυνση, της δημιουργίας ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλους και όλες, αφού ο/η ΚΛ αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ μαθητών, οικογενειών, σχολείου και κοινότητας.

Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, ο συνολικός αριθμός των υπηρετούντων Κοινωνικών Λειτουργών σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές για το διδακτικό έτος 2021-22 είναι 1.140.

Αναλυτικότερα, ο αριθμός των μόνιμων Κοινωνικών Λειτουργών είναι 298 ενώ των αναπληρωτών είναι 842.

Από την αναλογία μόνιμων και αναπληρωτών ΚΛ γίνεται σαφές ότι η κάλυψη των ψυχοκοινωνικών αναγκών μαθητών, οικογενειών και εν γένει της σχολικής κοινότητας στηρίζεται κυρίως σε αναπληρωτές κοινωνικούς λειτουργούς, σε αντίθεση πλήθος επιστημονικών δεδομένων που αναφέρουν ότι η παροχή αποτελεσματικής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στο πλαίσιο μιας σχολικής κοινότητας προϋποθέτει σταθερότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από πλευράς του επαγγελματία που εμπλέκεται με την ψυχοκοινωνική υποστήριξη και τη συμβουλευτική των μερών του σχολικού συστήματος και την αποφυγή συχνών εναλλαγών.

⦁ Υπενθυμίζει ότι πάγια θέση του είναι η λειτουργία οργανωμένων σχολικών κοινωνικών υπηρεσιών, ως μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για την παιδική προστασία και πιο συγκεκριμένα για την πρόληψη, τον εντοπισμό και τη διαχείριση μιας σειράς καταστάσεων, όπως μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες, ακραία φτώχεια, υποσιτισμός μαθητών/τριών, φαινόμενα παραμέλησης και κακοποίησης, ενδοσχολική βία, κ.ά.

⦁ Επισημαίνει ότι η πανδημική και ενεργειακή κρίση έχει αυξήσει τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους οπότε γίνεται επιτακτική ανάγκη η πλήρης κάλυψη των οργανικών κενών των Κοινωνικών Λειτουργών στο πλαίσιο της πρόληψης και διαχείρισης των κοινωνικών και συναισθηματικών δυσκολίων που αναδύονται καθημερινά.

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο του ΣΚΛΕ εδώ

Δείτε επίσης

Υπόμνημα ΠΟΣΕΕΠΕΑ για διορισμούς και υποβολή προτάσεων σχετικά με τα θέματα ΕΕΠ-ΕΒΠ 

ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς Ελλάδας προς Υπουργείο Παιδείας: Να καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Ο “χάρτης” του ΕΕΠ-ΕΒΠ στην εκπαίδευση: 4 κρίσιμοι λόγοι για πλήρη κάλυψη των κενών με διορισμούς 

Ανακοίνωση μόνιμων διορισμών από το Υπουργείο Παιδείας: 8.586 σύνολο 

Κόπτσης: Ανακοίνωση κατανομής στις αμέσως προσεχείς ημέρες-Φακελοι ΟΠΣΥΔ-Νεο σύστημα διορισμών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση