Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παροχές Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΑΣΥ: Η απάντηση του Υπουργού Υγείας στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παροχές Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΑΣΥ: Η απάντηση του Υπουργού Υγείας στη Βουλή σε Επερώτηση περί περικοπών για τις οικογένειες με παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.

Παροχές Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΑΣΥ

Η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και αναφορικά με τις παροχές Ειδικής Αγωγής, μετά την επικοινωνία στο πλαίσιο της συνεργασίας με την αρμόδια Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, με έγγραφό της ενημέρωσε τους ελεγκτές ιατρούς του Οργανισμού να μη ζητούν τη προσκόμιση εγγράφων που αφορούν σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας (ΚΕΔΑΣΥ), σύμφωνα με απάντηση στη Βουλή του Υπουργού Υγείας κου Α. Γεωργιάδη στα πλαίσια κοινοβουλευτικής Ερώτησης του Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κου Κ. Χήτα, με θέμα «Στο έλεος της γραφειοκρατίας και των περικοπών στο εξής οι οικογένειες με παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες».

Ο κος Γεωργιάδης επιπροσθέτως επισημαίνει ότι μετά τη σχετική ενημέρωση, οι Ιατροί- Ελεγκτές του ΕΟΠΥΥ, σε περιπτώσεις που κατά την ιατρική τους κρίση θεωρούν ότι απαιτούνται περισσότερες διευκρινίσεις από τους συνταγογράφους ιατρούς επί της κλινικής ή συμπεριφορικής εικόνας των παιδιών, ζητούν επιπρόσθετα ιατρικά στοιχεία και όχι την επισύναψη αξιολόγησης του ΚΕΔΑΣΥ.

Ακολουθεί ολόκληρη η Απάντηση του Υπουργού Υγείας

Σε απάντηση της με αρ. 6759/13-9-2024 ερώτησης, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων από το Βουλευτή κ. Κ. Χήτα, με θέμα «Στο έλεος της γραφειοκρατίας και των περικοπών στο εξής οι οικογένειες με παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες» και για θέματα της αρμοδιότητάς μας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

  1. Oυδεμία τροποποίηση επήλθε στο άρθρο 45 του ΕΚΠΥ του ΕΟΠΥΥ το οποίο αφορά στην παροχή ειδικής αγωγής.
  2. Η διαδικασία έκδοσης και προέγκρισης γνωματεύσεων θεραπειών ειδικής αγωγής παραμένει ίδια από το 2018, έτος κατά το οποίο καθορίστηκε εκ νέου η διαδικασία καθώς θεσπίστηκε η έκδοση ηλεκτρονικών γνωματεύσεων αντί χειρόγραφων.
  3. Οι ελεγκτές του Οργανισμού σε περιπτώσεις αιτήσεων /γνωματεύσεων για τις οποίες τίθεται αμφιβολία ή επιφύλαξη για τη διάγνωση εξαιτίας των αναγραφομένων του συνταγογράφου ιατρού, ζητούν συμπληρωματικά στοιχεία. Τα συμπληρωματικά στοιχεία ζητούνται κυρίως σε κωδικούς ICD 10 για τους οποίους η διάγνωση τίθεται με βάσει τη βαρύτητα της κλινικής εικόνας και τη λειτουργική έκπτωση σε τομείς της καθημερινής ζωής με κυρίαρχο το σχολικό περιβάλλον.

Στο πλαίσιο αυτής της ανάγκης (ορθής χορήγησης παροχών ειδικής αγωγής), οι Ελεγκτές – Ιατροί του ΕΟΠΥΥ ζητούσαν από τους συνταγογράφους ιατρούς την επισύναψη αξιολόγησης του ΚΕΔΑΣΥ, ή παιδαγωγικής έκθεσης, η οποία συντάσσεται από τον εκπαιδευτικό και περιγράφει τις λειτουργικές εκπτώσεις του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον.

Ωστόσο, μετά την επικοινωνία στο πλαίσιο της συνεργασίας με την αρμόδια Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ με έγγραφό της ενημέρωσε τους ελεγκτές ιατρούς του Οργανισμού να μη ζητούν τη προσκόμιση εγγράφων που αφορούν σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.

Μετά τη σχετική ενημέρωση, οι Ιατροί- Ελεγκτές του ΕΟΠΥΥ, σε περιπτώσεις που κατά την ιατρική τους κρίση θεωρούν ότι απαιτούνται περισσότερες διευκρινίσεις από τους συνταγογράφους ιατρούς επί της κλινικής ή συμπεριφορικής εικόνας των παιδιών, ζητούν επιπρόσθετα ιατρικά στοιχεία και όχι την επισύναψη αξιολόγησης του ΚΕΔΑΣΥ.

Επισημαίνεται ότι ο Οργανισμός δεν σταμάτησε να ελέγχει και να ανανεώνει ιατρικές γνωματεύσεις με διάγνωση ΔΕΠΥ. Η όποια καθυστέρηση στην έγκριση συνέβαινε λόγω μη άμεσης ανταπόκρισης των συνταγογραφούντων ιατρών στα επιπρόσθετα ζητούμενα στοιχεία για την καλύτερη τεκμηρίωση της διάγνωσης.

Επιπλέον, αναφέρεται ότι η παροχή χορηγείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα και ήδη από αρχές του 2024 έχει επέλθει εξομάλυνση της διαδικασίας και όλες οι γνωματεύσεις – αιτήματα ελέγχονται άμεσα και απρόσκοπτα, χωρίς να δημιουργούνται καθυστερήσεις.

Επίσης, επισημαίνεται ότι η διάγνωση της πάθησης του κάθε παιδιού που χρήζει ειδικής αγωγής τίθεται από τον θεράποντα ιατρό και όχι από το ΚΕΔΑΣΥ. Ο εν λόγω φορέας πιστοποιεί τις εκπτώσεις του παιδιού που παρατηρούνται στο σχολικό περιβάλλον και προτείνει διαφοροποιημένες μεθόδους διδασκαλίας και αντιμετώπισης εντός του σχολικού περιβάλλοντος.

Δείτε επίσης

Μείωση αριθμού μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπ/κές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες 

Αιτήσεις για Προκήρυξη 6Κ-2024 ΑΣΕΠ: 1592 θέσεις για άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% 

Προσλήψεις στις Σχολές Ξεναγών Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Ρόδου ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση