Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΔΕ Αττικής-Εκδήλωση: Νέο Πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο-Τρίτη 28 Ιουνίου 2022

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΔΕ Αττικής-Εκδήλωση: Νέο Πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο – Τρίτη 28 Ιουνίου 2022 και ώρες 18:00-21:00 – Το Πρόγραμμα.

Ανακοίνωση ΠΔΕ Αττικής – Νέο Πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών στο Δημοτικό
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ:
“ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ”

 Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, διοργανώνει διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: «Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για  τα Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο», η οποία θα πραγματοποιηθεί την

Τρίτη 28 Ιουνίου 2022 και ώρες 18:00-21:00.

Απευθύνεται σε στελέχη εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70 Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης. Η επιμορφωτική μας εκδήλωση θα αναδείξει τις βασικές αρχές του νέου Προγράμματος Σπουδών των Μαθηματικών στο Δημοτικό και τις αλλαγές που εισάγει στη διδασκαλία και τη μάθηση του συγκεκριμένου μαθήματος. Αποσκοπεί να δώσει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να μοιραστούν τους προβληματισμούς και την εμπειρία τους και ταυτόχρονα να αποτελέσει αφορμή αναστοχασμού της εκπαιδευτικής πράξης. Η τηλεσυνάντησή μας φιλοδοξεί να δώσει προτάσεις, οι οποίες θα συμβάλουν στην ανανέωση του μαθητικού ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά και ταυτόχρονα στην ανάπτυξη μαθηματικών πρακτικών και ικανοτήτων, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριές μας να λειτουργούν συνεκτικά και κριτικά σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία.

Υπό αυτό το πρίσμα, έχουμε δημιουργήσει ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής και υποβολής ερωτημάτων, στην οποία μπορείτε: α) να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας μέχρι την Τρίτη 28 Ιουνίου 2022 και ώρα  18:00 και β)  να υποβάλετε σχετικά ερωτήματα προς τους εισηγητές και τις εισηγήτριες μέχρι την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022 και ώρα 22:00  επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://forms.gle/GEUtnRMeDyFiUwHq9

Τα ερωτήματα θα απαντηθούν από τους προσκεκλημένους ομιλητές.

Οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης που επιθυμούν βεβαίωση παρακολούθησης[1] θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στη φόρμα επιβεβαίωσης παρακολούθησης:

https://forms.gle/TnQLBVa4v2CiL7oR6

χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) της εγγραφής τους. Η φόρμα αυτή θα ενεργοποιηθεί κατά τη διάρκεια της  επιμορφωτικής εκδήλωσης.

Η επιμορφωτική εκδήλωση θα προβάλλεται απευθείας, σε ζωντανή μετάδοση (live-streaming) από το YouTube. Για να την παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να επιλέξετε το κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο YouTube: https://www.youtube.com/c/ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Η συμμετοχή στο διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο είναι προαιρετική.

[1]  Σας ενημερώνουμε ότι η βεβαίωση δεν αποστέλλεται στο email του ενδιαφερομένου, αλλά ανακτάται από την ειδική εφαρμογή στη σελίδα της ΠΔΕ Αττικής στον σύνδεσμο:  https://pdeattikis.gr/vevaioseis/index.php  και θα  είναι διαθέσιμη  λίγες ημέρες μετά την εκδήλωση.

Το πρόγραμμα και οι περιλήψεις των εισηγήσεων της επιμορφωτικής εκδήλωσης

 

    Τρίτη 28-6-2022 (18:00-21:00)
 Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Γεώργιος Κόσυβας

Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής.

Καλωσόρισμα – Συντονισμός.
Δημήτριος Ζυμπίδης

Σύμβουλος Α΄  Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Χαιρετισμός.
Χαράλαμπος Σακονίδης

Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο: μια πρόκληση για τον επαναπροσδιορισμό της ελληνικής μαθηματικής εκπαίδευσης.
Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης

Καθηγητής στη Διδακτική των Μαθηματικών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η Γεωμετρία στο νέο ΠΣ για τα Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο: Από τη μέτρηση της γης στην αίσθηση του χώρου, στην οπτικοποίηση και τη γεωμετρική συλλογιστική.
Σόνια Καφούση

Καθηγήτρια στη Διδακτική των  Μαθηματικών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Τα Στοχαστικά Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο.

 

Δήμητρα Πίττα-Πανταζή

Καθηγήτρια Μαθηματικής Παιδείας. Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Σύγκριση Προγραμμάτων Σπουδών στο Δημοτικό Σχολείο για το Μάθημα των Μαθηματικών Ελλάδας και Κύπρου.
Μαρία Λάτση

Εκπαιδευτικός ΠΕ 70, 4ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων.

Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στο πλαίσιο του νέου Προγράμματος Σπουδών των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο.
Αρχοντούλα Μαντζαρίδου

Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 – 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής.

Τα Μαθηματικά στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας.

 

 Σύντομη περίληψη των εισηγήσεων

Εισήγηση: «Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο: μια πρόκληση για τον επαναπροσδιορισμό της ελληνικής μαθηματικής εκπαίδευσης».

Χαράλαμπος Σακονίδης, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

To νέο ΠΣ για τα Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο φιλοδοξεί να προσφέρει δυνατότητες σε όλους τους μαθητές να συγκροτήσουν μια εύρωστη «μαθηματική υποδομή». Επιπλέον, να αναπτύξουν θεμελιώδη χαρακτηριστικά της μαθηματικής σκέψης που αφενός τους ενδυναμώνουν ακαδημαϊκά και αφετέρου υποστηρίζουν μια ταυτότητα μελλοντικού πολίτη, ο οποίος είναι σε θέση να κατανοεί και να ελέγχει το ανθρωπογενές και φυσικό του περιβάλλον με κριτικό τρόπο. Η εισήγηση θα επιχειρήσει να αναδείξει τα θεμελιώδη καινοτόμα στοιχεία του νέου ΠΣ για τα Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο.

 Εισήγηση: «Η Γεωμετρία στο νέο ΠΣ για τα Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο: Από τη μέτρηση της γης στην αίσθηση του χώρου, στην οπτικοποίηση και τη γεωμετρική συλλογιστική».

Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, Καθηγητής στη Διδακτική των Μαθηματικών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

H διδασκαλία της Γεωμετρίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας–κι όχι μόνο–εστιάζει στην ταξινόμηση τετραπλεύρων και τριγώνων, στην κατάρτιση ενός λεξικού «ορισμών» των γεωμετρικών εννοιών, σε μετασχηματισμούς στο επίπεδο, σε τύπους και σε υποδιαιρέσεις και πολλαπλάσια μονάδων μέτρησης των χαρακτηριστικών και των ιδιοτήτων ενός αντικειμένου. Σε αυτή τη σύντομη παρουσίαση θα αναδείξουμε τα στοιχεία εκείνα του νέου ΠΣ για τα Μαθηματικά, τα οποία συνιστούν μια διεύρυνση των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης της αίσθησης του χώρου και του γεωμετρικού συλλογισμού.

 Εισήγηση: «Τα Στοχαστικά Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο».

Σόνια Καφούση, Καθηγήτρια στη Διδακτική των  Μαθηματικών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθηματικών έχει εισαχθεί η συστηματική ενασχόληση των μαθητών/τριών με τα Στοχαστικά Μαθηματικά (στατιστική, πιθανότητες) από την πρώτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Σκοπός της εισήγησης είναι να παρουσιάσει τους λόγους της προτεινόμενης αλλαγής, καθώς και την εξέλιξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων στις διάφορες τάξεις στη συγκεκριμένη θεματική περιοχή.

 Εισήγηση: «Σύγκριση Προγραμμάτων Σπουδών στο Δημοτικό Σχολείο για το Μάθημα των Μαθηματικών Ελλάδας και Κύπρου».

Δήμητρα Πίττα-Πανταζή, Καθηγήτρια Μαθηματικής Παιδείας. Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Σκοπός της παρουσίασης είναι η σύγκριση των Προγραμμάτων Σπουδών των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο, Ελλάδας και Κύπρου. Το επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σπουδών της Ελλάδας είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το Πρόγραμμα Σπουδών της Κύπρου που εκδόθηκε το 2010. Το 2015 η Κύπρος επέκτεινε το Πρόγραμμα Σπουδών με τη συμπερίληψη των Δεικτών Επάρκειας (Επίπεδο Δραστηριοτήτων – Μαθηματικές Πρακτικές) και το 2021 ξεκίνησε η ανάπτυξη Αναλυτικού Προγράμματος Αξιολόγησης. Η παρουσίαση θα εστιαστεί στα επιπρόσθετα στοιχεία του Κυπριακού Προγράμματος Σπουδών.

 Εισήγηση: «Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στο πλαίσιο του νέου Προγράμματος Σπουδών των

Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο».

Μαρία Λάτση, Εκπαιδευτικός ΠΕ 70, 4ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων.

Βασική επιδίωξη του νέου Προγράμματος Σπουδών είναι η υποστήριξη της εμπλοκής όλων των μαθητών σε κρίσιμες διεργασίες κατανόησης και ανάπτυξης της μαθηματικής γνώσης και πρακτικής αντιστοίχως. Στην παρούσα εισήγηση, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, θα αναδειχτούν

χαρακτηριστικά των ψηφιακών εργαλείων, τα οποία, στο πλαίσιο συγκεκριμένων Μαθηματικών έργων, μπορούν να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση.

 Εισήγηση: «Τα Μαθηματικά στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας».

Αρχοντούλα Μαντζαρίδου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 – 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής.

Στην εισήγηση θα γίνει προσπάθεια να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και να συζητήσουμε το ρόλο της στη Διδακτική των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο. Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία είναι δυνατόν να προταχθεί ως κεντρικός άξονας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να δημιουργήσει το κατάλληλο παιδαγωγικό πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις διαφορετικές ανάγκες, ενδιαφέροντα και ετοιμότητα των μαθητών και μαθητριών. Με στόχο την επίτευξη της καλύτερης μαθησιακής εμπειρίας στο μάθημα των Μαθηματικών θα προταθούν διδακτικές πρακτικές που υποστηρίζουν τη μετάβαση από το ατομικό στο συλλογικό και οδηγούν τους εκπαιδευτικούς σε παρατήρηση και αναστοχασμό.

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών Δημοτικού σχολείου | ΦΕΚ 

Εγγραφο: Αριστεία Προόδου-Βραβεία Προόδου-Έπαινοι Προσωπικής Βελτίωσης-Ειδικοί Έπαινοι σχ. έτους 2021-22 

Καταγραφή εγγράφων Υπουργείου Παιδείας προς τον σκοπό ανοικτής τους διάθεσης | Λίστα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση