“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πεπραγμένα ΙΕΠ 2015-2019: Απολογισμός και ευχαριστίες Προέδρου Γ. Κουζέλη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πεπραγμένα ΙΕΠ 2015-2019: Προλογικό σημείωμα , απολογισμός πεπραγμένων Ινστιτούτου και ευχαριστίες απερχομένου Προέδρου κου Γεράσιμου Κουζέλη.

Πεπραγμένα ΙΕΠ 2015-2019

Με το παρακάτω προλογικό σημείωμα ο απερχόμενος Προέδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης παρουσιάζει τα  πεπραγμένα του Ινστιτούτου κατά τη χρονική περίοδο 2015 – 2019.

Ο κος Κουζέλης στο σημείωμά του αφού παρουσιάζει τις προτεραιότητες της περιόδου αυτής θεωρεί πως η αποτίμηση των πρωτοβουλιών του φορέα είναι απολύτως θετική και η επιτυχία αυτή πρέπει να πιστωθεί σε όλες και όλους τους υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν το Ινστιτούτο καθώς και στους εξωτερικούς συνεργάτες του.

Δείτε το προλογικό σημείωμα του κου Κουζέλη και τα Πεπραγμένα ΙΕΠ 2015 – 2019

Ο παρών απολογισμός αφορά τα πεπραγμένα του Ινστιτούτου κατά τη θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου που ανέλαβε στις 26 Νοεμβρίου του 2015.

Οι προτεραιότητες αυτής της περιόδου μπορούν να διακριθούν στις εξής κεντρικές μέριμνες:

• Να οργανωθεί η πληρέστερη δυνατή ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων, ώστε να αποτυπωθούν τα προβλήματα της σχολικής εκπαίδευσης, να αξιολογηθούν κριτικά και να τύχουν συστηματικής μελέτης με στόχο την αποδοτικότερη αντιμετώπισή τους.

• Να σχεδιαστούν και να τεκμηριωθούν επιστημονικά μεταρρυθμίσεις στην κατεύθυνση της ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης, της προώθησης της ισότητας ευκαιριών και της κοινωνικής δικαιοσύνης, με έμφαση στις καινοτόμες διδακτικές μεθόδους, την εξασφάλιση σύγχρονων πολυμεσικών εκπαιδευτικών εργαλείων, την καλλιέργεια δημοκρατικών στάσεων, τον σεβασμό στην προσωπικότητα μαθητριών και μαθητών, τις σύγχρονες γνωστικές ανάγκες, τις απαιτήσεις του σύγχρονου κοινωνικού περιβάλλοντος, τις τεχνολογικές εξελίξεις και την αειφόρο ανάπτυξη.

• Να μελετηθεί και να οργανωθεί η επαρκέστερη και αποδοτικότερη αρχική εκπαίδευση και κατάρτιση καθώς και η διαρκής και συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με πρόταση θεσμικής κατοχύρωσης της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας και εθνικού στρατηγικού σχεδίου επιμόρφωσης·

• Να αρθούν άμεσα τα εμπόδια σχετικά με την ομαλή λειτουργία των σχολείων, την ανταπόκριση σε ειδικές ανάγκες μαθητών και μαθητριών και την πλήρη ένταξη όλων στις σχολικές τάξεις, την ουσιαστική συνεργασία των εκπαιδευτικών, την εκτίμηση της αποδοτικότητας μεθόδων, προγραμμάτων και υλικών, την έγκαιρη διαπίστωση και αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής και των προβλημάτων γραμματισμού.

• Να προωθηθεί η εκπαιδευτική έρευνα και να αποτελέσει βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη της δράσης του Ινστιτούτου.

• Να αξιοποιηθεί, για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, η πλούσια εμπειρία του συνόλου των εκπαιδευτικών της χώρας, όλων των βαθμίδων, καθώς και των επιστημονικών φορέων και υπηρεσιών που ασχολούνται με παρεμφερή θέματα·

• Να αναδιοργανωθεί το Ινστιτούτο ως αποτελεσματικός, ορθολογικά και δημοκρατικά οργανωμένος επιστημονικός φορέας, αντίστοιχος με τις αρμοδιότητές του και τα ευρωπαϊκά πρότυπα·

• Να ολοκληρωθούν τα συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προγράμματα της περιόδου 2007-2013 και να τακτοποιηθούν οι οικονομικές τους εκκρεμότητες με την αποζημίωση των εκπαιδευτικών ή άλλων προσώπων στα οποία οφείλονταν αμοιβές ή κάλυψη εξόδων και να οργανωθεί αποτελεσματικά η διαδικασία υλοποίησης όλων των νέων ΕΣΠΑ.

Η αποτίμηση των πρωτοβουλιών του φορέα σε σχέση με τις παραπάνω προτεραιότητες είναι απολύτως θετική, παρά τις όποιες αδυναμίες και δυσλειτουργίες –δεδομένων μάλιστα των εκτεταμένων γνωμοδοτικών αρμοδιοτήτων του Ινστιτούτου και του μεγάλου όγκου των απαιτήσεων αυτής της περιόδου (2.000 περίπου εισηγήσεις κατ’ έτος).

Η επιτυχία αυτή θα πρέπει να πιστωθεί πλήρως σε όλες και όλους τους υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν το Ινστιτούτο και κοπιάζουν για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του, καθώς και στους εξωτερικούς συνεργάτες, που σε πάμπολλες περιπτώσεις προσφέρθηκαν αφιλοκερδώς να συμβάλουν στην πραγμάτωση των στόχων του.

Τους ευχαριστώ όλους θερμά!

Πεπραγμένα ΙΕΠ 2015-2019

Τα Πεπραγμένα ΙΕΠ 2015 – 2019

_________________

Δείτε επίσης

Ανακοίνωση ΥΠΑΙΘ για νέο Πρόεδρο ΙΕΠ: Ευρεία, υπερκομματική πλειοψηφία στην ΕΜΥ
Φίλης για την επιλογή Προέδρου ΙΕΠ: Είναι μια επιλογή υπερκομματική;
ΟΛΜΕ: Ακατάλληλος για τη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ ο κ. Ι. Αντωνίου

_______________________

Δείτε ακόμη

Παρεμβάσεις Φίλη-Τζούφη στην ΕΜΥ: Για την επέμβαση της Αστυνομίας στο ΟΠΑ
Συνέντευξη Κεραμέως στον ΑΝΤ1: Αστυνομία στο ΟΠΑ-Ρουβίκωνας-Αναστολή Τμημάτων-Μετεγγραφές
Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ με ΑΣΕΠ: Τι συζητήθηκε
Ενημέρωση ΑΣΕΠ: Προκηρύξεις 1ΕΑ-2ΕΑ-3ΕΑ-4ΕΑ-5ΕΑ – Χρονοδιαγράμματα
Κατανομή ΠΕ25 και ΕΒΠ στις ΠΔΕ
Πόσες είναι οι ΣΜΕΑΕ και τα Τμήματα Ενταξης: Αριθμοί μαθητών | Πίνακες

  ____________________

Προσλήψεις αναπληρωτών τριετίας στην Ειδική Αγωγή: Επίσημα στοιχεία Υπουργείου Παιδείας
Αριθμοί μονίμων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ: Εκπαιδευτικοί Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΕΠ-ΕΒΠ
Σχέδιο κατανομής 4500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή: Με επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ

  ____________________

Πριν φύγετε

 Ολες οι έως σήμερα προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ για το 2019-20
Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο κ.α.
Οδηγίες για Εφημερίες: Εγκύκλιος Υφυπουργού Παιδείας για αυστηρή τήρηση και ορθή εφαρμογή
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση