Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΑΣΥΔΕΕΑ: Τι συζητήσαμε με τον Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ Ι. Κατσαρό και τον Δ/ντή ΕΑΕ Ι. Μπουσδούνη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΑΣΥΔΕΕΑ: Τι συζητήσαμε με τον Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ Ιωάννη Κατσαρό και τον Δ/ντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Ιωάννη Μπουσδούνη – Δελτίο Τύπου.

ΠΑΣΥΔΕΕΑ

Την Πέμπτη, 03/08/2023 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μεταξύ του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κ. Μπουσδούνη Ιωάννη, του Γενικού Γραμματέα κ. Κατσαρού Ιωάννη, του εκπροσώπου του συλλόγου ΠΑ.ΣΥ.Δ.Ε.Ε.Α Σταματάκο Γεώργιο και της Προέδρου του Σ.Α.Κ.Ε.Α Κούση Αλεξάνδρα.

Κατά τη συνάντηση, η οποία διήρκησε περισσότερο από 2,5 ώρες παρουσιάσαμε διεξοδικά τα κάτωθι ζητήματα, με ταυτόχρονη κατάθεση των προτάσεων μας σε φακέλους:

  1. Δόθηκε προτεραιότητα στην Παράλληλη Στήριξη, καθώς η αλλαγή του πλαισίου της θα περιλαμβάνει: τη δημιουργία οργανικών θέσεων (μέχρι τρία όμορα σχολεία), τη συνεργασία εκπαιδευτικών Ε.Α. και γενικής ως προς την αξιολόγηση των μαθητών (μέσω του ηλεκτρονικού φακέλου), την αλλαγή Καθηκοντολογίου Δ.Ε., τον ηλεκτρονικό φάκελο μαθητή (portfolio), κ.λ.π.

 

  1. Πραγματοποιήθηκε στη συζήτησή μας εκτενής αναφορά για την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης, αλλά και κάλυψης των ήδη καταγεγραμμένων κενών. Επιπλέον συζητήθηκε η στελέχωσή τους με επιπλέον ειδικότητες, ενώ ταυτόχρονα τονίσαμε και τη στελέχωση από μόνιμο προσωπικό των ήδη υπαρχόντων. Επιπροσθέτως, στην πρόταση που κατατέθηκε για τα Τ.Ε αναλύθηκε διεξοδικά και η καινοτομία Follow Up, μέσω της οποίας ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής του ΤΕ, θα έχει τη δυνατότητα μέσω της παρατήρησης, να ενθαρρύνει και την αυτενέργειά του, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος, για την αυτονόμηση του μαθητή.

 

  1. Συζητήθηκαν τα θέματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των ΕΕΕΕΚ: βιβλία, ένταξη στην αγορά εργασίας, εργαστηριακός εξοπλισμός, περιγραφικό πρόγραμμα σπουδών ανά ειδικότητα, κτιριακές εγκαταστάσεις και την ένταξη των μαθητών έπειτα από τη φοίτηση στο ΕΕΕΕΚ στην αγορά Εργασίας μέσω ενός τύπου μαθητείας στην αρχή (πρακτική )και σε δεύτερο χρόνο με σταθερή εργασία .

 

  1. Επαγγελματικά δικαιώματα μαθητών σε ΕΠΑΛ και ΕΝΕΕΓΥΛ .

 

  1. Αναφορικά με τη λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ συζητήθηκαν τα εξής: μόνιμοι διορισμοί, θέσπιση διεπιστημονικών ομάδων και ίδρυση νέων ΚΕΔΑΣΥ, με παράλληλη δυνατότητα παροχής συμβουλευτικής γονέων, αλλά και επαγγελματικού προσανατολισμού στους μαθητές. Κάλυψη των κενών των αναπληρωτών σύμφωνα με τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ και στελέχωση τους από την Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών. Επιπλέον, δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου στα ΚΕΔΑΣΥ, προκειμένου η φόρμα αξιολόγησης να είναι ηλεκτρονική και να διαφαίνονται τα κενά σε πραγματικό χρόνο στο υπουργείο, ώστε να μπορεί να οργανώνεται έγκαιρα η κάλυψη των κενών. Τονίστηκε επιπλέον η αναγκαιότητα ύπαρξης σύγχρονων Σταθμισμένων εργαλείων για την αξιολόγηση των μαθητών.

 

  1. Τον Αύγουστο του τρέχοντος έτος αναμένεται το ΦΕΚ για την ίδρυση νέων σχολικών μονάδων, όπως και η άμεση λειτουργία όσων ιδρύθηκαν το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος(πχ ΕΕΕΕΚ Περιστερίου – Αθηνών -Σκιάθου).

 

  1. Τέλος, απαιτήθηκε στις δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να εργάζονται οι ειδικότητες της δευτεροβάθμιας ( θέσεις αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών στα ΕΕΕΕΚ) και οι θέσεις σε ΠΕ 70, οι οποίες υπάρχουν να μην ανανεωθούν έπειτα από τη συνταξιοδότηση των συναδέλφων και να δοθούν αποκλειστικά στην ΔΕ.

 

  1. Κατά τις μεταθέσεις οι αποσπάσεις οι εκπαιδευτικοί τις ειδικής αγωγής να προτάσσονται στην ειδική αντίστοιχα και της γενικής για την γενική.

 

  1. Άμεση επίλυση του προβλήματος με νομοθεσία – τροπολογία, προκειμένου να μην μπορούν οι ΠΕ71 του ΠΑΜΑΚ να διεκδικούν θέσεις των ΠΕ 78 κοινωνικών επιστημών .

 

  1. Ειδική πρόσκληση σε κενά που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην λειτουργικότητα των εκπαιδευτικών μονάδων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η χρονοβόρα διαδικασία της επόμενης φάσης με άμεση κάλυψη.

 

  1. Μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό να παρέχουν τα ελληνικά πανεπιστήμια ΔΩΡΕΑΝ ή με μικρό αντίτιμο, ώστε να υπάρχει και εσωτερική χρηματοδότηση.

 

  1. Αναθέσεις μαθημάτων

 

Γρήγορες Λύσεις για τη μείωση του φόρτου εργασίας στη ΔΕ και εξυπηρέτηση εκπαιδευτικών:

 

✔ Ηλεκτρονικός φάκελος αναπληρωτή μόνιμου εκπαιδευτικού (ακαδημαϊκά προσόντα, ΜΚ, κ.λπ.)

 

✔ Ηλεκτρονική υπογραφή ανάληψης υπηρεσίας.

 

✔ Άμεση εξυπηρέτηση σε δημόσια νοσοκομεία για τις ιατρικές γνωματεύσεις στην α φάση αναπληρωτών.

 

Α) Κοινωνική πολιτική

  • Αύξηση μισθού και επαναφορά του επιδόματος για όλους τους εκπαιδευτικούς της ΕΑΕ σύμφωνα με τη νομοθεσία 3205/2003, αρ.8 παρ.12β
  • Εκπτωτική πολιτική για τις συγκοινωνίες σε όλους τους εκπαιδευτικούς.
  • Κουπόνι μετακίνησης σε όλους τους εκπαιδευτικούς για τα διόδια (50 ευρώ)
  • Έκπτωση για όλους τους εκπαιδευτικούς σε εισιτήρια 50% τόσο στις αστικές και υπεραστικές και ακτοπλοϊκές γραμμές, σε όλη τη διάρκεια του έτους.
  • Στέγαση εκπαιδευτικών (έγγραφο 49787/7.6 αντικατάσταση της λέξης δύναται /μπορούν με υποχρεούνται οι Δήμοι να παρέχουν καταλύματα ή χρηματική αποζημίωση ή ανταποδοτικά(ρεύμα , νερό , φαγητό, ιντερνέτ)
  • Σίτιση εκπαιδευτικών πέραν από τις στρατιωτικές λέσχες και στις λέσχες των πανεπιστήμιων

Εκπαίδευση – Επιμόρφωση

  • Ενίσχυση για αγορά εκπαιδευτικών μέσων και για την επιπλέον επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ΕΑΕ ( π.χ. Αθήνα Τεστ, Pecs, κ.λπ.).
  • Εκπαιδευτικές Άδειες για σπουδές
  • Ανταλλαγή εκπαιδευτικών σε σχολεία μέσα από προγράμματα εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικές εκδρομές-προγράμματα σε άλλες χώρες αντίστοιχων χώρων για μεταφορά και απόκτηση εμπειριών με εφαρμογή στην εκπαίδευση ειδική αγωγή ως μετεκπαίδευση στη λειτουργία της ειδικής αγωγής σε ένα διαφορετικό σύστημα.

Για την πρόσκληση κατάταξης πινάκων εκπαιδευτικών προτείναμε τις εξής αλλαγές:

 

  • Για το μόνιμο διορισμό η οριοθέτηση να υφίσταται και στους δυο γονείς , σε περίπτωση διαζυγίου, ασχέτως με την επιμέλεια, εκτός και αν έχει ένας εκ των δύο στερηθεί την γονική μέριμνα αμετάκλητα.
  • Τα μόρια προϋπηρεσίας να προσμετρούνται από τον ΑΣΕΠ όπως είναι στον ΟΠΣΥΔ (με δεκαδικό, χωρίς στρογγυλοποίηση για την αποφυγή αδικιών).

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε   θερμά το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη συνάντηση και συγκεκριμένα τον κ. Γιάννη Μπουσδούνη και τον κ. Κατσαρό Ι για τον ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο που είχαν μαζί μας όπως και για το χρόνο που μας διέθεσαν.

Θα συνεχίσουμε να είμαστε κοντά στο Υπουργείο, καταθέτοντας προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν στην εκπαίδευση.

Με εκτίμηση, ΠΑΣΥΔΕΕΑ

Δείτε επίσης

Αλλαγές στην Παράλληλη-Διορισμοί ΚΕΔΑΣΥ-Πιστώσεις αναπληρωτών-Γραπτός ΑΣΕΠ: Τι συζητήθηκε μεταξύ ΣΑΚΕΑ & ΥΠΑΙΘΑ

Νεοδιόριστοι 2023-24: Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουν όσοι διορίζονται-Της Γ. Μπουλμέτη και του Β. Βούγια

Οδηγός υλοποίησης Παράλληλης-ΕΒΠ/Σχολ. Νοσηλευτών στα γεν. σχολεία-Προσλήψεις σε ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply