Κυριακή, 26 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΕΚ-μέτρα για τη σχολική βία: Είναι η ώρα της ουσίας και όχι της επικοινωνίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΕΚ-μέτρα για τη σχολική βία: Είναι η ώρα της ουσίας και όχι της επικοινωνίας – Η ανάγκη να ορθώσουμε ανάχωμα απέναντι στη βία και τον εκφοβισμό είναι πιο ισχυρή από ποτέ.

ΠΕΚ-μέτρα για τη σχολική βία

Αναφορικά με την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού απαιτείται ουσιαστικός σχεδιασμός με παιδαγωγικό πρόσημο, επιστημονική υποστήριξη και στόχευση την αλλαγή της σχολικής πραγματικότητας, όταν την ίδια ώρα προβάλλεται ως κυρίαρχη η αντίληψη ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα αποτελεί το βασικό όπλο για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού, σύμφωνα με την Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ).

Ακολουθεί η σχετική Ανακοίνωση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (ΠΕΚ)  

Η Π.Ε.Κ για τα μέτρα εναντίον της βίας και του εκφοβισμού.

Ένα χρόνο πριν, η κυβερνητική πλειοψηφία προχώρησε στη ψήφιση του νόμου για τη βία και τον εκφοβισμό στο πεδίο της σχολικής πραγματικότητας. Την προηγούμενη εβδομάδα εξαγγέλθηκαν νέα μέτρα για τα ζητήματα βίας και εκφοβισμού αποδεικνύοντας στην ουσία ότι οι πρωτοβουλίες της περσινής χρονιάς αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.  Την ίδια ώρα προβάλλεται ως κυρίαρχη  η αντίληψη ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα αποτελεί το βασικό όπλο για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού. Αυτή η προσέγγιση όμως  υποτιμά την ανάγκη ουσιαστικής διάδρασης ανάμεσα στους ανθρώπους που αποτελούν την εκπαιδευτική κοινότητα. Είναι η ανθρώπινη επαφή, η επικοινωνία και η ουσιαστική συνεργασία που θα λειτουργήσει ως όχημα αντιμετώπισης του εκφοβισμού και της βίας.

Σε μια κοινωνία η οποία συγκλονίζεται από τις  συνεχείς γυναικοκτονίες και τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας, σε μια κοινωνία η οποία μετρά ξανά και ξανά θύματα από τη βία των χούλιγκαν, είναι εξαιρετικά κρίσιμο να διαμορφωθεί με τρόπο αποφασιστικό μια νέα θεώρηση απέναντι στη βία που θα διατρέχει το σύνολο της κοινωνίας.

Η πρόθεση αυστηροποίησης των ποινών θα πρέπει να συνδεθεί με τη θεώρηση του συλλόγου διδασκόντων και δεν θα πρέπει να έχει μονοσήμαντο χαρακτήρα περιορίζοντας το ζήτημα απλά σε μια υπόθεση ατομικής ευθύνης. Απαιτείται ουσιαστικός σχεδιασμός με παιδαγωγικό πρόσημο, επιστημονική υποστήριξη και στόχευση την αλλαγή της σχολικής πραγματικότητας. Η υπόθεση δε της καθυστερημένης προσέλευσης σε συνάρτηση με το περίφημο δεκαπεντάλεπτο αλλά και η σύνδεση της εγγραφής των μαθητών με την αποδοχή του σχολικού κανονισμού προκαλούν σκεπτικισμό τόσο ως θεώρηση όσο και ως προς τη δυνατότητα εφαρμογής τους.

Η ανάγκη να ορθώσουμε ανάχωμα απέναντι στη βία και τον εκφοβισμό είναι πιο ισχυρή από ποτέ, είναι η ώρα της ουσίας και όχι της επικοινωνίας.

Είναι ώρα για αλλαγή πολιτικής.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Δείτε επίσης

Μέσω εφορίας θα πληρώνουν οι γονείς τις φθορές από βανδαλισμούς μαθητών στο σχολείο 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση