Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΕΝΑΦΑ για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης-Φυσική Αγωγή στην Προσχολική-Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
ΠΕΝΑΦΑ για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης – Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση – Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία.
ΠΕΝΑΦΑ για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης
Αγωνιούν  εδώ και χρόνια  οι εκπαιδευτικοί ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής για την υλοποίηση  των εξαγγελιών, ενώ παρατείνεται συνεχώς το χρονοδιάγραμμα πραγματοποίησης και εξανεμίζονται οι ελπίδες, σύμφωνα με Ανακοίνωση της ΠΕΝΑΦΑ.
Σύμφωνα με την ανάρτηση:  https://www.kathimerini.gr/society/563151874/epanerchontai-ta-athlitika-scholeia/, επισημαίνει η ΠΕΝΑΦΑ,  αρμόδιο στέλεχος του Υπουργείου Παιδείας στις 31/07/2024, ανέφερε ότι “ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας τους τοποθετείται το σχολικό έτος 2025-2026 και εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία ώστε να λειτουργήσουν τα αθλητικά σχολεία στις 13 περιφέρειες, το πόρισμα προτείνει να λειτουργήσουν πιλοτικά δύο αθλητικά γυμνάσια κοντά στο ΟΑΚΑ στην Αθήνα και το Καυτανζόγλειο Στάδιο στη Θεσσαλονίκη”. Επίσης ανακοινώνει ότι: Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας είναι να αυξηθούν οι ώρες της φυσικής αγωγής στα σχολεία, καθώς –όπως αναφέρει αρμόδιο στέλεχος– «μετά την πανδημία και τις περιόδους της καραντίνας, έχει παρατηρηθεί ότι τα παιδιά αθλούνται λιγότερο και δεν επιλέγουν φυσικές δραστηριότητες». 
Και η αγωνία γίνεται αγανάκτηση…

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Έτος ίδρυσης 2023, Λ. Συγγρού 196, Καλλιθέα Αττικής Τ.Κ. 17671 Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας Αριθμό Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.Σ.Ο.Ε. 1-00600 την 16/10/2023

Ημερομηνία: 21/ 11/2024

Αρ. Πρωτοκόλλου: 57 —21/ 11/2024

Θέμα: Επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης – Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση – Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία

Η συνέχιση των καθυστερήσεων υποσκάπτει τόσο την αξιοπιστία των εξαγγελιών όσο και την προσδοκία για μια σύγχρονη και ευέλικτη εκπαιδευτική πολιτική που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς. Στις 31 Ιουλίου 2024, ανακοινώθηκε με μεγάλη έμφαση η πρόθεση ενίσχυσης της Φυσικής Αγωγής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, περιλαμβάνοντας τη διδασκαλία γυμναστικής από το νηπιαγωγείο, την αύξηση μίας επιπλέον ώρας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης -ήδη από τον Δεκέμβριο του 2023- καθώς και την επαναλειτουργία των αθλητικών σχολείων.

Η υλοποίηση αυτών των πρωτοβουλιών αναμενόταν να συμβάλει σημαντικά στην καλλιέργεια της αθλητικής κουλτούρας και στην προαγωγή της σωματικής υγείας των μαθητών, με τα Αθλητικά Σχολεία να προγραμματίζεται να ανοίξουν τις πόρτες τους το σχολικό έτος 2025-2026. Η προσδοκία αυτή συνοδευόταν από εξαγγελίες για τη δημιουργία 13 αθλητικών σχολείων, ένα σε κάθε περιφέρεια της χώρας. Ωστόσο, παρά την αρχική αισιοδοξία, οι εξελίξεις αποδεικνύονται απογοητευτικές.

Η διαδικασία υλοποίησης καθυστερεί αισθητά, με διαδοχικές αναβολές που θέτουν εν αμφιβόλω την προοπτική επίτευξης των στόχων αυτής της πολιτικής παρέμβασης. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, αντί για την ευρεία εφαρμογή που είχε ανακοινωθεί, εξετάζεται η λειτουργία μόλις δύο πιλοτικών αθλητικών σχολείων, εφόσον δεν καταστεί εφικτή η πλήρης προετοιμασία για την επόμενη σχολική χρονιά. Η αναβολή αυτή εγείρει προβληματισμούς σχετικά με τη συνέπεια της εκπαιδευτικής πολιτικής, την οργανωτική επάρκεια και την προτεραιότητα που αποδίδεται στην αθλητική εκπαίδευση.

Παρότι οι στόχοι για την ενίσχυση της φυσικής αγωγής ευθυγραμμίζονται με διεθνείς τάσεις για την ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, οι καθυστερήσεις αυτές ενδέχεται να υπονομεύσουν τη σημασία του εγχειρήματος. Το ζήτημα της περιορισμένης υλοποίησης, από 13 σχολεία σε 2 πιλοτικά, φέρνει στο προσκήνιο τη σημασία της στρατηγικής προγραμματισμού, της διαχείρισης πόρων και της πολιτικής βούλησης για την έγκαιρη εφαρμογή των εξαγγελιών.

Η αθλητική εκπαίδευση δεν αποτελεί απλώς έναν τομέα ανάπτυξης φυσικών δεξιοτήτων, αλλά συνιστά θεμελιώδη πυλώνα για τη διαμόρφωση υγιών και ενεργών πολιτών. Η επιτυχημένη εφαρμογή των μέτρων αυτών προϋποθέτει όχι μόνο την εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης, αλλά και τη στελέχωση με εξειδικευμένο προσωπικό και την άρτια υλικοτεχνική υποδομή. Η συνέχιση της καθυστέρησης υποσκάπτει τόσο την αξιοπιστία των εξαγγελιών όσο και την προσδοκία για μια σύγχρονη και ευέλικτη εκπαιδευτική πολιτική που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς.

Με τιμή,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ* ΑΛΜΠΑΝΗΕΙΡΗΝΗ

Δείτε επίσης

Ανασκόπηση Ερωτήσεων και Αναφορών στη Βουλή για τον κλάδο ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής στη Δημόσια Εκπαίδευση 

Διαμαρτυρία για τα δυσπρόσιτα: Επιστολή Εκπαιδευτικών του Δημοτικού σχολείου Κλειτορίας 

Πιερρακάκης: Βοηθός δασκάλου στην Παράλληλη-συνέχεια διορισμών-2 αθλητικά σχολεία-άδεια μητρότητας 

Οργανικές θέσεις στην Παράλληλη Στήριξη με σκοπό την ενίσχυση του θεσμού: Ερώτηση στη Βουλή

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply