Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Περιστατικά σχολικής βίας: ΕΔΕ για τους εκπαιδευτικούς που δεν τα διερευνούν | VIDEO

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Περιστατικά σχολικής βίας: ΕΔΕ για εκπαιδευτικούς που δεν διερευνούν περιστατικά bullying – Τι είπε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στον ΣΚΑΪ – VIDEO.

Περιστατικά σχολικής βίας

Για τον μαθητή Δημοτικού, που άλλος μαθητής σε σχολείο του Βόλου του κατέβασε το παντελόνι και σχημάτισε μια τρίλιζα στα οπίσθιά του, ρωτήθηκε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μιχαηλίδου, στην εκπομπή “Αταίριαστοι” στον ΣΚΑΪ. Συγκεκριμένα οι δημοσιογράφοι ρώτησαν την κα Μιχαηλίδου αν οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για ότι γίνεται σ ένα σχολικό περιβάλλον ή είναι παντελώς ανεύθυνοι και αν υπάρχουν ποινές για τους εκπαιδευτικούς, καθότι όταν πήγαν οι γονείς του μαθητή στο σχολείο να διαμαρτυρηθούν εκπαιδευτικός τους προέτρεψε να μην δώσουν συνέχεια στο περιστατικό γιατί θα αντιμετωπίσει πρόβλημα το παιδί.

Μεγάλος ο όγκος καταγγελιών

Η Υφυπουργός απάντησε ότι “Κομμάτι της καθημερινής δουλειάς μου είναι να βλέπω το ποινολόγιο εκπαιδευτικών και να εγκρίνω τις εισηγήσεις οι οποίες γίνονται. Δεν ξέρω αν θα έπρεπε να φτάνουν σε επίπεδο Υφυπουργού αλλά μπορώ να σας πω σίγουρα πως είναι ένα καθημερινό ζήτημα. Εχουμε 180.000 εκπαιδευτικούς στη χώρα, ο όγκος των καταγγελιών είναι πολύ μεγάλος και προσωπικά δεν θέλω να μένει τίποτε κάτω από το χαλί, έτσι σε κάθε περίπτωση, γίνεται Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ), εξετάζονται οι περιπτώσεις αυτές και αντίστοιχες είναι οι ποινές”.

Ενορκη Διοικητική Εξέταση

Ακολούθως ερωτήθη η κα Μιχαηλίδου αν θα γίνει κάτι τέτοιο και στην προαναφερθείσα περίπτωση και απάντησε ότι “Βέβαια γίνεται και έχει ήδη ξεκινήσει η Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ)”.

“Εξακολουθούμε και χάνουμε περιστατικά”

Στην απορία των δημοσιογράφων πως ένα τέτοιο επαναλαμβανόμενο περιστατικό δεν υπέπεσε στην αντίληψη των εκπαιδευτικών η Υφυπουργός απάντησε ότι “Αυτή είναι η πολύ μεγάλη ανησυχία μας, πως πολλές φορές και σε σχολεία που έχουμε Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους – και είναι δική μας ευθύνη – χάνουμε περιστατικά. Τώρα με την πλατφόρμα θεωρούμε πως θα σπάσει περισσότερο η σιωπή, αλλά εξακολουθούμε και χάνουμε περιστατικά. Επισκέφθηκα στο “Παίδων” τα παιδιά που έκαναν απόπειρα αυτοκτονίας το πρόσφατο διάστημα και μίλησα με τους γονείς και ήταν σε σχολεία που είχαν Κοινωνικό Λειτουργό και Ψυχολόγο. Βάζουμε μπροστά τα πρωτόκολλα και χωρίς άδεια γονέα θα βλέπει ο Κ.Λ. και ο Ψυχολόγος το παιδί”.

Εκπαίδευση Νηπιαγωγών

Στην επισήμανση του δημοσιογράφου πως πιο κοντά από τον Κοινωνικό Λειτουργό ή τον Ψυχολόγο ή την πλατφόρμα καταγγελιών βρίσκεται ο δάσκαλος και ο καθηγητής η κα Μιχαηλίδου απάντησε ότι “Ανησυχούμε πολύ δεν έχουμε βρει τη χρυσή λύση ούτε τη χρυσή τομή. Ξεκινήσαμε μια μεγάλη προσπάθεια στα Νηπιαγωγεία και στα προνήπια με εκπαίδευση των Νηπιαγωγών – έχουν εκπαιδευθεί 4.000 Νηπιαγωγοί –  ώστε να βλέπουν και να αναγνωρίζουν σημάδια κακοποίησης”.

Αναγκαιότητα καταγραφής των περιστατικών σχολικής βίας

Ακολούθως η Υφυπουργός μίλησε για την αναγκαιότητα καταγραφής των περιστατικών σχολικής βίας, καθόσον αυτή τη στιγμή δεν καταγράφονται επαρκώς και υπενθύμισε την ύπαρξη του θεσμού του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, σημείο αναφοράς για τέτοια περιστατικά.

______________________________

Κατέθεσαν μήνυση οι γονείς

Τέλος και σύμφωνα με όσα μεταδίδονται για το περιστατικό οι γονείς κατέθεσαν μήνυση κατά της Διεύθυνσης του σχολείου, αλλά και κατά αγνώστων, ενώ παράλληλα, σε εξέλιξη είναι δύο έρευνες των αρχών.

Δείτε το video από το λεπτό 07:20 και μετά

Δείτε επίσης

Μιχαηλίδου-συγχωνεύσεις: Δεν γίνονται για να περπατάνε τα παιδιά παραπάνω, ούτε επειδή ο ΠΟΥ λέει να περπατάμε 

Αναρρωτικές άδειες αναπληρωτών: Τι είπε η Υφυπουργός Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου στη Βουλή 

Αξιολόγηση νεοδιόριστων του 2020: Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός του σχολ. έτους-Μονιμοποίηση με αναδρομική ισχύ 

Τι είπε για σύσταση νέων οργανικών-διορισμούς-προσλήψεις ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ Ι. Κατσαρός σε Συλλόγους εκπ/κών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση