Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΕΚ για Τροπολογία επιλογής Διευθυντών σχολείων: Απόλυτος έλεγχος και χειραγώγηση συμβουλίων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΕΚ για Τροπολογία επιλογής Διευθυντών σχολείων: Απόλυτος έλεγχος και χειραγώγηση των συμβουλίων επιλογής-Θεσμική υποχώρηση και απαξίωση ήδη ψηφισμένου νόμου.

ΠΕΚ για Τροπολογία επιλογής Διευθυντών

Με ανακοίνωσή της η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) διαμαρτύρεται για την κατατεθείσα προς ψήφιση (Σ.Σ: Ψηφίσθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα) στη Βουλή σε νομοσχέδιο του Υπουργείου  Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Τροπολογία για την επιλογή Διευθυντών – Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων.

Σύμφωνα με την ΠΕΚ, η απόφαση του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει στην επιλογή  Διευθυντών, Προϊστάμενων και Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων, καθώς και υπευθύνων τομέων των Εργαστηριακών Κέντρων, με την εν λόγω Τροπολογία και η απόφαση για πρώτη φορά ίσως στα χρονικά των πολλών νόμων για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης τα τοπικά συμβούλια να αποτελούνται αμιγώς και αποκλειστικά από διορισμένα μέλη, αποτελεί ένδειξη προσπάθειας απόλυτου ελέγχου και χειραγώγησης των συμβουλίων επιλογής.

Ακολουθεί η επιστολή της ΠΕΚ

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Π.Ε.Κ.

Τροπολογία για την επιλογή διευθυντών – υποδιευθυντών σχολικών μονάδων

Ένα απαράδεκτο Υπουργείο!

Με μία απαράδεκτη διαδικασία -συνήθη όμως για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας- και με μία απαράδεκτη επίσης ως προς το περιεχόμενο τροπολογία,  το υπουργείο αποφάσισε να προχωρήσει στην επιλογή  διευθυντών, προϊστάμενων και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων, καθώς και υπευθύνων τομέων των Εργαστηριακών Κέντρων.

Σε άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, αιφνιδιαστικά και χωρίς κανένα σχεδιασμό, το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία για την συγκρότηση των τοπικών συμβουλίων για την επιλογή Διευθυντών – υποδιευθυντών σχολικών μονάδων.

Η επιλογή της ηγεσίας του υπουργείου να μην εφαρμόσει το νόμο που η ίδια έχει ψηφίσει και να προχωρήσει σε μια τέτοια τροπολογία, συνιστά μνημείο θεσμικής υποχώρησης και απαξίωσης ήδη ψηφισμένου νομοθετικού πλαισίου.

Φαίνεται  ότι  οι διακηρύξεις της κυβέρνησης για αριστεία και επιτελικό κράτος αφορούν όλους τους άλλους εκτός από την ίδια.

Αυτό όμως που βασικά επιχειρείται είναι ένα πολιτικό «ρεσάλτο» στη διοίκηση της εκπαίδευσης .

Για πρώτη φορά ίσως στα χρονικά των πολλών και πολύπαθων νόμων για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης,  τα τοπικά συμβούλια αποτελούνται αμιγώς και αποκλειστικά από διορισμένα μέλη.

Στο πενταμελές τοπικό συμβούλιο επιλογής θα μετέχουν σύμφωνα με την τροπολογία,  τρεις διορισμένοι από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί,  με μοναδικό κριτήριο την 15ετή ή 20ετή εκπαιδευτική υπηρεσία. Αυτοί μπορεί να γίνουν και τέσσερις εάν δεν βρεθεί -πράγμα πιθανό-, συντονιστής εκπαιδευτικού έργου από τους νυν υπηρετούντες που  λόγω των επιλογών  που “τρέχουν” παράλληλα,  είτε  έχουν ήδη αποχωρήσει,  είτε  βρίσκονται υπό κρίση.

Είναι προφανές ότι μέσα από τον απόλυτο έλεγχο και τη χειραγώγηση των συμβουλίων επιλογής θα επιχειρηθεί η εξυπηρέτηση των «ημετέρων»

Πρόκειται για μία απαράδεκτη μεθόδευση μιας απαράδεκτης ως προς το περιεχόμενο τροπολογίας από ένα απαράδεκτο Υπουργείο Παιδείας που στο επίπεδο αυτό ξεπερνάει κάθε προηγούμενο!

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Π.Ε.Κ.

Δείτε σχετικά

Επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων: Επισπεύδεται με τροπολογία του ΥΠΑΙΘ-Αλλάζει και η σειρά επιλογής στελεχών 

Παράταση θητείας Διευθυντών σχολείων και Περιφερειακών Διευθυντών-Αρθρα 373 και 375 του νόμου 4957/2022 

Δείτε επίσης

Κεραμέως: Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία με την πιο υγιή ισορροπία ανθρώπινου δυναμικού 

Κεραμέως-Διευθυντές Εκπαίδευσης: Συγχαρητήρια και ευχές σε τηλεδιάσκεψη για τη νέα σχολ. χρονιά 

Οδηγίες ίδρυσης Τάξεων Υποδοχής-ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2022-2023 

Ολοήμερο σχολείο-Νέο Πρόγραμμα: Δημοτικού και Νηπιαγωγείου-άρθρο 371 του ν. 4957/2022 

Νόμος 4957/2022 για τα ΑΕΙ: Με τις διατάξεις για νεοδιόριστους, παράταση θητείας Δ/ντών-Νέο Ολοήμερο-Παιδαγ. Επάρκεια

Προσλήψεις αναπληρωτών-αύξηση πόρων: Του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων-Αρθρο 390 του ν. 4957/2022 

Νεοδιόριστοι-Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης: Ρυθμίσεις στο άρθρο 372 του νόμου 4957/2022 

Αποκλεισμός διορισμένων από νέο διορισμό στην εκπαίδευση-Αρθρο 389 του νόμου 4957/2022 

Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας: Τι προβλέπεται στο άρθρο 99 του ν. 4957/2022-Μεταβατική περίοδος 

Αξιολόγηση-Διάθεση διαδικτυακών υπηρεσιών για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση