Παρασκευή, 12 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΕΝΑΦΑ-Ημέρα σχολικής βίας: Ο Σχολικός Αθλητισμός Ασπίδα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΕΝΑΦΑ-Ημέρα σχολικής βίας: Ο Σχολικός Αθλητισμός Ασπίδα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού – Οι μαθητές οδηγούνται στην ενίσχυση θετικών συμπεριφορών, όπως είναι η εντιμότητα, η αποδοχή των κανόνων, ο αυτοέλεγχος, η αυτοπειθαρχία, ο σεβασμός, η ενσυναίσθηση, η ευγένεια και η κατανόηση.

ΠΕΝΑΦΑ-Ημέρα σχολικής βίας

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, στις 6 Μαρτίου, η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής έχουν την δυνατότητα να αποτρέψουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού σε πρώιμο στάδιο, συμβάλλοντας στη μείωση του φαινομένου.

Οι Πανανθρώπινες Αξίες του Ολυμπισμού, όπως είναι η ισότητα, η διαφορετικότητα και η ευγενής άμιλλα, θα πρέπει να καλλιεργούνται μέσω του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, τονίζει η ΠΕΝΑΦΑ προσθέτοντας ότι ο Σχολικός Αθλητισμός πρέπει και μπορεί να είναι η ασπίδα για την πάταξη του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΠΕΝΑΦΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 

Έτος ίδρυσης 2023, Λ. Συγγρού 196, Καλλιθέα Αττικής Τ.Κ. 17671Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας Αριθμό Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.Σ.Ο.Ε. 1-00600 την 16/10/2023

Ημερομηνία: 03/03/2024

Αρ. Πρωτοκόλλου: 24—03/03/2024

Θέμα: Ο Σχολικός Αθλητισμός Ασπίδα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Ο Σχολικός Εκφοβισμός και οι εκρήξεις βίας των νεαρών μαθητών αποτελούν μια οδυνηρή καθημερινή πραγματικότητα, της οποίας είμαστε όχι μόνο θεατές, αλλά κυρίως υπεύθυνοι. Η κρίση των ηθικών και κοινωνικών αξιών, η αποξένωση που επέφερε η ανάπτυξη της τεχνολογίας, αλλά και η μακρά περίοδος της πανδημίας οδήγησαν στην εξάπλωση του φαινομένου, με θύτες και θύματα παιδιά.

Η ιδρυματοποίηση του σχολείου που παρέχει στείρα γνώση, η απομάκρυνση των μαθητών από ότι τους δίνει χαρά και ευκαιρίες για την ανάδειξη των ατομικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους, αλλά και η φτωχοποίηση πολλών εξ αυτών, οι οποίοι δεν έχουν δυνατότητα απογευματινών διεξόδων, τους οδηγούν στο να βιώνουν τον σκοταδισμό μιας τυφλής αλλά όχι αναίτιας βίας. Η άσκηση, μέσα στα πλαίσια του Σχολικού Αθλητισμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο επαφής των παιδιών με τον εαυτό τους και τον κόσμο.

Οι μαθητές οδηγούνται στην ενίσχυση θετικών συμπεριφορών, όπως είναι η εντιμότητα, η αποδοχή των κανόνων, ο αυτοέλεγχος, η αυτοπειθαρχία, ο σεβασμός, η ενσυναίσθηση, η ευγένεια και η κατανόηση. Μέσω των παιχνιδιών που απαιτούν ομαδικότητα προάγεται η συνεργασία, η κοινωνικοποίηση, η αλληλεγγύη, η αυτοπεποίθηση, ενώ οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής έχουν την δυνατότητα να αποτρέψουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού σε πρώιμο στάδιο, συμβάλλοντας στη μείωση του φαινομένου. Οι Πανανθρώπινες Αξίες του Ολυμπισμού, όπως είναι η ισότητα, η διαφορετικότητα και η ευγενής άμιλλα, θα πρέπει να καλλιεργούνται μέσω του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

Άτομα με Αναπηρία, που είναι περισσότερο ευάλωτα σε θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού μπορούν πιο εύκολα στα πλαίσια του Συμπεριληπτικού Σχολείου, να γίνουν αποδεκτά στη σχολική κοινότητα. Εξάλλου, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής γνωρίζουμε το σύνθημα «Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί!».

Ο Σχολικός Αθλητισμός πρέπει και μπορεί να είναι η ασπίδα για την πάταξη του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού. Η ευθύνη είναι μεγάλη και βαραίνει όλους μας. Μοναδικό προαπαιτούμενο είναι οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής να έχουν φυσική παρουσία με σωστή αναλογία ωρών διδασκαλίας στα σχολεία όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης.

Με τιμή,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΣΧΙΝΑΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ * ΑΛΜΠΑΝΗΕΙΡΗΝΗ

Δείτε επίσης

Μήνυμα Πιερρακάκη για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση