Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παρέμβαση ΣΚΛΕ για προσλήψεις Κοινωνικών Λειτουργών σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παρέμβαση ΣΚΛΕ για προσλήψεις Κοινωνικών Λειτουργών σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης-Επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ), με επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του σχετικά με τις προσλήψεις Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) στις σχολικές μονάδες, στο πλαίσιο του προγράμματος “Υποστήριξη σχολικών μονάδων από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς” και και στην πιο πρόσφατη Ειδική Πρόσκληση για πρόσληψη μελών ΕΕΠ κλάδων ΠΕ23 και ΠΕ30 σε συγκεκριμένες ομάδες σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης.

Ο ΣΚΛΕ μεταξύ άλλων αναφέρει:

” Ως Κοινωνικοί Λειτουργοί έχουμε την υποχρέωση να σας επισημαίνουμε ότι:

–  η πρόσληψη- αρχικά- των δεκαοκτώ (18) Κοινωνικών Λειτουργών και η τοποθέτηση εκάστου σε πέντε (5) σχολικές μονάδες είναι προφανές ότι δεν επαρκεί για την κάλυψη και των πλέον επειγουσών αναγκών των μαθητών και των οικογενειών τους αλλά και ολόκληρης της σχολικής κοινότητας,

–  ακόμα και η πρόσφατη ειδική πρόσκληση για πρόσληψη μελών ΕΕΠ κλάδων ΠΕ23 και ΠΕ30 σε συγκεκριμένες ομάδες σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης, όπου τα κενά που καλούνται να καλυφθούν από Κοινωνικούς Λειτουργούς είναι 36, θέτει εύλογους προβληματισμούς στον κλάδο μας σχετικά με την ορθή στελέχωση των υποστηρικτικών υπηρεσιών του σχολικού πλαισίου. Το παραπάνω δεν μπορεί να αναιρεθεί με το επιχείρημα της μη ύπαρξης υποψηφίων καθώς υπάρχει η εμπειρία διοικητικών διευθετήσεων για ανταπόκριση σε αντίστοιχα προβλήματα (π.χ. ειδικές προσκλήσεις).

Η παροχή αποτελεσματικής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στο πλαίσιο μιας σχολικής κοινότητας προϋποθέτει τη σταθερότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από πλευράς του επαγγελματία που εμπλέκεται με την ψυχοκοινωνική υποστήριξη και τη συμβουλευτική του μερών του σχολικού συστήματος και την αποφυγή συχνών εναλλαγών. Τα φετινά δεδομένα επιβεβαιώνουν τη διαχρονική θέση μας ότι μόνο ευκαιριακά και αποσπασματικά προσλαμβάνεται ένας περιορισμένος αριθμός Κοινωνικών Λειτουργών στο πλαίσιο των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ενώ η θεσμοθετημένη λειτουργία Κοινωνικής Υπηρεσίας στα Σχολεία (Ν.Δ. 195/1974 και ΠΔ 50/1985) παραμένει στα χαρτιά εδώ και 40 χρόνια.

Πάγιο αίτημα του ΣΚΛΕ είναι η δημιουργία Σχολικής Κοινωνικής Υπηρεσίας, η οποία θα έχει ως κυρίαρχο ρόλο την παροχή ψυχοκοινωνικής στήριξης και την ανάπτυξη παρεμβάσεων για την ενίσχυση της αποστολής του σχολείου στην παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης. Επιβάλλεται άλλωστε, σύμφωνα και με τα ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα, η Σχολική Κοινωνική Υπηρεσία (School Social Service) να έχει διεπιστημονική σύνθεση, προκειμένου να μπορεί να υποστηρίζει τις ποικίλες ανάγκες των μαθητών, των γονέων αλλά και της εκπαιδευτικής κοινότητας, ως σύστημα.

Στις σημερινές κοινωνικές συνθήκες όπου η πανδημική κρίση έχει διογκώσει τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα των παιδιών και των οικογενειών τους, η λειτουργία οργανωμένων Κοινωνικών Υπηρεσιών στα Σχολεία αναδεικνύεται ως επείγουσα ανάγκη, ως μέρος του σχεδιασμού για την ολοκληρωμένη παιδική προστασία, τον εντοπισμό, τη διάγνωση και την αντιμετώπιση καταστάσεων όπως ακραία φτώχεια οικογενειών, παιδική φτώχεια, υποσιτισμός μαθητών, κακοποίηση- παραμέληση παιδιών και ενδοσχολική βία.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα δεδομένα και γνωρίζοντας ότι οι Κοινωνικοί Λειτουργοί είναι βασική ειδικότητα σε μια υπηρεσία ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του σχολείου, της οικογένειας και των άλλων κοινωνικών φορέων και υπηρεσιών που ασχολούνται με το παιδί, την οικογένεια και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, αιτούμαστε εκ νέου τη Σύσταση οργανωμένης Κοινωνικής Υπηρεσίας σε κάθε σχολική μονάδα της χώρας, στελεχωμένης κατ΄ ελάχιστο από ένα (1) Κοινωνικό Λειτουργό και ένα (1) Ψυχολόγο σε  θέσεις μόνιμου προσωπικού.

Τέλος, άμεσα, αιτούμεθα το άνοιγμα των πινάκων, την έκδοση ειδικών προσκλήσεων για την άμεση απορρόφηση όλων των Κοινωνικών Λειτουργών που έχουν παραμείνει στους πίνακες και τη λήψη κάθε διοικητικού μέτρου που θα επιτρέψει την ενδεδειγμένη στελέχωση των υποστηρικτικών υπηρεσιών όλων των σχολικών μονάδων.”

Δείτε σε μορφή pdf ολόκληρο το κείμενο παρέμβασης του ΣΚΛΕ προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

Δείτε

Εκλογές ΣΚΛΕ: Θα διεξαχθούν ηλεκτρονικά με την “Ψηφιακή Κάλπη ΖΕΥΣ” την 25η Φεβρουαρίου 2022 

Δείτε επίσης

Επισημάνσεις για εγκύκλιο μεταθέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ 2021-22 από τον ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς Ελλάδας 

Συνάντηση με Διευθυντή Ειδικής Αγωγής της ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Διορισμοί-Νέα Προκήρυξη ΕΑΕ-Τμήματα Ενταξης-Μεταθέσεις-ΚΕΔΑΣΥ 

Αδεια ανατροφής μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει και για τους νεοδιόριστους 

Αδειες μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες άνευ αποδοχών-νεοδιόριστοι: Δίδονται όπως και στους λοιπούς εκπαιδευτικούς-Όχι πάνω από 5 έτη

Νόμος 4887/2022-voucher εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις Υπουργείου Παιδείας σε ΦΕΚ 

Εγγραφο ΓΛΚ-γονικές άδειες εργαζομένων στο Δημόσιο: Παροχή οδηγιών για καταβολή προβλεπόμενης παροχής

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply