Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΕΣΥΘ-επιστολή διαμαρτυρίας: “Τι «φάση» κύριε Υπουργέ; Για ποια ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας μιλούσατε;”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΕΣΥΘ-επιστολή διαμαρτυρίας: “Τι «φάση» κύριε Υπουργέ; Για ποια ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας μιλούσατε;” – Τι ζητάει ο ΠΕΣΥΘ από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.

ΠΕΣΥΘ-επιστολή διαμαρτυρίας

Επιστολή διαμαρτυρίας που συνυπογράφουν το Δ.Σ. και η Επιτροπή Παιδείας του ΠΕΣΥΘ, με αφορμή τις μηδενικές προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών του κλάδου, κατά τη διαδικασία προσλήψεων της Ε΄ Φάσης, απέστειλε στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ)

Ακολουθεί η επιστολή

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.)

Αθήνα 5/2/2024

Αρ. Πρωτ. 2334

 Προς :   Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κ. Πιερρακάκη

Υφυπουργούς  Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα. Ζ. Μακρή & κα. Ι. Λυτρίβη.

Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας , Δευτεροβάθμιας και Ειδικής Αγωγής κ. Κατσαρό Γ.

Κοινοποίηση : Τα μέλη του ΠΕΣΥΘ

Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ)

Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)

ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ

Θέμα:  Επιστολή Διαμαρτυρίας

Τι «φάση» κύριε Υπουργέ;

Για ποια ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας μιλούσατε;

Παρατηρούμε πως το Υπουργείο Παιδείας έχει βάλει πλώρη για την εξαφάνιση της θεατρικής αγωγής από την εκπαίδευση -και ενώ ο Υπουργός ευαγγελιζόταν την ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας. Οι φάσεις των προσλήψεων για τον κλάδο μας, σε γενική και ειδική αγωγή, έκλεισαν στο αριθμό 652 για φέτος, χωρίς ωστόσο να έχουν καλυφθεί τα κενά του διδακτικού μας αντικειμένου σε όλα τα σχολεία, σε πολλά από τα οποία είτε δεν διδάσκεται καθόλου, είτε – και με βάση την παιδαγωγικά βλαπτική πρακτική της β’ ανάθεσης – διδάσκεται υποτυπωδώς, από μη εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό.

Η αισθητική αγωγή, και κατ’ επέκταση η θεατρική αγωγή σαν βασικός πυλώνας της, μπορεί να δώσει στα παιδιά όλα εκείνα τα εφόδια και τα εργαλεία για να εκφράσουν το συναίσθημά τους, να οξύνουν τη φαντασία τους, να ανακαλύψουν τη δύναμη της ομάδας και της συλλογικής προσπάθειας, να αποβάλλουν σε μεγάλο βαθμό την ένταση που μπορεί να τα βαραίνει από δύσκολες καταστάσεις που ζουν και βιώνουν στο περιβάλλον τους. Μ’ αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται ή αποτρέπονται βίαιες συμπεριφορές, αλλά και λειτουργούν «θεραπευτικά» σε τμήματα και ομάδες μαθητών/τριών με προβλήματα παραβατικών ή άλλων συγκρουσιακών συμπεριφορών. Το Υπουργείο ψάχνει να βρει υποτιθέμενες λύσεις στο πρόβλημα της βίας ανηλίκων, μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες αμφιβόλου αποτελέσματος, την στιγμή που καταργεί ή απαξιώνει το μάθημά μας από τις ηλικίες που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Μέσα από την επαφή τους με την Τέχνη και το Θέατρο οι αυριανοί/ές μαθητές/ριες, μπορούν να γίνουν οι ενήλικες που θα αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα κριτικά, ενώ ταυτόχρονα θα υπερασπίζονται το δικαίωμά τους σε μια ποιοτική και αρμονική ζωή. Το ξήλωμα της θεατρικής αγωγής από το δημόσιο σχολείο μπαλώθηκε από «εργαστήρια δεξιοτήτων», που ουδεμία σχέση έχουν με τα μαθήματα Τέχνης και Πολιτισμού, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριές μας μάς ρωτούν με απορία και απογοήτευση, γιατί από την Δ᾽ δημοτικού και έπειτα δεν θα ξαναδιδαχτούν Θεατρική Αγωγή!

Το 2020-2021 οι προσλήψεις στον κλάδο μας ήταν 914, το 2021-2022 ήταν 728 μαζί με τους ελάχιστους διορισμούς, το 2022-2023 ήταν 718 και φέτος μόλις 652. Ποιος λοιπόν είναι ο λόγος αυτής της υποβάθμισης του κλάδου μας? Ποιος είναι ο λόγος της υποβάθμισης του μαθήματος μας?

Απαιτούμε:

  • Θεατρική αγωγή σε όλα τα σχολεία, τις τάξεις και τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ένας/μία θεατρολόγος ανά σχολείο.
  • Επαναφορά του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στην Ε’ και Στ’ τάξη.
  • Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία για την κάλυψη όλων των κενών, σε κάθε σχολείο.
  • Ίδρυση οργανικών θέσεων θεατρικής αγωγής στην Α΄βάθμια & Β΄βάθμια εκπαίδευση.
  • Να δίνονται και να καλύπτονται όλα τα κενά από την Α΄ φάση και από την αρχή της χρονιάς.
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών.

Το Διοικητικό Συμβούλιο & η  Επιτροπή Παιδείας του ΠΕΣΥΘ

Δείτε επίσης

Πρόεδρος ΑΣΕΠ για νέο γραπτό διαγωνισμό: Μην τσιμπάτε από δημοσιεύματα που σκοπό έχουν τα φροντιστήρια 

Υπουργείο Παιδείας: Δεν αναφέρεται στη νομοθεσία η δυνατότητα βελτίωσης θέσης ή αμοιβαίας μετακίνησης αναπληρωτών 

Αιτήσεις για Β1 Επίπεδο ΤΠΕ: 29.01 έως 08.02 Α Φάση – 12 έως 16.02.2024 Β Φάση

Ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία: Παράθεση στοιχείων από το ΥΠΑΙΘΑ στη Βουλή

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply