Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2023

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΑΣΑΔ-συνάντηση με Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘ: Τρίμηνες συμβάσεις-μετακινήσεις και άδειες αναπληρωτών-μισθολογικά κλιμάκια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΑΣΑΔ-συνάντηση με Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘ: Τρίμηνες συμβάσεις-μετακινήσεις και άδειες αναπληρωτών-μισθολογικά κλιμάκια-ολοήμερο σχολείο.

Σε συνέχεια του χθεσινού ενημερωτικού σημειώματος, αναφορικά με τους μόνιμους διορισμούς και τους νέους Πίνακες Ειδική Αγωγής, μετά από συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κο Α. Κόπτση και το Γραφείο Υπουργού, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑΣΑΔ) ενημερώνει και για τη συζήτηση που έγινε για τις τρίμηνες συμβάσεις, τις μετακινήσεις και τις άδειες των αναπληρωτών, τα μισθολογικά κλιμάκια και το Ολοήμερο σχολείο.

Δείτε το νέο Ενημερωτικό Σημείωμα του ΠΑΣΑΔ
ΠΑΣΑΔ: Προτάσεις προς τη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Παιδείας

Σε συνέχεια της χθεσινής μας ανάρτησης, ενημερώνουμε πως κατά τη συνάντηση που είχαμε με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Κόπτση και την παρουσία άμεσων συνεργατών τόσο του ίδιου όσο και από το γραφείο της Υπουργού, συζητήσαμε επιπλέον τα κάτωθι θέματα:

• Τρίμηνες συμβάσεις

Ως ΠΑΣΑΔ διατυπώσαμε την αντίρρηση μας στη φύση των συγκεκριμένων προσλήψεων αφού ελαστικοποιούν περαιτέρω τις συνθήκες εργασίας μας και καταστρατηγούν τους πίνακες. Εκφράσαμε την ανησυχία μας για την πιθανότητα συνέχισης ή/και καθιέρωσης των τρίμηνων συμβάσεων τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι φέτος αρκετοί συνάδελφοι που προσλήφθηκαν στα τρίμηνα προγράμματα καλύπτουν ΚΑΝΟΝΙΚΑ κενά και όχι κενά covid.

Η απάντηση που μας δόθηκε είναι ότι οι συγκεκριμένες συμβάσεις καλύπτουν μόνο περιπτώσεις εκπαιδευτικών που απουσιάζουν από τα καθήκοντά τους -άμεσα ή έμμεσα- λόγω covid. Μας είπαν όμως πως εφόσον η υγειονομική κατάσταση στη χώρα βελτιώνεται, θα πάψει σταδιακά να υφίσταται το καθεστώς των τρίμηνων συμβάσεων, καθώς αυτές προέκυψαν ως μια λύση ανάγκης εν μέσω πανδημίας και δεν υπάρχει πρόθεση να γενικευτούν.

• Μετακινήσεις εκπαιδευτικών – “Πάσο αναπληρωτή”

Ως ΠΑΣΑΔ, προτείναμε στους εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας την καθιέρωση ενός “πάσο αναπληρωτή”, όμοιο με το αντίστοιχο φοιτητικό, το οποίο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ΟΛΑ τα μεταφορικά μέσα και να έχει ισχύ για ΟΛΗ τη σχολική χρονιά, από την ημέρα ανακοίνωσης της πρόσληψής μας έως τη λήξη της σύμβασής μας. Κατέγραψαν το παραπάνω αίτημα μας ως ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ και απάντησαν πως θα το μεταφέρουν στα συναρμόδια υπουργεία ώστε να εξετάσουν κατά πόσο είναι υλοποιήσιμο.

• Μισθολογικά Κλιμάκια

Έχει παρατηρηθεί, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι διευθύνσεις εκπαίδευσης να καθυστερούν να αποδώσουν τα μισθολογικά κλιμάκια στους συναδέλφους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, γεγονός που δυσχεραίνει την ήδη δύσκολη οικονομική μας κατάσταση.

Η πρότασή μας για επιτάχυνση της διαδικασίας περιλαμβάνει την απευθείας άντληση των στοιχείων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσω ΟΠΣΥΔ, εφόσον εκεί πιστοποιούνται τόσο οι ακαδημαϊκοί μας τίτλοι, όσο και η προϋπηρεσία μας.

Η πρότασή μας καταγράφηκε ως ΘΕΤΙΚΗ, καθώς ειπώθηκε πως πράγματι όλα αυτά μπορούν να πιστοποιηθούν άμεσα μέσω του συστήματος του ΟΠΣΥΔ.

Μας ενημέρωσαν πως θα επικοινωνήσουν οι ίδιοι με τον ΟΠΣΥΔ, ώστε να είναι διαρκώς επικαιροποιημένος ο φάκελός μας και να απλουστευτεί η διαδικασία.

• Άδειες Αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Αποτελεί για εμάς ηθική και πρωταρχικής σημασίας διεκδίκηση η εξίσωση των αδειών με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Εργαζόμαστε καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με το ίδιο διδακτικό ωράριο και παρέχουμε τις ίδιες υπηρεσίες κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Άρα βάσει της αρχής της ίσης μεταχείρισης, την οποία και επικαλεστήκαμε, δικαιούμαστε τις ίδιες άδειες.

Μας διαβεβαίωσαν ότι το συγκεκριμένο θέμα (μετά και την απόφαση του ΣΤΕ για τις άδειες ανατροφής των νεοδιόριστων) το μελετούν συνολικά και σύντομα θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις ΜΑΛΛΟΝ και για τους αναπληρωτές.

• Ολοήμερο Σχολείο

Αναφέραμε την προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης για αναβάθμιση του θεσμού αυτού και πιθανώς την επαναφορά του υπεύθυνου ολοημέρου. Παρατηρήσαμε όμως, πως σύμφωνα με την ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε στις 18/08/21 δίνεται η δυνατότητα στα ΚΔΑΠ να λειτουργούν από τις 14:00 στο σχολικό κτίριο όταν σε αυτό δεν λειτουργεί ολοήμερο πρόγραμμα.

Υπογραμμίσαμε πως με τον τρόπο αυτό τα ΚΔΑΠ δρουν ανταγωνιστικά πλέον με το ολοήμερο σχολείο και επιπλέον εκφράσαμε την ανησυχία πως η συγκεκριμένη αλλαγή φαίνεται πως αποτελεί ένα βήμα αποκέντρωσης με πέρασμα λειτουργιών των σχολείων στην τοπική αυτοδιοίκηση. Οι εξελίξεις αυτές αποτελούν ένα δεύτερο ισχυρό χτύπημα στη λειτουργία του ολοήμερου μετά την κατάργηση του υπεύθυνου δασκάλου το 2016-2017.

Μας απάντησαν πως ο ρόλος των ΚΔΑΠ είναι διαφορετικός και δε συμμερίστηκαν την άποψη μας ότι δρουν ανταγωνιστικά στο ολοήμερο πρόγραμμα. Δεσμεύτηκαν ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση να υποβαθμιστεί το ολοήμερο σχολείο ενώ αντιθέτως, ο στόχος είναι η πλήρης αναβάθμιση του.

Η χρήση του χώρου του σχολείου από τους δήμους και τα ΚΔΑΠ γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί ολοήμερο πρόγραμμα ή μετά τη λήξη του. Ο ΠΑΣΑΔ μένει σταθερός στις ιδρυτικές αρχές του συλλόγου και επιδιώκει την προβολή και επίλυση των προβλημάτων του κλάδου μας μακριά από μικροκομματικές σκοπιμότητες, μεγάλα λόγια και προσωπικές επιδιώξεις.

Αναδεικνύουμε τα προβλήματα, καταθέτουμε συγκεκριμένες προτάσεις και επιδιώκουμε τον διάλογο.

ΠΑΣΑΔ

Δείτε επίσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση