Σάββατο, 9 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΕΝΑΦΑ για Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού: 600 κενά στην Α/θμια και Β/θμια εκπ/ση, εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΕΝΑΦΑ για Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού: 600 κενά στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση, εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής – Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας.

ΠΕΝΑΦΑ για Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Για τη σημαντικότητα της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που φέτος θα εορταστεί την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, υπό το σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε Ποιότητα στη Ζωή» μιλάει η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) σε επιστολή που απέστειλε στον Υπουργό ΠΑΙΘΑ κο Κυριάκο Πιερρακάκη.

Οπως επισημαίνει η  ΠΕΝΑΦΑ η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει τη σημασία της Φυσικής Αγωγής και της σωματικής δραστηριότητας στα σχολεία, συμβάλλοντας σημαντικά στην προαγωγή της σωματικής και ψυχικής υγείας των μαθητών και για να υλοποιηθούν πλήρως οι στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι αναγκαίο να καλυφθούν τα υφιστάμενα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΠΕΝΑΦΑ, αυτή τη στιγμή υπάρχουν καταγεγραμμένα πάνω από 300 λειτουργικά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και άλλα τόσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς να συνυπολογίζονται τα κενά του προγράμματος της κολύμβησης.

Τέλος η ΠΕΝΑΦΑ αιτείται την άμεση ενίσχυση του κλάδου της Φυσικής Αγωγής, ανακινώντας άμεσα τη Β’ φάση προσλήψεων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, ώστε να διασφαλιστεί η υλοποίηση της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού και να ενισχυθεί η Φυσική Αγωγή στα σχολεία.

Ακολουθεί η επιστολή της ΠΕΝΑΦΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Έτος ίδρυσης 2023, Λ. Συγγρού 196, Καλλιθέα Αττικής Τ.Κ. 17671 Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας Αριθμό Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.Σ.Ο.Ε. 1-00600 την 16/10/2023

Ημερομηνία: 23 / 09 / 2024

Αρ. Πρωτοκόλλου: 46 — 23 / 09 / 2024

Προς: Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

Κοινοποίηση: Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού κ. Ιωάννη Βρούτση, Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή, Υφυπουργό Παιδείας κα Ιωάννα Λυτρίβη

Θέμα: 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να τονίσουμε τη σημαντικότητα της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που φέτος θα εορταστεί την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, υπό το σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε Ποιότητα στη Ζωή». Η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει τη σημασία της Φυσικής Αγωγής και της σωματικής δραστηριότητας στα σχολεία, συμβάλλοντας σημαντικά στην προαγωγή της σωματικής και ψυχικής υγείας των μαθητών.

Η Φυσική Αγωγή διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη σωματική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων. Μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μαθητές καλλιεργούν σημαντικές αξίες όπως η πειθαρχία, η ομαδικότητα, η συνεργασία και ο σεβασμός. Επιπλέον, καλλιεργούνται υγιείς συνήθειες που μπορούν να διατηρηθούν και στην ενήλικη ζωή, ενώ το σχολικό περιβάλλον προσφέρει σε όλους ίσες ευκαιρίες συμμετοχής σε φυσικές δραστηριότητες. Επιπρόσθετα, αξίζει να τονιστεί ότι η σωματική δραστηριότητα έχει αποδεδειγμένα θετική επίδραση όχι μόνο στη σωματική υγεία, αλλά και στην σχολική επίδοση των μαθητών. Ακόμα, σύμφωνα με μελέτες, η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες βελτιώνει τις γνωστικές ικανότητες και την ψυχική ευεξία, συνδέοντας την άσκηση με την επίτευξη καλύτερων σχολικών επιδόσεων.

Εν κατακλείδι, το μάθημα της Φυσικής Αγωγής μπορεί να λειτουργήσει και ως μοχλός εκτόνωσης των εφήβων και ασπίδα για την πάταξη της βίας στα σχολεία. Ωστόσο, νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Γραφείου του Π.Ο.Υ. (2024) επισημαίνει την αύξηση της παχυσαρκίας και τα χαμηλά επίπεδα φυσικής δραστηριότητας μεταξύ των εφήβων. Μόνο το 20% των εφήβων παγκοσμίως πληροί τις συστάσεις του Π.Ο.Υ. για τουλάχιστον 60 λεπτά καθημερινής μέτριας έως έντονης φυσικής δραστηριότητας.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό είναι ακόμα πιο χαμηλό, μόλις 14% συνολικά. Ειδικότερα, το ποσοστό φυσικής δραστηριότητας μειώνεται καθώς οι έφηβοι μεγαλώνουν. Για να υλοποιηθούν πλήρως οι στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι αναγκαίο να καλυφθούν τα υφιστάμενα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ωστόσο, κατά την Α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, καλύφθηκε μόλις το 70,5% των κενών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αφήνοντας ακάλυπτες 321 θέσεις, ενώ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το ποσοστό κάλυψης ανήλθε μόλις στο 21,1%, γεγονός που προκαλεί έντονη ανησυχία και σε σύγκριση με την απορρόφηση άλλων κλάδων.

Επιπλέον, η καθυστερημένη τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία πραγματοποιήθηκε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, καθιστά πρακτικά αδύνατη τη σωστή προετοιμασία και οργάνωση της Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού. Αυτά τα ποσοστά υποδεικνύουν σοβαρές δυσκολίες και στην υλοποίηση των προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής.

Επιπροσθέτως, αναφορικά με το μάθημα της κολύμβησης, το προηγούμενο σχολικό έτος, μόνο 1.606 από τις 4.514 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Υπουργείου, ενώ σε 347 σχολεία δεν υπήρχε εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής για να διδάξει το μάθημα. Αυτό το κενό επισημαίνει την άμεση ανάγκη στελέχωσης των σχολικών μονάδων με επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.), αυτή τη στιγμή υπάρχουν καταγεγραμμένα πάνω από 300 λειτουργικά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και άλλα τόσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς να συνυπολογίζονται τα κενά του προγράμματος της κολύμβησης.

Κύριε Υπουργέ, ζητούμε την προσοχή σας στο αίτημά μας για την άμεση ενίσχυση του κλάδου της Φυσικής Αγωγής, ανακινώντας άμεσα τη Β’ φάση προσλήψεων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, ώστε να διασφαλιστεί η υλοποίηση της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού και να ενισχυθεί η Φυσική Αγωγή στα σχολεία μας.

Το σχολικό περιβάλλον παίζει κεντρικό ρόλο στη δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής και η Πολιτεία οφείλει να παρέχει ίσες ευκαιρίες για σωματική δραστηριότητα σε όλους τους μαθητές. Η πρόσφατη ανακοίνωση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για την ίδρυση Αθλητικών Σχολείων και την αύξηση της ώρας του μαθήματος Φυσικής Αγωγής είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Τέλος, περιμένουμε με ενδιαφέρον την εφαρμογή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων που θα εξειδικεύουν την εφαρμογή αυτών των αλλαγών.

Με τιμή,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ * ΑΛΜΠΑΝΗ ΕΙΡΗΝΗ

Δείτε επίσης

Παιδική παχυσαρκία: Προτάσεις της ΠΕΝΑΦΑ στο Υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπισή της 

5ο ΓΕΛ Αχαρνών-Αγία Άννα: Διαμαρτυρία για την κατάργηση του ανθρωπιστικού και θετικού προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση